Sugen på att köpa Super Mario 3D All-Stars? "Det blir 20 000 kronor, tack!"

Robot
Sugen på att köpa Super Mario 3D All-Stars? "Det blir 20 000 kronor, tack!"
Medlem

Det är larvigt pris att sätta men idioten är den som väljer att betala 😅

Kontot avslutas

Ja om det kommer kosta tiotusentals kronor i framtiden så är det såklart det dyraste spelet som jag äger.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Skamligt av Nintendo.

Inaktiv

Svårt att tänka mig det blir värt mycket i framtiden. Var och varannan människa plockade ju upp det pga tidsbegränsningen. Just nu när det slutade produceras försöker individer utnyttja någon sorts hets. Sen lär det läggas ut med jämna mellanrum och priset stabiliseras.

Medlem

Det är samlingen som tas bort, Nintendo kommer garanterat att lägga upp spelen individuellt så kan dom pumpa in mer cash på att sälja samma gamla spel 😎🙃


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Har Nintendo sagt något om att spelen i samlingen inte alls kommer att gå och få tag i efter det slutas säljas nu?
Annars satsar jag mina pengar på att man snart kommer kunna köpa dom separat på Nintendo e-shop så avvaktar nog innan jag betalar domdär summorna för dem!
Sen sålde väl 3d allstars rätt fint vill jag minnas så måste finnas för många exemplar i omlopp just nu för att det ska vara värt såna ockelpriser🤔

Medlem

Folk är ju fria att spendera sina pengar bäst fan de vill. Men kan tycka att allt över 100 kr är i överkant för 3 gamla reliker i HD-upplösning. Bara Nintendo som kan komma undan med att sälja så gamla spel för hutlösa priser och samtidigt skapa hype kring det....

Medlem

Har ett inplastat exemplar som jag fick i julklapp, kanske borde låta det fortsätta vara inplastat.

eld
Medlem

Kände ändå att jag redan betalat för licensen att spela dessa spel några gånger om nu, så var inte sugen den senaste omgången.

Medlem

Spelat igenom spelen en hel del under åren som gått, så jag känner inget direkt ha-begär. Är mer orolig över grafikkort osv just nu.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Skribent
Skrivet av anon_176162:

Svårt att tänka mig det blir värt mycket i framtiden. Var och varannan människa plockade ju upp det pga tidsbegränsningen. Just nu när det slutade produceras försöker individer utnyttja någon sorts hets. Sen lär det läggas ut med jämna mellanrum och priset stabiliseras.

Jag tror oöppnade, inplastade kopior kommer gå för rätt mycket i framtiden. Spelen i sig går ju spela lite varstans, men man ska aldrig underskatta samlarna och vad de kan ge för att skaffa ett oöppnade spel till sina samlingar.


signatur

"Writer and Fighter"

Kontot avslutas
Skrivet av Potatisbullen:

Folk är ju fria att spendera sina pengar bäst fan de vill. Men kan tycka att allt över 100 kr är i överkant för 3 gamla reliker i HD-upplösning. Bara Nintendo som kan komma undan med att sälja så gamla spel för hutlösa priser och samtidigt skapa hype kring det....

Ja, men bara originalet av Sunshine kan du inte få för en ynka hundring.
Jag är glad för att jag fick hela tre spel för det priset även att jag gärna hade velat se Galaxy 2 med på samlingen. Men det kanske kommer separat på e-shopen senare.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Att folk ens försöker. Eftersom det redan var bekräftat att spelet bara kommer säljas inom en viss period så har alla samlare som är beredda att öppna upp plånböckerna redan plockat på sig flera exemplar. Kanske att det kommer funka om 20 år när nya samlare ska bygga på sina samlingar, men fan inte veckan efter försäljningsstoppet.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Att folk ens försöker. Eftersom det redan var bekräftat att spelet bara kommer säljas inom en viss period så har alla samlare som är beredda att öppna upp plånböckerna redan plockat på sig flera exemplar. Kanske att det kommer funka om 20 år när nya samlare ska bygga på sina samlingar, men fan inte veckan efter försäljningsstoppet.

Haha tänkte samma. Ja kanske om sisådär 20-30 år, vem vet. Men nu? lol

Medlem

Finns ju forfarande att köpa överallt typ om man kollar på Prisjakt. 😀😀

Inaktiv

Eller så går man på Elgiganten och köper ett ex där för 599 kr.

Medlem

Jävla sopor säger jag. Parasiter allihopa! Ring in AntiCimex o börja utrota...

Finns för fullt i flera fysiska butiker som Media Markt, NetOnNet, ElGiganten och digitala butiker som CDON, SpelButiken m.m.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Inaktiv

Man refererar inte till listpriser, man referar till säljpriser. Du kan ta precis vilket kategori som helst på eBay och hitta idiotpriser. Ofta folk som snackar på youtube "oh this goes for X on ebay!" Nej det gör det inte, någon har bara lagt upp det till det priset.

Medlem

20 000 kronor för Super Mario 3D All-Stars till Switch? Vet ni vad jag säger om det..? TRAMS.

Medlem

Samtidigt är det ju som dom säger i Pawn Stars, begärt utgångpris är inte det samma som vad folk är villiga att betala.
Säljarna kunde likväl satt ett utgångspris på en miljon kronor, men kommer någon betala?

Medlem

Så jag ska alltså inte packa upp min kopia på några årtionden då😁

Medlem

Köpte inte spelet av 2 anledningar.
1: hela idén med tidsbegränsat är helt sjukt och ska absolut inte premieras.
2: mediokra portningar verkar det som där man inte lagt mer energi än absolut minsta nödvändiga.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Nintendo fortsätter att skapa bad will. Min första Nintendo blev en Wii U och funderade på att skaffa Super Mario 64 i Virtual Store men tyckte det såg för gammalt ut. Hoppades på att det skulle komma en uppdaterad version i framtiden men så blev det detta!
Inte ens värt 500 kr.

Nintendo är mästare på att pumpa ut samma titlar om och om igen!

Medlem
Skrivet av Potatisbullen:

Folk är ju fria att spendera sina pengar bäst fan de vill. Men kan tycka att allt över 100 kr är i överkant för 3 gamla reliker i HD-upplösning. Bara Nintendo som kan komma undan med att sälja så gamla spel för hutlösa priser och samtidigt skapa hype kring det....

Hutlösa priser? Det är alltså inte Nintendo som auktionerar bort spelen för +10 000 kr


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Om inte det här är ett knep från företag att få folk att börja handla slut på kvarvarande lager så blir jag överraskad.

Skribent
Skrivet av Kyrre:

Haha tänkte samma. Ja kanske om sisådär 20-30 år, vem vet. Men nu? lol

Köpt ett nu och du har en pensionsförsäkring! XD


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar