HBO börjar filma The Last of Us i juli, förväntas vara klara i juni 2022

Robot
HBO börjar filma The Last of Us i juli, förväntas vara klara i juni 2022

Inspelningarna sker i Kanada.

#hbo, #the-last-of-us


Medlem

Nej tack, behöver inte mer HBTQWZ nedtryckt i halsen. Lämna det till Netflix.

Medlem

Har det kommit någon information om hur många avsnitt det blir?

Skrivet av Maggot:

Nej tack, behöver inte mer HBTQWZ nedtryckt i halsen. Lämna det till Netflix.

Ofta brukar det ta några inlägg innan någon gnäller över att få saker nerkörda i halsen men du tog det på en gång - starkt jobbat!

Medlem
Skrivet av Maggot:

Nej tack, behöver inte mer HBTQWZ nedtryckt i halsen. Lämna det till Netflix.

Du vet att det är ett val att kolla va?

Medlem
Skrivet av Thane:

Du vet att det är ett val att kolla va?

Och även om det är HBTQWZHAUSK osv så kan det ju ändå vara bra

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Margy:

Har det kommit någon information om hur många avsnitt det blir?

Nej, vet inte ens om de själva vet det än. Med tanke på att det är en HBO-serie kan du räkna med max ca ett dussin avsnitt.

Medlem

Så vi får en filmserie som ska efterlikna ett spel som på många sätt var som en film...

Gotcha.

Medlem

Varför klaga över HBO? Inget fel på dem? Eller?

eld
Medlem
Skrivet av Margy:

Har det kommit någon information om hur många avsnitt det blir?

Ofta brukar det ta några inlägg innan någon gnäller över att få saker nerkörda i halsen men du tog det på en gång - starkt jobbat!

Jag tror nog hen slog världsrekord i knärycksreaktion

Noll hype, MEN, kommer kolla in vad det är ändå. Har svårt att se hur man ska göra en "bättre" version av spelet eller något som går att jämföra med spelversionen. Det är ju helt olika medier.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Stor hype. Men varför ett helt års filmande? Låter dyrt och märkligt.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Noll hype, MEN, kommer kolla in vad det är ändå. Har svårt att se hur man ska göra en "bättre" version av spelet eller något som går att jämföra med spelversionen. Det är ju helt olika medier.

Har inte ens orkat mig igenom ettan pga jag inte uppskattar styrning och hur spelet spelas, sen hjälper det inte att flytet är uselt (kör Ps3 versionen) . Men tror det kan göra sig bra som en serie.

eld
Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Stor hype. Men varför ett helt års filmande? Låter dyrt och märkligt.

Det är komplicerat att spela in massa scener med Brad Pitt runt hela världen, inklusive på ett hangarfartyg!

Medlem

Från artikeln:

Citat:

För en tv-serie är detta ovanligt lång tid...

Skrivet av lars_kongo:

Stor hype. Men varför ett helt års filmande? Låter dyrt och märkligt.

Skojar ni? Filma på bara ett år? Det låter rätt snabbt asså.
Det är kanske lite av en standard idag när det kommer till TV serier, men fattar du hur mycket tid det tar att spela in alla scener? Och få rätt på allt? Miljö, sminket, skådespeleriet, årstiderna, etc etc. Det är sjukt många personer som ska få ihop sina schema osv.

Det betyder nog bara att HBO pungar ut rejält med stålar i denna serien. Det hoppas jag på själv iallafall då detta är en väldigt stor hype.

Finns allt för många TV serier där ute som filmas och klipps ihop för snabbt, bara för att spara pengar. Sen i slutändan så blir de crap.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Från artikeln:
Skojar ni? Filma på bara ett år? Det låter rätt snabbt asså.
Det är kanske lite av en standard idag när det kommer till TV serier, men fattar du hur mycket tid det tar att spela in alla scener? Och få rätt på allt? Miljö, sminket, skådespeleriet, årstiderna, etc etc. Det är sjukt många personer som ska få ihop sina schema osv.

På dig låter det nästan som att man hoppar över förproduktionen helt och börjar skriva folks scheman, skicka ut manus, bygga scener/rekvisita, smink/masker första dagen under själva inspelningen. Då är det nog kort tid med ett år ja
Men det där med årstider är en bra poäng. Det håller jag med om.

Medlem
Skrivet av brunnlake:

På dig låter det nästan som att man hoppar över förproduktionen helt och börjar skriva folks scheman, skicka ut manus, bygga scener/rekvisita, smink/masker första dagen under själva inspelningen. Då är det nog kort tid med ett år ja
Men det där med årstider är en bra poäng. Det håller jag med om.

Tja menar de hela produktionen på ett år, så är det ju inget konstigt med det, men jag tolkade artikeln att de verkligen skulle "filma" scener under ett helt år, det måste vara extremt ovanligt. Själva filmandet brukar väl klaras av på ett par månader för en random film/serie.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Tja menar de hela produktionen på ett år, så är det ju inget konstigt med det, men jag tolkade artikeln att de verkligen skulle "filma" scener under ett helt år, det måste vara extremt ovanligt. Själva filmandet brukar väl klaras av på ett par månader för en random film/serie.

Ja ett års av filmande är väldigt lång tid. Tror det gäller hela produktion.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Ja ett års av filmande är väldigt lång tid. Tror det gäller hela produktion.

Verkar som att det är filmstart den här sommaren och att serien ska släpps 2023. Två år känns ganska länge för en serie. Men det kanske spenderas galet mycket pengar på det här lika Amaazons Sagan om ringen-serie vilket har tagit väldigt lång tid att göra.

Skribent
Skrivet av Ronzem:

Ja ett års av filmande är väldigt lång tid. Tror det gäller hela produktion.

Kan vara att de räknar med problem som coronan kan ställa till under året, resestopp för skådisar, ändringar av inspelsplatser, oförutsedda lock downs etc.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Hypen är förverkligad

Detta kommer bli hur jäkla bra som helst.
Gänget bakom Chernobyl som kommer vara med i produktionen.
Sedan att någon skriver, varför göra en serie vars tv-spel vart som en film.
Tror att majoriteten av dem som ej lirat TLOU har en aning av vad sedan serien handlar om.
Inväntar trailer så småningom 🙌


signatur

Banksy

1
Skriv svar