Ett rent gamerliv

Medlem

1. Ät inte vid datorn
2. Dammsuga/torka tangentbordet/bordet/musen varje vecka.
3. Ha inte en massa onödigt skit framme på bordet.

Jag efterlever inte ovanstående just nu pga småbarn och att jag jobbar hemifrån, men när jag gjorde det så var det bra.

Skrivet av quadratis:

dammsuger tangentbord, högtalare, monitor och skrivbord generellt varje vecka ungefär. håller även skrivbordet rent från skräp och läskflaskor osv. det är ändå min arbetsplats, och jag vill trivas när jag sitter här i flera timmar om dagen.

monitor-arm. som någon nämnde, rekommenderar jag också.

om jag nu bara kunde lära mig att ge samma TLC till resten av lägenheten...

Dammsuga inte datorn med metallstycke bara, det kan sluta dåligt


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har ett Ikea Fredde till min dator, och jag använder skärmhyllan för att dölja alla kablarna. Sedan så har jag buntat ihop kablarna till ett kabelkluster där de går ner till datorn och spänt fast dem mot bakbenet med ett kardborreband, prydligt och lätt att hålla ordning på. Ska någonting tas bort eller kopplas om så är det bara att lossa på kardborrebandet, hur smidigt som helst.

Medlem

Två Ikea Alex hurtsar för diverse saker, och genom att skippa botten på näst nedersta lådan så får man plats med större saker som Honeycomb yoke och Thrustmaster Warthog HOTAS. Arm till skärmen så man enkelt kan dammtorka bordet med en mikrofiberduk emellanåt. Några gånger per år så desinficerar jag mus och tangentbord, och dammsuger stolen. Funderar även på att införskaffa trådlös mus och tangentbord för att bli kvitt kablarna.

Medlem

Har katter som löser mycket hår på skrivbordet, för att rengöra musmattan använder jag nästan varje dag en klädroller, en sån där klisterrulle som man tar bort päls ifrån kläderna med.

Kabelkanal, fantastiskt hjälpmedel för att slippa högar med kablar på golvet. Själva ordningen i kanalen är ganska tveksam här hemma, men ska man inte hålla på och flytta grejerna ofta så är det inga problem

Monitorarm,det underlättar när man ska torka av, och man får betydligt mer plats.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Ambassadör
Xbox

Viktigaste är en stabil kabeldragning i min mening. En kabel som syns är en dålig kabel.

Damm är fienden och håller man bara rent i sitt hem så är det inga problem.


signatur

Jump in.

Medlem

Ostbågarna ätes med sked

Medlem

Jag är skitdålig på att damma men har bra kabel hantering och har så lite grejer som.möjligt på skrivbordet så är inte så farligt. Sen har jag en robotdammsugare som sköter golvet.

Medlem
Skrivet av Johnhedlund:

Ostbågarna ätes med slev

Har rättstavat åt dig...

Kul att se att andra insett att detta är rätt sätt att äta ostbågar...

Medlem

Gör aldrig rent datorn, mus eller tangentbordet. Äter ofta vid datorn, disken ställes såklart på bordet och tas bara bort när jag inte längre kan röra musen som jag vill.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av TooAngryToDie:

Tryckluft på burk är bra att ha för rengöring av dammig dator, blåsa rent tangentbord m.m.

Brukar rekommendera en sådan här, bra att ha även till lite annat blåsande
IT Dusters CompuCleaner Xpert

Ser att priset fasiken dragit iväg till det dubbla sen jag köpte den 2018. Då var det prisvärt, nu vette fasiken Finns iof ett rejält mycket större utbud idag än det gjorde då, så kolla alternativ ^^

Medlem
Skrivet av deezel:

Brukar rekommendera en sådan här, bra att ha även till lite annat blåsande
IT Dusters CompuCleaner Xpert

Ser att priset fasiken dragit iväg till det dubbla sen jag köpte den 2018. Då var det prisvärt, nu vette fasiken Finns iof ett rejält mycket större utbud idag än det gjorde då, så kolla alternativ ^^

Fläskigt städkit! Kanske är värt med något liknande långsiktigt sett


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem
Skrivet av Pihraija:

Oh, vilken modell är skärmarna?

Dell UltraSharp U3219Q men skaffade Dell UltraSharp U4919DW hemma.

12
Skriv svar