Äntligen dags för Outriders!

Medlem
Skrivet av Akronym:

Har spelat igenom demon på PS4. Blev inte imponerad.

Inget dåligt spel, men inget jag tänker köpa till fullpris. Kanske när det dyker upp på någon rea till halva priset eller så.

Demot är verkligen inte representativt för spelet. Inledningen är riktigt svag.

Kan ändå vara en idé att vänta med köp tills de har fått ordning på servrarna och lagt in några välbehövliga patcher.

Medlem

Lvl 30 technomancer reporting in! Endgamet verkar riktigt bra. Lirat mkt solo men försöker spela expeditions med randoms, går sådär. Är ju p2p så ofta blir det bara laggfest följt av dc. Men lyckades spela 2 expeditions med en kille från new york, lite laggigt men ändå klart över förväntan med tanke på avståndet !

Vilket jävla drag det är i spelet!

Medlem

Har de fixat servrarna nu? (Xbox)

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Har de fixat servrarna nu? (Xbox)

100% bättre än dag 1 och 2. Men får en spontan crash to ... xboxmeny då och då. Men det är bra mkt mer stabilt. Skön kommunikation på deras twitter om man är intresserad.

fue
Medlem
Skrivet av bulleboss:

Lvl 30 technomancer reporting in! Endgamet verkar riktigt bra. Lirat mkt solo men försöker spela expeditions med randoms, går sådär. Är ju p2p så ofta blir det bara laggfest följt av dc. Men lyckades spela 2 expeditions med en kille från new york, lite laggigt men ändå klart över förväntan med tanke på avståndet !

Vilket jävla drag det är i spelet!

Lvl 10 här. Vilken är din rekommendation för skills? Kör scarpnel turret och blighted rounds

Medlem
Skrivet av fue:

Lvl 10 här. Vilken är din rekommendation för skills? Kör scarpnel turret och blighted rounds

Jag är mr.turret. men det är nog inte optimalt. Tror alla klassers "xxxx rounds" är väldigt starkt med moddar ifrån gear. Men kör det som funkar bäst när du lvlar bara. Prova nya grejer å försök matcha skills lite, va inte rädd å exprimentera.
Plötsligt hittar du ett vapen med en ny mod som slaktar allt i en lvl eller två ! Och fastnar du längs vägen, tveka inte att sänka world tier för att komma vidare! Temporärt alltså:)

Medlem

Jag är väldigt sugen på spelet, men känner mig tveksam att lägga 600:- på spelet utan att veta om spelarbasen kommer hänga kvar eller om det kommer släppas på Gamepass PC inom kort..

EDIT: Jag gav vika och köpte spelet med argumentet att jag får tillbaka pengar på skatten den här veckan.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Baronova:

Jag är väldigt sugen på spelet, men känner mig tveksam att lägga 600:- på spelet utan att veta om spelarbasen kommer hänga kvar eller om det kommer släppas på Gamepass PC inom kort..

EDIT: Jag gav vika och köpte spelet med argumentet att jag får tillbaka pengar på skatten den här veckan.

Haha, hur lång tid tog det mellan inlägget och din edit?


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Haha, hur lång tid tog det mellan inlägget och din edit?

Knappt en timma tror jag 😇


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Har ni fått tag på några feta legendaries än?

Jag spelar alltid på högsta world tier (för att det är roligt med utmaningen). Spelar själv och är level 27 nu med genomsnittlig gear level 27 och spelar på world tier 8.

Jag tycker assault rifle är roligast att panga med så jag bygger min karaktär runt det.
På tal om karaktär kör jag en Trickstermed fokus på close range combat, crit och life steal. Eller det är iallafall vad jag försöker få ihop gear till.

Hade lite tur tror jag när jag öppnade en bosslåda och fick en Thunderbird (min andra legendary). Den var level 31 vid drop och jag har uppgraderat den till level 32.
Riktigt roligt vapen att panga med.

Jag hade inte betalt för detta spel och hade missat det om det inte vore för game pass och det hade varit trist med tanke på hur bra jag tycker gameplay är (även om det kan bli lite väl repetetivt ibland).

Medlem
Skrivet av Baronova:

Knappt en timma tror jag 😇

Haha, underbart


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Blev lvl 20 igår och försöker bygga karaktären utifrån det gear jag har, kom förbi en jobbig boss igår så var riktigt skönt! Otroligt roligt spel fortfarande! Om någon vill spela så heter jag även DKvarn på Xbox


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Fan jag var så pepp på det här spelet.
Jag och min polare skulle spela massa.
Men han dog tyvärr på långfredagen i covid och nu är det bara skit.
Han hade nog ändå bara lackat på de just nu dåliga servarna... 😔

Gnällkuk
Skrivet av Cyberz:

Fan jag var så pepp på det här spelet.
Jag och min polare skulle spela massa.
Men han dog tyvärr på långfredagen i covid och nu är det bara skit.
Han hade nog ändå bara lackat på de just nu dåliga servarna... 😔

Fyfan vad hemskt! Beklagar verkligen...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Fan jag var så pepp på det här spelet.
Jag och min polare skulle spela massa.
Men han dog tyvärr på långfredagen i covid och nu är det bara skit.
Han hade nog ändå bara lackat på de just nu dåliga servarna... 😔

Tråkigt att höra!

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Fan jag var så pepp på det här spelet.
Jag och min polare skulle spela massa.
Men han dog tyvärr på långfredagen i covid och nu är det bara skit.
Han hade nog ändå bara lackat på de just nu dåliga servarna... 😔

Fruktansvärt! Jag beklagar sorgen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Fan jag var så pepp på det här spelet.
Jag och min polare skulle spela massa.
Men han dog tyvärr på långfredagen i covid och nu är det bara skit.
Han hade nog ändå bara lackat på de just nu dåliga servarna... 😔

Nä, men fy fan. Hoppas att du är ok iaf.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Skribent
Skrivet av Cyberz:

Fan jag var så pepp på det här spelet.
Jag och min polare skulle spela massa.
Men han dog tyvärr på långfredagen i covid och nu är det bara skit.
Han hade nog ändå bara lackat på de just nu dåliga servarna... 😔

Usch vad hemskt. Jag beklagar verkligen.

Medlem

beklagar sorgen =/

Obe
Medlem

Vi är ett gött gäng som spelar bland annat outriders och warframe, hade vart kul att fler sköna människor att lira med,
vi sitter på Discord i dagsläget (Yggdrasil)
Letar ni efter lite sköna gubbar att lira med så sväng gärna förbi https://discord.gg/7VPgCXWE

Skribent

Har haft en hel del kul med spelet, trots problem med försvinnande HUD och bristfällig prestanda. Ligger på world tier 9, och det ska bli intressant att se hur långt upp man klarar sig som solospelare.

Medlem

Spelade först på xbox men jag är så värdelös på att spela shooters med handkontroll så jag köpte det på pc istället.

Det är länge sedan jag hade så roligt med ett spel och nivån på utmaningarna är perfekt. Är lvl 19 trickster på world tier 7.

Medlem

Alltid varit en "en" hero/karaktär spelare. Lvlade aldrig alts i varken Daoc, warhammer online eller wow, eller vilket spel det nu än va, men nu har jag strax 2 lvl 30s ! Inte för att det är så svårt att lvla upp något till 30 i just detta spel, men ändå!

Bara en sån sak att jag inte har något emot att spela om kampanjen med en gubbe till är för mig något unikt och visar på att detta spel kommer spelas länge!

Inaktiv

Är nu lvl 21 Technomancer(?) och tycker tyvärr inte att det är något att hänga i granen. Tror jag kommer försöka köra klart det men kan bli svårt. Striderna är bra spelar på WT9 med fokus på AR/SR men allting utanför striderna är så fruktansvärt mediokert och/eller dåligt i mitt tycke.

Just nu landar det nog på 2/5 tror jag, svårt att se att det kommer rycka upp sig.

Medlem

Är det någon som fått matchmaking att fungera?

Medlem

Hur är det på PC, funkar det bra att lira med tangentbord + mus eller är detta något jag behöver skaffa kontroll till?

Medlem
Skrivet av Obe:

Vi är ett gött gäng som spelar bland annat outriders och warframe, hade vart kul att fler sköna människor att lira med,
vi sitter på Discord i dagsläget (Yggdrasil)
Letar ni efter lite sköna gubbar att lira med så sväng gärna förbi https://discord.gg/7VPgCXWE

gick med på Discord tack för länken

Skribent
Skrivet av wololo:

Hur är det på PC, funkar det bra att lira med tangentbord + mus eller är detta något jag behöver skaffa kontroll till?

Det funkar väldigt bra med tangentbord och mus.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Det funkar väldigt bra med tangentbord och mus.

Håller med, det funkar prima med mus/tangentbord. Coversystemet lämnar dock en del att önska, speciellt i svettiga ögonblick.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Håller med, det funkar prima med mus/tangentbord. Coversystemet lämnar dock en del att önska, speciellt i svettiga ögonblick.

Cover?

Skriv svar