AI skapar mardrömsbilder

Skägg.
10 Chambers
AI skapar mardrömsbilder

Hittade det här Twitter-inlägget imorse och mindes sajten This person doesn’t exist, ett maskininlärningsprojekt där AI skapar nya människor (som inte existerar). Ibland får dock algoritmerna fnatt och skapar riktiga mardrömsbilder och det vore kul att se vad ni hittar.

Här är några exempel.

Värst hittills!


signatur
Youtube-proffs

Vilken fekken mardröm.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Cronenberg-world


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Gnällkuk

Jag hajar inte riktigt, är det två personer i bilden och den bredvid är den ai-skapade eller är båda ai-skapade och den har bara fått något frispel och morphat in en vanskapt kopia bredvid?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Fyfan! Fatta att hitta sig själv där.. Antar att chansen finns!

Skribent
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag hajar inte riktigt, är det två personer i bilden och den bredvid är den ai-skapade eller är båda ai-skapade och den har bara fått något frispel och morphat in en vanskapt kopia bredvid?

Jag tror allt är "skapat" men det verkar som personen på sidan/i bakgrunden är den som nästan alltid blir vanskapt!
Ibland blir huvudpersonen också lite fel på.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Soulless:

Jag tror allt är "skapat" men det verkar som personen på sidan/i bakgrunden är den som nästan alltid blir vanskapt!
Ibland blir huvudpersonen också lite fel på.

Den har ju tränat på bilder, lite oklart varifrån dessa ursprungsbilder kommer ifrån, och när en av fröna innehåller två personer verkar den balla ur.


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr

Yes, den är tränad på ansikten i mitten av bilden, så när det blir två personer flippar algoritmen. Gäller inte bara när det är två personer heller, kan även hända om personens händer är med på bilden t.ex. att den flippar.

Uppdaterade sidan några gånger och fick ett exempel på just vanskapta händer;

Skägg.
10 Chambers

God natt!


signatur
Medlem

Galet!

Geeks Gaming

Den mest skrämmande hittills! 😱
Ser helt onaturligt ut!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av NordhNet:

Den mest skrämmande hittills! 😱
Ser helt onaturligt ut!

https://i.imgur.com/JAtRHrP.jpg

Det tog en halv sekund innan jag insåg fasan!


signatur
Medlem

Jag hittade en tråd på Reddit som presenterar några fina alster. De påminner en aningen om splicers från första Bioshock:

Inget för små tekoppar..


signatur

Constants and variables

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det tog en halv sekund innan jag insåg fasan!

... att du var skägglös?

1
Skriv svar