Skärmdumpar från spel

Medlem

Sista batchen från Everspace 2. Har spelat klart nu, hamnade på 20 timmar vilket är lite i överkant för spelets innehåll (skulle säga runt 15 timmar). Just nu finns två system och max level är 14. När spelet släpps ska det vara 8+ system och betydligt högre level-cap med fler fraktioner, fungerande handel och miningsystem med mera. Jag råkade märka att beam-laser och boost-strafing är OP. Med mussikte håller jag beams konstant på fiender som smälter som smör samtidigt som jag tar mycket liten skada genom boost-strafing. Men det är Early Access och balansering kvarstår. Överlag riktigt roliga 20 timmar, spelet har en fantastisk känsla i styrning och strider. Grafiken är mycket snygg (det är gjort i Unreal Engine så vitt jag vet). Skeppsdesignen är delvis procedurgenererade, precis som i No Man's Sky, fast de har inte lika stor variation än.

Beam lasers är OP. De drar mycket power, men fiender smälter med en konstant laser på sig.

Systemen man börjar i är DMZ efter ett tidigare krig så det finns massor av skeppsvrak att undersöka.

En bra Autocannon med hög kinetic damage. Bra mot armor och hull. Aka dakka dakka.

Rymdskepp, gasmoln, planet och stjärna

Medlem

Tog lite bilder på javelinen på Xeno Threat eventet på starcitizen som körs just nu på PTU:n.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Ghost of Tsushima.
Började idag för första gången, tror det är det finaste, visuellt, jag någonsin spelat.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Inaktiv

Lite sköna vyer i rymden!

Medlem

@anon_326114: wow, grymt snygga bilder! Keep'em coming.

Inaktiv
Skrivet av Nemo:

@Daugeleven: wow, grymt snygga bilder! Keep'em coming.

Tack så mycket! Blev på riktigt glad av din respons!

Inaktiv

Ber om ursäkt att jag spammar tråden men spelet är så jäkla snyggt! Infart till Lorville, samt landningen.

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Ber om ursäkt att jag spammar tråden men spelet är så jäkla snyggt! Infart till Lorville, samt landningen.

https://i.imgur.com/LxRnwK1.jpg

https://i.imgur.com/kLIdUUB.jpg

Inget att be om ursäkt för.
Vad är det för spel?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Inget att be om ursäkt för.
Vad är det för spel?

Det är Star Citizen faktiskt. Om ni bara gillar snygga screenshots och liknande är reddittråden för SC fullsmockad med magiska bilder.

Medlem

Mortal 2 Online

Efter ett par timmar är jag ännu kvar på nybörjar ön, känns tryggt här.

De Odöda blir ständigt trakasserade på den lokala kyrkogården. Ingen RIP här inte.

Det jagas djur..

Och det tämjs

Happy piggie - Rätt mat gör dina djur glada!

En bug (Feature??) gjorde att två vargvalpar följde efter mig glatt

"You'll be so much easier to rob when you're UUURghh!"

Till slut blev jag så pass bra på tämjning att jag fick en riktigt vargvalp!

"Stop right there, criminal scum! Nobody breaks the law on my watch! I'm confiscating your stolen goods. Now pay your fine or it's off to jail."

Ett spel med stor potential för spelare som saknar MMO som är mer communtiy drivna och hardcore!

Inaktiv

Blev några trevliga bilder under kvällens session!

FM-guru
F.d. Sisyr

Jobbar på backloggen, och nu är det AC: Odyssey på tur. Brukar inte ta screenshots i spel och är därtill jävligt dålig på det, men har blivit några ändå med tanke på hur otroligt lättanvänt fotoläget är i Odyssey.

Medlem

@Sisyr
Nice! Odyssey, vilket massivt spel det är. Jag lade strax under 200 timmar på det.

Medlem

@anon_326114: snygga bilder!

Den nedre bilden, ser ut som klassisk (rymd)cowboy i solnedgången.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fulci:

@Sisyr
Nice! Odyssey, vilket massivt spel det är. Jag lade strax under 200 timmar på det.

Usch, säg inte sådär. Har så mycket annat i backloggen...

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Usch, säg inte sådär. Har så mycket annat i backloggen...

Hehe, det är ett tidskrävande spel om man ska göra det mesta. Men fokusera på kampanjen och du bör kunna spela klart det på 40-50 timmar. Sen är det ingen fel att säga att man är nöjd och sluta spela efter en viss tid. Jag gjorde det med Valhalla t.ex. trots att jag var långt ifrån klar med kampanjen (som tydligen är extra lång i det spelet).

.
.
.
.
En från Horizon Zero Dawn photo mode på PC

Medlem

Kör igenom HZD just nu, kör en Ultra Hard, men denna var innan.

Klättra runt lite i bergen.

Frozen Wilds, innan jag körde ultra hard.

Spelet är ju så galet snyggt och har inte haft ett enda problem, 32:9 funkade utan att behöva fippla. Underbart jäkla lir och utförande. Redigt med creds till utvecklarna

Medlem

@deezel: snygga bilder! Ser mäktigt ut med 32:9.

Jag håller med, HZD är galet snyggt. Det ska bli otroligt kul att se Horizon Forbidden West när det släpps. Det ser minst lika snyggt ut och lite till.

Medlem
Skrivet av Nemo:

@deezel: snygga bilder! Ser mäktigt ut med 32:9.

Jag håller med, HZD är galet snyggt. Det ska bli otroligt kul att se Horizon Forbidden West när det släpps. Det ser minst lika snyggt ut och lite till.

Jo, hoppas ju så klart de får tummen ur och släpper på PC, vilket om det om det görs lär dröja ett gäng år.

Medlem

Några bilder från Assassin's Creed: Valhalla
.
.
Roach?

Inaktiv

Ena motorn blev sönderskjuten, ser hur skeppet har svårt att röra sig.

Medlem

Min karaktär i Division 2

Medlem

Samtliga bilder från PS4.

Shadow of War:

Tomb Raider 3:

Horizon - Zero Dawn:


signatur

I drank what?

Medlem

Hur lägger man till screenshots man tar ex på ps5? Det går väl inte o dela dem hit till fz genom share knappen misstänker jag


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Hur lägger man till screenshots man tar ex på ps5? Det går väl inte o dela dem hit till fz genom share knappen misstänker jag

Tyvärr så är det inte riktigt så enkelt, men vi får hoppas att Sony kan fixa det i framtiden.

Jag brukar köra PS5 -> USB-sticka -> PC -> IMGUR.

Screenshots sparas som JPG-filer i PS5 men det går att ändra till PNG om du vill ha bättre bildkvalitet. I så fall kan du gå till Settings/Captures and Broadcasts/Screenshot Format och slå av HDR ifall det är på samt ändra format till PNG.

Ifall du vill slippa steget med USB-stickan så går det även att skicka screenshot från PS5 till eget Twitter-konto och därifrån kan det sedan laddas ned till PC eller mobil.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Tyvärr så är det inte riktigt så enkelt, men vi får hoppas att Sony kan fixa det i framtiden.

Jag brukar köra PS5 -> USB-sticka -> PC -> IMGUR.

Screenshots sparas som JPG-filer i PS5 men det går att ändra till PNG om du vill ha bättre bildkvalitet. I så fall kan du gå till Settings/Captures and Broadcasts/Screenshot Format och slå av HDR ifall det är på samt ändra format till PNG.

Ifall du vill slippa steget med USB-stickan så går det även att skicka screenshot från PS5 till eget Twitter-konto och därifrån kan det sedan laddas ned till PC eller mobil.

haha ja tycker jag! Vill see FZ dyka upp some alternativt direkt när man trycker på share knappen haha.

ah så klart. usb sticka Bra tänkt där hehe.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Några av mina favoriter jag tagit i RDR2

Medlem

Får lust att installera och köra om RDR2.

Ett par från Division 2

Medlem

Nya tanken på Star Citizen


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Skriv svar