15 års utveckling senare har Metroid Prime i 2d en spelbar demo

Robot
15 års utveckling senare har Metroid Prime i 2d en spelbar demo

Nintendo har förstås inget med detta att göra.

#metroid, #metroid-prime-2d


Medlem

Att inte folk lär sig..
Nintendo kommer definitivt att sätta stopp för det här projektet nu när det går att spela.


signatur
Medlem

signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Det kommer troligtvis bli som med AM2R. Nintendo skickar sitt sedvanliga cease and desist och man fortsätter med spelet under radarn och släpper uppdateringar via andra källor.

Fact check: Nintendo did not sue 9-year-old boy for creating cardboard console


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Metroid:

Det kommer troligtvis bli som med AM2R. Nintendo skickar sitt sedvanliga cease and desist och man fortsätter med spelet under radarn och släpper uppdateringar via andra källor.
Fact check: Nintendo did not sue 9-year-old boy for creating cardboard console

Det sjuka är att man skulle inte bli förvånad om Nintendo gjorde det.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Metroid:

Det kommer troligtvis bli som med AM2R. Nintendo skickar sitt sedvanliga cease and desist och man fortsätter med spelet under radarn och släpper uppdateringar via andra källor.
Fact check: Nintendo did not sue 9-year-old boy for creating cardboard console

Spelet är väl tveksamt svårt att få tag i om man verkligen vill, men är glad att jag har kvar spelet på datorn!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

DMCA in 3...2...1...

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Det sjuka är att man skulle inte bli förvånad om Nintendo gjorde det.

Företaget som vill ha 30% av reklamintäkterna på YouTube för att folk spelar deras spel - nej, jag skulle inte heller bli förvånad.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Spelet är väl tveksamt svårt att få tag i om man verkligen vill, men är glad att jag har kvar spelet på datorn!

Jag laddade ner det nyligen. Så svårt var det inte


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Metroid:

Det kommer troligtvis bli som med AM2R. Nintendo skickar sitt sedvanliga cease and desist och man fortsätter med spelet under radarn och släpper uppdateringar via andra källor.
Fact check: Nintendo did not sue 9-year-old boy for creating cardboard console

Är väl ingen som tror på det meme:t...

Medlem
Skrivet av Loxus:

Är väl ingen som tror på det meme:t...

Jag vågar nästan garantera att en del människor gör det.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Varför inte lägga ner energi på någon egen idé?


signatur

IDKFA

Moderator | Testpilot
Skrivet av mrFluffy:

Varför inte lägga ner energi på någon egen idé?

Det får tyvärr inte lika mycket intresse alla gånger.

+ att Metroid nästintill varit något Nintendo ignorerat, så folk tar saken i egna händer och ger oss spelen många gärna lägger sina slantar på i vanlig ordning.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ser riktigt bra ut, synd bara att Nintendon´t kommer göra allt de kan för att stänga ner det.
För övrigt så är am2r väldigt enkelt att hitta, finns nu i version 1.5

Medlem
Skrivet av Metroid:

Det kommer troligtvis bli som med AM2R. Nintendo skickar sitt sedvanliga cease and desist och man fortsätter med spelet under radarn och släpper uppdateringar via andra källor.
Fact check: Nintendo did not sue 9-year-old boy for creating cardboard console

Det är ju ett uppenbart skämt som gör narr av Nintendos tendens till att vara otroligt stridslystna när det kommer till deras IP:n. Ingen som är vid sina sinnens fulla bruk kan tolka det som om det vore menat på riktigt.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det får tyvärr inte lika mycket intresse alla gånger.

+ att Metroid nästintill varit något Nintendo ignorerat, så folk tar saken i egna händer och ger oss spelen många gärna lägger sina slantar på i vanlig ordning.

Inte deras sak att bestämma, gör något eget lagligt. Men du kanske förespråkar att man snor andras idéer?


signatur

IDKFA

Moderator | Testpilot
Skrivet av mrFluffy:

Inte deras sak att bestämma, gör något eget lagligt. Men du kanske förespråkar att man snor andras idéer?

Man får ju dock göra "fan"-saker i helhet tills att ägaren säger stopp. T ex rita en karaktär, göra en fan-film, fan-spel osv : )


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Det är ju ett uppenbart skämt som gör narr av Nintendos tendens till att vara otroligt stridslystna när det kommer till deras IP:n. Ingen som är vid sina sinnens fulla bruk kan tolka det som om det vore menat på riktigt.

Jag har sett folk dela det där som på fullaste allvar tror att det stämmer, därav min länk. Går inte att ta saker för givet på internet, finns folk till allt.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Krycka:

Ser riktigt bra ut, synd bara att Nintendon´t kommer göra allt de kan för att stänga ner det.
För övrigt så är am2r väldigt enkelt att hitta, finns nu i version 1.5

Ännu roligare är att det finns till Switch som homebrew nu med 😁

Medlem
Skrivet av Metroid:

Jag har sett folk dela det där som på fullaste allvar tror att det stämmer, därav min länk. Går inte att ta saker för givet på internet, finns folk till allt.

Det tror jag inte på, aldrig i livet. Visa mig!


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Det tror jag inte på, aldrig i livet. Visa mig!

Well, det finns ju folk som på allvar tror att jorden är platt, så att det finns en och annan stolle som tror att amerikanare kan stämma småbarn är nog inte omöjligt

Medlem

Testat spelet, Riktigt grymt!! Hoppas de får leva vidare och att dom kan släppa mer content!

Medlem

Älskar sånt här, hoppas det får göras färdigt.

För att svara på frågan så säger jag Super Metroid alla dagar i veckan

Skribent
Skrivet av mrFluffy:

Varför inte lägga ner energi på någon egen idé?

Tror grejer som detta ofta bara vill visa upp vad utvecklarna kan, som en form av marknadsföring för att sen potentiellt kanske få ett jobberbjudande. Tror de inte räknar med att få göra klart det, men att någon ser jobbet och anställer dem. De skulle kunna lägga jobb på något eget, men då skulle inte vi här sitta och prata om det heller. Det skulle skapa mindre buzz helt enkelt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Fruktansvärt gjort av Nintendo. Det är ju barnen som är den bästa målgruppen, särskilt för Super Mario Bros. Uselt gjort alltså. Hur fan tänkte dom. This is why we cant have nice things.... Vill jättegärna spela detta Metroid spel, men jag vill inte bli gripen av säpo/FRA och betala böter hela mitt liv. Fan alltså.

Skrivet av Xelf:

Fruktansvärt gjort av Nintendo. Det är ju barnen som är den bästa målgruppen, särskilt för Super Mario Bros. Uselt gjort alltså. Hur fan tänkte dom. This is why we cant have nice things.... Vill jättegärna spela detta Metroid spel, men jag vill inte bli gripen av säpo/FRA och betala böter hela mitt liv. Fan alltså.

Jösses, det är fejk!

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Det tror jag inte på, aldrig i livet. Visa mig!

Se ovan.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Tror grejer som detta ofta bara vill visa upp vad utvecklarna kan, som en form av marknadsföring för att sen potentiellt kanske få ett jobberbjudande. Tror de inte räknar med att få göra klart det, men att någon ser jobbet och anställer dem. De skulle kunna lägga jobb på något eget, men då skulle inte vi här sitta och prata om det heller. Det skulle skapa mindre buzz helt enkelt.

Det är en hobbygrej mest. Av samma anledning jag sitter och kodar spel till Gameboy DMG-1. Inget jag kommer tjäna en krona på men det är ganska tillfredställande att kunna köra sina egna grejer exklusivt på 30 år gammal hårdvara man älskade som barn.

Skribent
Skrivet av russinkungen:

Det är en hobbygrej mest. Av samma anledning jag sitter och kodar spel till Gameboy DMG-1. Inget jag kommer tjäna en krona på men det är ganska tillfredställande att kunna köra sina egna grejer exklusivt på 30 år gammal hårdvara man älskade som barn.

Så är det ju också förstås, det finns flera olika anledningar för varför man väljer att göra projekt som detta. Tänkte lite själv och det är ju som när man satt och petade med banor i Doom 1, första man gjorde var ju att göra en bana av sin egen skola. Du börjar väl ofta med saker du är bekanta med antar jag?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av russinkungen:

Tror inte ett dugg på att Xelf var seriös 😁

Medlem
Skrivet av Loxus:

Tror inte ett dugg på att Xelf var seriös 😁

Synar din bluff och höjer med att den som tror jag är seriös, är inte seriös, dom trollar också.

Men skämt åsido, Nintendo borde sträcka ut en hand till alla dessa personer som verkligen älskar Metroid så mycket att dom borde bli omfamnade och inkluderade i utvecklingen av just framtida Metroid, om inte direkt så åtminstone på ide stadie. För det finns mycket bra som skulle kunna implementeras. Nintendo måste börja lyssna lite mer på eldsjälarna. Dom har mycket att bidra med.

12
Skriv svar