Flera storbolag backar årets digitala E3-mässa

Robot
Flera storbolag backar årets digitala E3-mässa

Xbox, Ubisoft och Nintendo bland namnen som nu annonserar att de kommer att medverka.

#e3-2021


Medlem

Det är viktigt tycker jag att vi bevarar denna klassiska spelmässa. Hoppas så många stora spelföretag som möjligt ställer upp för E3 och inte har sina egna småevent. Jag vill inte att denna kultmässa glöms bort. Det är alltid en höjdpunkt i juni sommaren med en extra julafton på året. Har följt E3 sedan jag var liten grabb på 90-talet då de startade eventet.

Skrivet av magnne:

Drömmer om att Konami kör ett event på E3 där de visar up remakes av Metal Gear och Dino Crisis. Men vi lever inte i en utopi så det blir nog bara ett nytt PES som visas. :/

Ja det är verkligen tragiskt att de låter en sådan anrik serien som Metal Gear Solid sova. KONAMi var grymma back in the day. Way back in the day...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

ser fram emot e3, "summer of games" signerat geoff keighley var ett skämt och alla individuella events företagen körde hade inte alls samma hype

Inaktiv
Skrivet av CARTMAN:

Ja det är verkligen tragiskt att de låter en sådan anrik serien som Metal Gear Solid sova. KONAMi var grymma back in the day. Way back in the day...

Jag tycker att det är skönt att de låter bli Metal Gear serien. Gillade den väldigt mycket men är rädd att det inte skulle bli samma sak utan seriens skapare vid rodret.

Medlem

Läste uppesittarkväll och fick ett stort leende på läpparna 😍

Medlem
Skrivet av superlim:

ser fram emot e3, "summer of games" signerat geoff keighley var ett skämt och alla individuella events företagen körde hade inte alls samma hype

Amen to that, E3 brukar vara nörd-julafton i en vecka typ.

Ambassadör
Xbox

E3 är mycket saknat! Förra året var en riktig soppa.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av magnne:

Drömmer om att Konami kör ett event på E3 där de visar up remakes av Metal Gear och Dino Crisis. Men vi lever inte i en utopi så det blir nog bara ett nytt PES som visas. :/

Ryktas ju att Metal Gear Solid är Bluepoints nästa remake efter demons souls. Vi får väl se.

Gnällkuk

Jag saknar E3! Det blir en helt annan sak när allt kondenseras till en mässa och vecka. När de stora spelhusen har sina eventuella fyller de ut den med så mycket som är ointressant.

Jag förstår att de väljer att göra det, men för mig som konsument känns det ganska ohypeat med deras egna.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det enda jag följer som har med E3 att göra nu för tiden är devolver digital's digitala konferenser. De är alltid ett steg ovanför resten.
Annars tycker jag inte det är mkt o hurra för längre. Mest massa överdrivna kommentarer som får en att vika sig i soffan av cringe.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

E3 blir bara mer dött för varje år som går.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tycker inte det spelar så stor roll med E3 eller ej. Tycker nästan det kan bli för mycket om allt visas på ett stort event. Nu hålls det ju mängder med mindre event istället där man kan välja att se det man gillar. PDXCON (snart), Blizzcon, Exilecon etc.

Medlem

Jag älskar e3.
Det är lite som nyårsafton. Räknar ner minuterna till varje presskonferens.

Medlem

Kingdom come deliverance 2?

Sir Tobi @T0_8I (Warhose studios PR manager).:

Citat:

E3 will be all digital this year from June 12th - 15th. Also @KochMedia_HQ will present their hottest shit.

https://twitter.com/T0_8I/status/1379446631913885703


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem
Skrivet av magnne:

Drömmer om att Konami kör ett event på E3 där de visar up remakes av Metal Gear och Dino Crisis. Men vi lever inte i en utopi så det blir nog bara ett nytt PES som visas. :/

Det är Capcom som gör Dinocrisis serien.

Ambassadör
Xbox

Värt att påpeka att Bethesda också är med igen så klart, de flyger in under Xbox banér där.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Värt att påpeka att Bethesda också är med igen så klart, de flyger in under Xbox banér där.

Tack för infon! Kanske till och med jag kan kika lite och se om det kommer något nytt om The Elder Scrolls (även om det inte är särskilt troligt...)


signatur

Submission is for the weak

1
Skriv svar