Ghost of Tsushima-skaparna: Skalpellen var det viktigaste verktyget för oss

Robot
Ghost of Tsushima-skaparna: Skalpellen var det viktigaste verktyget för oss

Sucker Punch-grundaren Brian Fleming svarar på massvis av frågor kring utvecklingen av Tsushima och poängterar vikten av att skära bort saker. Ur spelet alltså.

#ghost-of-tsushima, #sucker-punch


Medlem

Skalpell för att skära bort saker ur spelet?
- En chockad Chris Roberts pillandes på sin feature creep-kran.

Medlem

Hoppas på att få se Ghost of Tsushima till PC snart. Håller tummarna!

Medlem

Det känns som ett allmänt bra sätt att jobba fram idéer på. Om man vet att den idee man har mycket väl kan tas bort så vågar man också ta ut svängarna lite mer istället för att bara göra sådant man vet fungerar.

Bra spel. Har inte spelat klart den dock. Kanske skulle ta fram det spelet igen.

Flakmonkey

Tycker det märks, visst finns det många delar som upprepar sig på ett eller annat sätt, men inte alls på samma sätt som man har i tex Ubisofts open world-spel. Nu är ju de långt ifrån dåliga spel, men jag tycker ändå att den här statistiken de hade över hur många som faktiskt tog sig igenom spelet säger rätt mycket om hur bra SP ändå var på att avlägsna onödiga ting.

Medlem

Personligen hade jag nog önskat att dom tagit det lite lugnare med skalpellen då jag tyckte Ghost of Tsushima blev lite enformigt fram mot slutet. Lite mer variation eller att spelet varit lite kortare hade det nog mått bra av. Förutom det tyckte jag om det framförallt strids systemet som var lite annorlunda

Medlem
Skrivet av Masj:

Personligen hade jag nog önskat att dom tagit det lite lugnare med skalpellen då jag tyckte Ghost of Tsushima blev lite enformigt fram mot slutet. Lite mer variation eller att spelet varit lite kortare hade det nog mått bra av. Förutom det tyckte jag om det framförallt strids systemet som var lite annorlunda

Eller skulle de skalperat bort ännu mer? Jag hade gärna sett färre läger och byar att befria. Det var det enda jag tyckte blev för mycket repeat och då har jag samlat allt förutom blommor till alla cosmetics

Sucker-Punch är en ny favoritstudio, ge dem en massa pengar och bra licenser nu!

Umi
Medlem

Spelade inte klart Ghost of Tsushima. Tröttnade halvvägs in på upprepande uppdrag fast storyn och miljöerna får 5/5 toast av det jag hann med

Medlem
Skrivet av rosski:

Eller skulle de skalperat bort ännu mer? Jag hade gärna sett färre läger och byar att befria. Det var det enda jag tyckte blev för mycket repeat och då har jag samlat allt förutom blommor till alla cosmetics

Jag håller med fullständigt. Spelet hade mått bra av färrebyar att rädda, färre rävar att jaga och färre onsens att bada i ... kanske hade en kompaktare berättelsen också varit bra. Men tror också att mer variation i uppdragen hade gjort mycket för mig. Kvalitet över kvantitet 🙂

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Hoppas på att få se Ghost of Tsushima till PC snart. Håller tummarna!

Det vore inte dumt alls. Köpte Horizon Zero Dawn. Tänkte vänta och se reaktioner på Days Gone, är det buggigt så avvaktar jag.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Det vore inte dumt alls. Köpte Horizon Zero Dawn. Tänkte vänta och se reaktioner på Days Gone, är det buggigt så avvaktar jag.

Hur är HZD på PC?

Kört på Ps4 Pro / UHD Oled HDR TV. Vetifan om det är värt att gå till PC 1440P 1080Ti

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Hur är HZD på PC?

Kört på Ps4 Pro / UHD Oled HDR TV. Vetifan om det är värt att gå till PC 1440P 1080Ti

Det är schysst sen ett tag bakåt, var lite buggigt i början. Kanske finns specifika saker fortfarande, men inget jag haft problem med i alla fall. De ändrade också så man kan skippa den väldigt långa shader optimeringen, i början var man tvungen vänta 10 minuter innan man kunde spela ifall man uppdaterat driver t.ex.

Man kan se trenden uppåt på Steam också, överlag har det cirka 79% men de senaste ~1300 recensionerna har det på cirka 91%.
https://store.steampowered.com/app/1151640/Horizon_Zero_Dawn_...

Flakmonkey
Skrivet av Masj:

Jag håller med fullständigt. Spelet hade mått bra av färrebyar att rädda, färre rävar att jaga och färre onsens att bada i ... kanske hade en kompaktare berättelsen också varit bra. Men tror också att mer variation i uppdragen hade gjort mycket för mig. Kvalitet över kvantitet 🙂

Det där måste ju vara något av det svåraste i open world-spel, att få till den balansen. Tycker också att de hade kunnat kapat mer snarare än lägga till annat men man vet ju samtidigt att om spelet blivit tightare och därmed kortare så skulle de fått skit för att det var för kort, att världen var tom och det inte finns någonting att göra. Sen så är det ju i mångt och mycket upp till oss som spelar det om vi vill jaga alla rävar, alla frågetecken, etc. Det är ju inget krav på det för att ta sig igenom huvudstoryn egentligen. Jag finner mig själv ofta i situationen att jag börjar beta av allt på kartan även om jag inte tycker att de storydrivna uppdragen är de roliga delarna. Tycker inte det är utvecklarnas fel, det är jag som inte kan styra mina impulser med att tömma kartan

Ett alternativ skulle kanske vara om utvecklarna kunde ge dig möjligheten när du tar dig an spelet om du vill ha en mer linjär upplevelse eller en mer ren open world med massa frågetecken och "meningslösa" strider/uppdrag? Och då kanske göra som så att du får tillräckligt med erfarenhet/uppgraderingar även om du väljer den linjära vägen. Som någon form av directors cut eller extended edition så kan man välja det precis som man kan välja svårighetsgrad?

Medlem

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.

Ganska välkänt uttryck med mycket sanning i sig

Medlem
Skrivet av Masj:

Personligen hade jag nog önskat att dom tagit det lite lugnare med skalpellen då jag tyckte Ghost of Tsushima blev lite enformigt fram mot slutet. Lite mer variation eller att spelet varit lite kortare hade det nog mått bra av. Förutom det tyckte jag om det framförallt strids systemet som var lite annorlunda

Jag tryckte det va precis lagom. Men när det gäller New Game Plus blev jag besviken. Jag fick inte tillräckligt mervärde av att köra en vända till - lite ghost flower och mindre uppdateringar gjorde att jag la ner - hade gärna sett att saker gick att uppgradera mycket mer och svårare utmaningar.

1
Skriv svar