Cyberpunk 2077 boostat på PS4 Pro, andra konsoler har "lång väg kvar att gå"

Robot
Cyberpunk 2077 boostat på PS4 Pro, andra konsoler har "lång väg kvar att gå"

Digital Foundry kommer med lägesrapport.

#cd-projekt-red, #cyberpunk-2077


Medlem

Köpte spelet till Xbox när det var nytt. Körde i nån timme men kände sen att det var lite väl buggigt, jag äger en Xbox series X och inväntar patchen för det, så till höst kanske man kan spela vidare och uppleva detta spel. :I

Medlem

Så otroligt roligt sätt att lösa problemet med prestandan - ladda inte in modeller, texturer osv. Cyberpunk borde sannerligen aldrig ha släppts när det släpptes och det borde sannerligen heller aldrig ha släppts till förra generationens konsoler. Ett år senare och till nuvarande generations konsoler endast hade det kunnat få ett bra mycket bättre mottagande och vara ett bra mycket bättre spel.

Medlem

Spelar spelet på PC via geforce now och måste säga att det har fungerat riktigt bra! Ett litet tips till er som inte sitter på någon tillräckligt bra dator men ändå vill uppleva cyberpunk som ett någorlunda färdigt spel 🙂

Medlem
Skrivet av svampfan:

Spelar spelet på PC via geforce now och måste säga att det har fungerat riktigt bra! Ett litet tips till er som inte sitter på någon tillräckligt bra dator men ändå vill uppleva cyberpunk som ett någorlunda färdigt spel 🙂

Är Founder på GeForce Now, men köpte spelet till PS5. Ångrar mig en del 😅

Medlem

Lååångsamt framåt.

Borde varit en next-gen version, håller med om det.
Och det skulle vara spelbart vid launch.
Fan att de inte kunde ha is i magen och väntat.
Spelat lite nu på morgonkvisten på min gamla PS4 Icke PRO efter jag såg klippet, blev nyfiken, spelat detta bara på PS5 innan.

Herregud vad man vänjer sig vid 60FPS, svårt att säga om det är dippar jag märker eller om jag är ovan vid 30FPS. Inga krascher. Inte någon bugg. När det är tätt med folk och man rusar fram till något fejs så blir en del NPCs ”minecraftiga” i nyllet ibland, ibland inte.

Inga buggar men jag spelade bara i 1,5h.
Spelbart är det tycker jag nog den biten jag körde. Nomad intro fram till man säger hej till Viktor samt lite allmänt bilkörande och pangande. Glömde panga bengen kom jag på. Om det varit i det här skicket vid launch hade det kanske varit acceptabelt för en spelare med PS4 som är van vid 30FPS. Sitter inte och räknar FPS under eldstrider direkt, ingen savant. När man dras med i spelet filtrerar min hjärna bort att jag tänkte jämföra, jag spelar och glömmer bort att kika på detaljer, popups, texturer....det kanske är ett tecken på förbättring, kanske eller ett bevis på att jag är usel på att multitaska.

Att spel inte har lika mycket ögongodis på en baskonsol som en bra speldator är väl ingen nyhet. Har varit van vid det ett tag. Men de är inte i mål än. Framförallt inte innehållsmässigt. Men jag tror att internet rage hade varit mindre om det hade levererats i detta skick.

På rätt väg. Kan väl säga att jag tycker spelet är jävulskt bra, en 4a för mig. Trots att jag är en fan boy så kan jag väl se att spelet är oslipat.

Medlem

De bör ge upp. Luktar lite Anthem över detta.

Medlem

Dom skulle skippat att släppa det på last gen, rena blåsningen lixom..

hade dom endast släppt last gen versionen till next gen så hade dom kommit undan med det( samtidigt hade dom inte behövt säga att next gen versionen kommer senare, om det nu ens finns en sådan det jobbas på)

Medlem

Även om många buggar är "fixat" så finns det förfarande mycket innehåll i spelet som saknas.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

De bör ge upp. Luktar lite Anthem över detta.

Eller No Man's Sky.

Medlem

Över 100 timmar i 1.06 med PS5. 5-6 krascher och några få buggar som ej var störande. 20 timmar med nya patchen och inga krascher eller buggar hittills. I övrigt ingen annan skillnad.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Kikade på en video som lagts upp på youtube med senaste patchen på konsol och jösses, medans vissa fel var fixade lade de även till ett gäng helt nya haha.
Det här spelet är ett sådant fiasko till släpp på konsol så det är inte klokt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Men nu väjer bilar undan istället för att fastna i en oändlig bilkö.. Kan det nu bli 6/5 i betyg? Än mer perfekt ?

Medlem

Undra när spelet släpps på playstation 4.

Medlem

Dom borde nog sluta lägga energi på ps4 och Xbox. Det var nog deras största misstag att satsa på dom plattformarna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Nyhet:

PS4 Pro har varit den gammelkonsol som hela tiden presterat bäst, och dessvärre finns "stora problem" med övriga. Xbox One X är mer kraftfull på pappret men hackar, hostar och fryser alltjämt till.


Stämmer ju med vad som skrivits om det på andra ställen med:
"Ska man dock spela Cyberpunk 2077 på någon av den åttonde generationens konsoler så kan det vara bra att veta att PS4 Pro är vad som förordas. Xbox One X är ett gränsfall men basmodeller av PS4 och Xbox One kan inte direkt rekommenderas och där verkar spelet vara bortom räddning."

Medlem

Varför nämner ingen plattformen där Cyberpunk redan tidigt funkade riktigt bra, nämligen Stadia?
Från dag 1 var det riktigt snyggt och spelbart (dock fanns förstås buggar) och bra prestanda.

Medlem
Skrivet av explorer:

Varför nämner ingen plattformen där Cyberpunk redan tidigt funkade riktigt bra, nämligen Stadia?
Från dag 1 var det riktigt snyggt och spelbart (dock fanns förstås buggar) och bra prestanda.

Men det är ju precis det de gör på sidan jag länkade till:
"Och fastän vi egentligen listar konsolspel måste vi också nämna att Stadia-versionen av Cyberpunk 2077 tycks vara det bästa mest prisvärda alternativet."

1
Skriv svar