Vilket var ditt första ’Hype’?

Avstängd

Battlefield Bad Company 2

Medlem

Spore är nog först för min del. Jäklar vad de hypade upp det. I flera år också... Enemy Territory Quakewars blev också extremt hypat här, minns inte om någon jag känner ens köpte det till slut. Alan Wake minns jag också var rejält höjt till skyarna. De visade spelet med en tvåkärnig processor. En kärna för spelet, en för väder och ljus och grejer. Tyckte det var helt overkligt. Magi, framtiden öppnade sig och Tron kändes bara veckor bort.

Medlem

Måste ha varit Pinball Dreams av Digital Illusions.

Pinball Dreams var verkligen det spel som fick mig att köpa Amiga.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

"Fallout 4", vilket jädrans ½§1x+3´+33 spel!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Dödgrävaren

Den här vart jag också rätt hajpad av när den låg med på mina Baldurs Gate-skivor, vart ett stort fan av Descent 1 och 2! Tyvärr levde väl trean inte riktigt upp till förväntningarna.

Medlem

Mega Man IV

Jag var 5-6 år och låg på mage i sängen. Jag tittade på bilderna i det senaste Nintendo Magasinet. Jag vill minnas att de hade en tresidors artikel om spelet.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Min första hype måste ha varit Duke Nukem Forever, damn vad den här lilla 11-åringen ville spela det. Hade knappt spelat Duke Nukem 3D, men Forever var verkligen super hype... gick ju sådär. 11-åringen hann bli 25 innan spelet kom, hypen hade dött av flera år tidigare och jag spelade igenom det på 11 timmar och har inte spelat det sen 14 juni 2011 enligt Steam. Vilket tydligen är fyra dagar efter det släpptes.

Medlem

Diablo 2 var det, jag och ena polaren tryckte egna tröjor då till och med med egen designad logga då det då inte fanns några bra bilder att göra tryck av.

Medlem

Märkligt att INGEN nämner Perfect Dark?? Helt sjukt hur hajpad jag var inför uppföljaren till det mest erotiska spelet just då - Goldeneye.

Medlem

Första medal of honor. Men det var bra också. Hypen motsvarade vad dom gav oss.

Medlem

Battlefield 3.

Medlem

Mario till Ultra64.

Medlem

Tre hypes genom tiderna för mig:
1.Zelda OoT;
2.Giants: Citizen Kabuto;
3.Diablo 3;

Kan lägga till att Diablo 3 (inte ett dåligt spel alls) levde inte upp till mina orimliga krav... Men det dödade min känsla för hype.
Skall erkänna att 2077 var ett spela jag ser fram emot, fortfarande, men hade klart för mig innan att det kommer inte vara värt att köpa på release.

Geeks Gaming

Half life 2. Va de som fick mig att vilja skaffa mig min egna dator då familjens hade något år på nacken.

Medlem

Första medvetna hypen var helt klart wind waker till gc. Sen kom re4 där jag importerade för att spara några månader. Sjukt bra spel på sin tid.

Första omedvetna hypen var the legend of zelda

Medlem

Kommer tyvärr (nästan) bara ihåg mina dåliga hype-minnen.

Fable II - Ettan var ett bra och mysigt spel, med mycket outnyttjad potential. Tvåan skulle råda bot på alla brister som ettan hade, men slutprodukten var ett stort antiklimax.

The Last Guardian - Älskade SotC och längtade efter vad Team ICO hade att erbjuda härnäst. Men spelet försenades. Och försenades. Och försenades. Intresset dog och jag har inte spelat det än.

The Sims 3 - Spelade ettan som en dåre. Spelade tvåan (som var mitt första riktiga hype-spel) tills ögonen blev fyrkantiga. Spelade trean, och avinstallerade det kort därefter. I jakten på "allt" hade något gått förlorat. Har inte rört fyran än...

Medlem

TES IV: Oblivion.

Kommer fortfarande ihåg trailern, musiken. Hur jag som pojkspoling drömde mig bort om kvällarna innan läggdags. Hur Patrick Stewarts röst så episkt inleder trailern med "for sixty five years i have ruled this empire" och avslutar med "find him, and close shut the jaws ... of oblivion!"

Jag kommer ihåg de fem launch videos som visade gameplay (vilket visade sig vara fake och scriptade) innan release datum perfekt till sommarlovet.

Jisses. Tider det. Slukade allt med hull och hår. Så hypad att t.o.m adoring fan var vacker. Yikes.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Märkligt att INGEN nämner Perfect Dark?? Helt sjukt hur hajpad jag var inför uppföljaren till det mest erotiska spelet just då - Goldeneye.

Jag nämner perfect dark. Var sjukt taggad efter en miljard timmar i goldeneye. Erotiskt vet jag inte dock.
Ocarina of time i övrigt.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

TES IV: Oblivion.

Kommer fortfarande ihåg trailern, musiken. Hur jag som pojkspoling drömde mig bort om kvällarna innan läggdags. Hur Patrick Stewarts röst så episkt inleder trailern med "for sixty five years i have ruled this empire" och avslutar med "find him, and close shut the jaws ... of oblivion!"

Jag kommer ihåg de fem launch videos som visade gameplay (vilket visade sig vara fake och scriptade) innan release datum perfekt till sommarlovet.

Jisses. Tider det. Slukade allt med hull och hår. Så hypad att t.o.m adoring fan var vacker. Yikes.

Vad tyckte du om spelet då?

Medlem

Mitt var Command & Conquer - Tiberian Sun.

Medlem

Nintendo 64 med Mario 64 var nog första gången som jag var tillräckligt gammal för att känna hype inför konsol/spel släpp. När det kommer till PC så var det nog Diablo 2.

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

TES IV: Oblivion.

Kommer fortfarande ihåg trailern, musiken. Hur jag som pojkspoling drömde mig bort om kvällarna innan läggdags. Hur Patrick Stewarts röst så episkt inleder trailern med "for sixty five years i have ruled this empire" och avslutar med "find him, and close shut the jaws ... of oblivion!"

Jag kommer ihåg de fem launch videos som visade gameplay (vilket visade sig vara fake och scriptade) innan release datum perfekt till sommarlovet.

Jisses. Tider det. Slukade allt med hull och hår. Så hypad att t.o.m adoring fan var vacker. Yikes.

Tänkte precis skriva samma sak. Aldrig haft så mycket hype av trailers och kommer nog aldrig ha det igen. Dråpslaget när jag väl satt med Oblivion på PCn och det inte alls var vad jag förväntat mig skar mig för djupt.

Inte bara negativt kom ur Oblivion, innan det släpptes skaffade jag Morrowind och spelade igenom det för att komma in i serien. Det var min första riktiga upplevelse av att se spel som ett konstnärligt mästerverk. Håller det fortfarande som det bästa spelet Bethesda Game Studios gjort någonsin.

Medlem

Nintendo 8 bit + supermario

Medlem

Super Mario Bros 3 till NES efter att spelet hype:ats i tidningen Nintendomagasinet som jag prenumererade på.

Jag hade sparat ihop veckopeng i 6 månader för ha råd att förboka det.
Det året var release-datumet för spelet större än själva julafton.
Jag var helt salig när jag kom hem efter skolan och såg kartongen ligga i köket.

Medlem
Skrivet av justabit:

https://youtu.be/8ZJ4Osk2yNo?t=397

Tänkte precis skriva samma sak. Aldrig haft så mycket hype av trailers och kommer nog aldrig ha det igen. Dråpslaget när jag väl satt med Oblivion på PCn och det inte alls var vad jag förväntat mig skar mig för djupt.

Inte bara negativt kom ur Oblivion, innan det släpptes skaffade jag Morrowind och spelade igenom det för att komma in i serien. Det var min första riktiga upplevelse av att se spel som ett konstnärligt mästerverk. Håller det fortfarande som det bästa spelet Bethesda Game Studios gjort någonsin.

Hear hear! Håller med.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Matthias:

Kan ha varit Red Alert. Hängde på Wchat i Sverige-kanalen (Sweden?) och snackade med samma lilla gäng. Hade en populär Red Alert-hemsida. Hade inte en dator med Windows 95 så fick spela i 320x240.

Skrivet av fatboy:

Mitt var Command & Conquer - Tiberian Sun.

Kul att båda dessa dök upp i tråden.

Jag såg fram mycket emot Red Alert och gillade det verkligen. Det ledde i sin tur till en vanvettig hype inför just Command & Conquer: Tiberian Sun, mycket tack vare att jag skaffat internet då. Minns att det fanns en svensk sajt som i stort sett enbart berörde nyheter och rykten om C&C TS, och att den sedan tvärdog när spelet visade sig vara något av en besvikelse.

Medlem

Nintendo DS.

Minns att jag tyckte att det var helt galet att ett "Gameboy" kunde köra ett spel som Super Mario 64.

Svårt att tänka sig idag.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Vad tyckte du om spelet då?

Trots för höga förväntningar och en del besvikelser så var det det bästa open world spelet för mig, var dock 11 år gammal. Moddar räddade i princip allt för mig. La nog mer än ca 2000 timmar fram till Skyrim släpptes.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av bluebird:

Kul att båda dessa dök upp i tråden.

Jag såg fram mycket emot Red Alert och gillade det verkligen. Det ledde i sin tur till en vanvettig hype inför just Command & Conquer: Tiberian Sun, mycket tack vare att jag skaffat internet då. Minns att det fanns en svensk sajt som i stort sett enbart berörde nyheter och rykten om C&C TS, och att den sedan tvärdog när spelet visade sig vara något av en besvikelse.

Jag var involverad med Tiberian Sun också och drev en för tiden populär hemsida. Men den var på engelska. Men på samma sätt dog den ut när jag helt enkelt tappade intresset. Jag spelade i princip aldrig TS

Medlem
Skrivet av Dimuman:

Nintendo 8 bit + supermario

Jag var för liten för att ens ha något att jämföra med. Var det en stor hype kring lanseringen av NES?

Skriv svar