Playstation Studios-spel till Xbox Game Pass – inte Sonys beslut

Robot
Playstation Studios-spel till Xbox Game Pass – inte Sonys beslut

MLB The Show 21 till Game Pass i april.

#mlb-the-show-21, #xbox-game-pass


Medlem

hehe.. detta svider nog uppe på sonys höga hästar!!

Medlem

"MLB The Show as the premier brand for baseball video games"

Ja, konkurrensen har ju inte varit så stor när det enda vettiga basebollspelet på marknaden länge suttit plattformslåst på Sony-konsoler. Sony kan väl spela MLB i händerna och samtidigt visa hur mycket de bryr sig om att nå ut till fler spelare genom att slänga upp det på Steam när de ändå håller på.

Ambassadör
Xbox

Helt galet! Men väldigt trevligt så klart, har aldrig testat serien men nu blir det ju till att köra via Xbox Game Pass.

Det blir ju dessutom tillgängligt via molnet att streama om man har XGP Ultimate, så det blir ju bärbart också


signatur

Jump in.

Medlem

Alla såg det komma, eftersom Sony inte äger varumärket och MLB ville ha ett nytt avtal för att föra spelet till "nya plattformar". Hurra, nu kan vi spela baseball-spel på våra mobiler, som vi har längtat.

Medlem

Helt plötsligt så är hela världen tydligen Baseballentusiaster, så MLB har väl lyckats med sitt mål

Medlem

Jag som trodde att det även kom på PC...

Medlem

Äntligen får Xbox lite sony-spel, nu kan jag skippa ps5. Vad är god of war mot lite baseball, på digitalt lån.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Inaktiv

Mitt Twitterflöde gick bananas över detta. Tydligen en stor grej i USA.

739 kronor... Nu har jag aldrig spelat MLB men är det som övriga sportspel att det årligen släpps ett i varje serie som bäst kan kallas en dyr årlig patch? Bra att sportspelen kommer till game pass så att det är värt att testa i alla fall.

Medlem

Rätt kul ändå. Phil Spender snacka vitt o brett om hur de minsann inte vill låsa ner spel på ngn plattform utan att vi gamers ska kunna spela fritt och så är det ett Sony utvecklat spel som minsann letar sig utanför sin egen plattform haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv
Skrivet av SunShine:

Rätt kul ändå. Phil Spender snacka vitt o brett om hur de minsann inte vill låsa ner spel på ngn plattform utan att vi gamers ska kunna spela fritt och så är det ett Sony utvecklat spel som minsann letar sig utanför sin egen plattform haha.

...mot Sonys vilja. Förövrigt har ju Phil släppt lös i stort sett hela xbox-spelkatalog till andra plattformar

Medlem
Skrivet av anon_118566:

...mot Sonys vilja. Förövrigt har ju Phil släppt lös i stort sett hela xbox-spelkatalog till andra plattformar

haha ja jag menade inte att Sony valt det här men det är svårt o inte se ironin i detta.
Men skönt o se att det är tack vare Sony man får sig lite baseball på en MS tjänst
Ett spel ingen kommer tala om när April är slut misstänker jag hehe.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Ja, företagen vill väl inte missa den stora tornadon som just nu går genom spelbranschen.
"Xbox Game Pass". Har personligen inte testat på denna tjänst eller några liknande tjänster då jag vill äga mina spel (så gott det går) i samlat biblioteket med ett engångsköp. Men jag kan tänka mig att det är väldigt populärt och omtyckt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av anon_118566:

...mot Sonys vilja. Förövrigt har ju Phil släppt lös i stort sett hela xbox-spelkatalog till andra plattformar

Så xbox har släppt 6000st spel till andra plattformar?
Menar du gamepass så är det typ bara 300st spel eller så.

Medlem

Här I Sverige bryr sig väl de flesta föga om detta men baseball är stort i staterna. Detta är en sådan där serie som många köper år ut och år in som cod, Fifa etc. Folk som inte spelar så mycket annat än just sin sportfix och det har varit låst till Sony. Detta kommer påverka åtminstone en del där borta i valet av konsol.

Medlem
Skrivet av memorycard:

Här I Sverige bryr sig väl de flesta föga om detta men baseball är stort i staterna. Detta är en sådan där serie som många köper år ut och år in som cod, Fifa etc. Folk som inte spelar så mycket annat än just sin sportfix och det har varit låst till PS5. Detta kommer helt klart påverka åtminstone en del där borta i valet av konsol.

Instämmer.

Det är lätt för oss i lilla Sverige att sitta och småflina åt det här, men tror inte man ska underskatta hur mycket detta ändå kan betyda för Xbox i staterna. Å andra sidan är väl Xbox/MS redan stora där, men kan ju så klart bli större.

Medlem

RDX fick det het om öronen. Men Fonz hade rätt.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av lars_kongo:

Alla såg det komma, eftersom Sony inte äger varumärket och MLB ville ha ett nytt avtal för att föra spelet till "nya plattformar". Hurra, nu kan vi spela baseball-spel på våra mobiler, som vi har längtat.

Jag känner inte till någon som ens lekte med tanken att det skulle komma till Xbox Game Pass, i synnerhet inte Dag 1. Men visst, kämpa på!


signatur

Jump in.

Medlem

Är väl inte så konstigt egentligen, tänk om NHL, Fifa eller NFL bara kommit ut till en konsol?
Varför skulle ägarna till varumärket inte vilja ha så stor kundgrupp som möjligt?
Så antagligen hade Sony förlorat licensen om dom vägrat släppa det till Xbox.

Medlem

Skillnad på att släppa det först på gamepass istället för att släppa det på ms store i xbox till att börja med.

Kul för dom som gillar baseball så klart, samt för alla som vill testa ett nytt baseball spel dessutom officiell titel.

har släppts andra baseball spel så klart men utan officiell licens så vitt jag vet?

R.B.I. Baseball 19
R.B.I. Baseball 20
Super Mega Baseball


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Neverwild:

Så xbox har släppt 6000st spel till andra plattformar?
Menar du gamepass så är det typ bara 300st spel eller så.

Det har du rätt i. De flesta nya spel menar jag. Sen kan man ju köpa spel från xbox game studios på Steam också. Så om man vägrar game pass så finns ju möjligheter.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag känner inte till någon som ens lekte med tanken att det skulle komma till Xbox Game Pass, i synnerhet inte Dag 1. Men visst, kämpa på!

När det väl blev klart att MLB ville ha spelet på fler plattformar så var det självklart öppet mål för MS att hosta upp en slant och se till att det här spelet kom till gamepass dag 1 för att få lite uppmärksamhet och plocka poäng hos xbox-fanboysen, och med tanke på din reaktion så verkar de ju ha lyckats.

Medlem

Men Sony väljer att inte släppa det på PS Now. De tar sitt höjda pris för det istället.

Snygg damage control för övrigt. Kämpa grabbar ni fixar det håll ut!

Medlem

Jag misstänker att MS slantat upp betydligt mer än vad man någonsin kan tjäna på försäljning bara för symbol- och PR-värdet i att ha ett Sony-utvecklat spel på Game Pass dag 1.

Medlem

Jag valde PlayStation som plattform tack vare MLB The Show-serien och har köpt det sedan 06-spelet. Det var värdig tronarvinge till MVP-serien från EA. MLB2K var efter på så många plan att serien lades ner.

Tycker det är kul att fler får möjlighet att spela i mitt tycke det bästa sportspelet som finns just nu. Personligen fortsätter jag på PlayStation, men jag kan tänka mig att Sony sliter sitt hår över det här. Det var en sak att de behövde släppa det på Xbox (MLB krävde det vid senaste licensavtalet), men att det skulle bli tillgängligt via Game Pass har jag svårt att se att de kunde förutse - oavsett vad de säger publikt.

Men som sagt, kul att se att fler får möjlighet att lira spelet. Tyvärr har de senaste årens versioner mer och mer gått till Ultimate Team-upplägget, men jag spelar nästan bara RttS-läget där man spelar en spelare som ska ta sig upp från farmarlaget till MLB.

PS. Jag har drivit en MLB-blogg sedan 2013 om ni är intresserade av sporten och ligan: playball.se


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Anwest:

Jag valde PlayStation som plattform tack vare MLB The Show-serien och har köpt det sedan 06-spelet. Det var värdig tronarvinge till MVP-serien från EA. MLB2K var efter på så många plan att serien lades ner.
PS. Jag har drivit en MLB-blogg sedan 2013 om ni är intresserade av sporten och ligan: playball.se

Tack för infon! Jag har länge hört folk lista det här som ett bra spel men alltid tänkt att baseball nog inte gör sig som spel. Ska bli kul att testa. Även om jag inte brukar använda sportspel särskilt långvarigt.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Anwest:

Jag valde PlayStation som plattform tack vare MLB The Show-serien och har köpt det sedan 06-spelet. Det var värdig tronarvinge till MVP-serien från EA. MLB2K var efter på så många plan att serien lades ner.

Tycker det är kul att fler får möjlighet att spela i mitt tycke det bästa sportspelet som finns just nu. Personligen fortsätter jag på PlayStation, men jag kan tänka mig att Sony sliter sitt hår över det här. Det var en sak att de behövde släppa det på Xbox (MLB krävde det vid senaste licensavtalet), men att det skulle bli tillgängligt via Game Pass har jag svårt att se att de kunde förutse - oavsett vad de säger publikt.

Men som sagt, kul att se att fler får möjlighet att lira spelet. Tyvärr har de senaste årens versioner mer och mer gått till Ultimate Team-upplägget, men jag spelar nästan bara RttS-läget där man spelar en spelare som ska ta sig upp från farmarlaget till MLB.

PS. Jag har drivit en MLB-blogg sedan 2013 om ni är intresserade av sporten och ligan: playball.se

RttS-läget låter kul, det ska bli intressant att ta sig an ett baseballspel. Trevlig blogg!


signatur

Jump in.

1
Skriv svar