Path of Exile 2 – se 20 minuter rafflande gameplay!

Robot
Path of Exile 2 – se 20 minuter rafflande gameplay!

Kan bli ett klickigt 2022, särskilt om Diablo 4 släpps då.

#path-of-exile-2


Medlem

PoE var ospelbart för mig pga animationerna.

Ser ut som de har fixat till dom i 2an

Hoppas det kommer innan diablo 4 så man kan testa

Medlem

Störande att karaktären säger skill namnen hela tiden.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Dex
Medlem

Diablo 4 är väl inte bekräftat till nästa år? Rätt säker på att Blizzard inte har sagt något om det, men kan ha missat det

Medlem
Skrivet av Karmak:

PoE var ospelbart för mig pga animationerna.

Ser ut som de har fixat till dom i 2an

Hoppas det kommer innan diablo 4 så man kan testa

Vet inte när du senast testat PoE senast? Men jag spelar nästan varje liga och jag har inget emot animationerna. Det som kan kännas "segt" är i början av spelet när man inte har något som ger Attack Speed eller Cast Speed. Vilket jag tycker det gör att karaktären känns bättre och bättre ju längre in i spelet man kommer. Men visst, är man van att man att det ska vara så direkt från level 1 så kanske man kan bli missnöjd.

Skrivet av Vileoxe:

Störande att karaktären säger skill namnen hela tiden.

De sa i Q&A att de håller fortfarande på att tweaka det samt att man kan ställa in det själv i settings.

Medlem

Blir testa, men haft väldigt svårt för just poe allt skit på skärmen som flyger runt och exploderar är ju bara störande.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Hur vet ni att d4 ska släppas nästa år?
Vad jag vet har inte blizzard gått ut med någon officiell info om detta?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Redaktör
Skrivet av Dex:

Diablo 4 är väl inte bekräftat till nästa år? Rätt säker på att Blizzard inte har sagt något om det, men kan ha missat det

Rätt! Jag tänkte fel där, de har ju sagt att det inte släpps 2021 - vilket inte är samma sak som att det släpps 2022.


signatur
Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Störande att karaktären säger skill namnen hela tiden.

Haha ja väldigt störande. Konstigt att de valde att ha med det i trailern. Som nämndes redan ovanför så svarade det på den frågan i deras Q&A och han sa något i stil med 'OM det fortfarande är kvar vid release så kommer det garanterat att vara en inställning'

Medlem

Har definitivt potential att bli det bästa ARPG som gjorts. Första spelet är galet bra med!

Dex
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Rätt! Jag tänkte fel där, de har ju sagt att det inte släpps 2021 - vilket inte är samma sak som att det släpps 2022.

Man kan ju hoppas och tror nog det kommer 2022 också, men Blizzard brukar ju inte direkt vara snabba med att släppa sina spel så vem vet.

Medlem

Vad ska ni ha för build i Diablo 4? +attack eller +defense?

Nä tacka vet jag PoE som har lite komplexitet och inte behandlar en som man vore ett dagisbarn.

Medlem
Skrivet av Draconis:

Vad ska ni ha för build i Diablo 4? +attack eller +defense?

Nä tacka vet jag PoE som har lite komplexitet och inte behandlar en som man vore ett dagisbarn.

Ja men det är för att Diablo 4 ska fungera på konsol... eller vänta nu... PoE finns ju till konsoller... Nej det finns ingen ursäkt.

Kan bara hålla med. Vist Diablo 4 kan bli riktigt bra men man blir lite rädd att det ska bli lite för simpelt med det som visats upp hittills.

Dex
Medlem
Skrivet av Lasrod:

Ja men det är för att Diablo 4 ska fungera på konsol... eller vänta nu... PoE finns ju till konsoller... Nej det finns ingen ursäkt.

Kan bara hålla med. Vist Diablo 4 kan bli riktigt bra men man blir lite rädd att det ska bli lite för simpelt med det som visats upp hittills.

"Ursäkten" är kanske att inte alla vill ha det så otroligt komplext?

Alla spel behöver inte vara så invecklade med typ 200 olika "skills"

Medlem
Skrivet av Draconis:

Vad ska ni ha för build i Diablo 4? +attack eller +defense?

Nä tacka vet jag PoE som har lite komplexitet och inte behandlar en som man vore ett dagisbarn.

Skrivet av Lasrod:

Ja men det är för att Diablo 4 ska fungera på konsol... eller vänta nu... PoE finns ju till konsoller... Nej det finns ingen ursäkt.

Kan bara hålla med. Vist Diablo 4 kan bli riktigt bra men man blir lite rädd att det ska bli lite för simpelt med det som visats upp hittills.

Tur att det finns ARPGs som tillgodoser olika typer av gamers.
För att vara ärlig, jag spelade PoE mer än vad jag gjorde D3, men jag gör inte egna builds för jag orkar inte spendera timmar på att luska ut en build som är balanserad tillräckligt bra för endgame, att jag brukar hitta en rolig build på PoE Builds och kopierar den.

Även D2 som inte är alls lika komplex av PoE så var det extremt många som kopierade builds för att min-maxa utan att slösa Attribute Points/Skill Points.

Medlem

Installerar PoE igen nu, för sjuttioelfte gången. Nån som har en bra guide, gärna med step by step format, med build o allt? Vill så gärna gilla poe men det är så mycket system och saker som är illa förklarade ingame så jag ger upp tillslut

Medlem

Testat Path of Exile några gånger men varje gång jag ser talant trädet så blir jag livrädd och slutat spela.. Ser dock ut som ett toppen spel som jag egentligen skulle vilja lära mig!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Wow! Blev imponerad. Nu får Diablo verkligen överraska om de ska konkurrera med detta.

Avstängd

Ser rätt snyggt ut

Medlem

Ser ut som animationer, effekter och kameran är bekvämare i PoE2, något jag hade stora problem med att bli bekväm med i PoE1.

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Installerar PoE igen nu, för sjuttioelfte gången. Nån som har en bra guide, gärna med step by step format, med build o allt? Vill så gärna gilla poe men det är så mycket system och saker som är illa förklarade ingame så jag ger upp tillslut

Jag använder denna sida för att hitta en build att bygga: https://www.poebuilds.cc/
Jag brukar även titta på YT videos för att få en hum hur olika builds ser ut att spela som för att få en känsla vad som ser ut att vara kul, såsom: https://www.youtube.com/results?search_query=Path+of+Exile+Le... där folk visar vad deras Top 5 builds är. Så titta igenom ett par för att se vad för stil passar dig.

Enki's Arc Witch Beginners Guide är bra då den förklarar för varje Act vilka viktiga rewards du ska välja (men kom ihåg att även om du väljer fel Gem så kan du alltid köpa dem igen från Vendors).

Sen i spelet, tänk inte för mykcet på Talents eller så, följ buildsen i början och läs alltid vad det är för talent det är du tar. Efter ett tag så kommer du få ett hum hur talentsen fungerar.

Många builds använder sig utav Path of Building, så du kan kopiera talent-trädet direkt till det programmet för att snabbt se hur du ska bygga för den build du är ute efter. Du kan hitta Path of Building här: https://pathofbuilding.community/

Sen vill jag också påpeka att jag är själv fortfarande stor noob inom PoE, med "bara" 179 timmar spelat. Har inte nått riktigt end-game bossarna då annat kommit i vägen och jag inte har funnit tid att grindea så pass långt. Men jag har nog spelat igenom Campaign 3-4 ggr med olika Builds, samt försökt mig på Hardcore (vilket slutar med att jag alltid dör någonstans... Hardcore är brutal i PoE jämfört med D3).

Medlem

Ååååh. Väntan är olidlig. Hur ska jag kunna vänta till 2022? :/

Path of Exile ger mig samma känsla som jag hade när jag spelade Diablo 2. PoE är det bästa action-RPG:et och topp 15 bästa spel någonsin. Och det är gratis, inklusive alla expansioner! Med icke störande och icke gameplay-relaterade mikrotransaktioner. <3

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Jag använder denna sida för att hitta en build att bygga: https://www.poebuilds.cc/
Jag brukar även titta på YT videos för att få en hum hur olika builds ser ut att spela som för att få en känsla vad som ser ut att vara kul, såsom: https://www.youtube.com/results?search_query=Path+of+Exile+Le... där folk visar vad deras Top 5 builds är. Så titta igenom ett par för att se vad för stil passar dig.

Enki's Arc Witch Beginners Guide är bra då den förklarar för varje Act vilka viktiga rewards du ska välja (men kom ihåg att även om du väljer fel Gem så kan du alltid köpa dem igen från Vendors).

Sen i spelet, tänk inte för mykcet på Talents eller så, följ buildsen i början och läs alltid vad det är för talent det är du tar. Efter ett tag så kommer du få ett hum hur talentsen fungerar.

Många builds använder sig utav Path of Building, så du kan kopiera talent-trädet direkt till det programmet för att snabbt se hur du ska bygga för den build du är ute efter. Du kan hitta Path of Building här: https://pathofbuilding.community/

Sen vill jag också påpeka att jag är själv fortfarande stor noob inom PoE, med "bara" 179 timmar spelat. Har inte nått riktigt end-game bossarna då annat kommit i vägen och jag inte har funnit tid att grindea så pass långt. Men jag har nog spelat igenom Campaign 3-4 ggr med olika Builds, samt försökt mig på Hardcore (vilket slutar med att jag alltid dör någonstans... Hardcore är brutal i PoE jämfört med D3).

Exakt den witch builden är den jag hittade faktiskt. Så blir att spela med den tills expansionen nästa vecka. Försöka få häng på basics osv. Förhoppningsvis fastnar man denna gång 👌

Medlem

Vad jag har tröttnat på i PoE är alla expansioner. De måste börja ta bort expansioner. Hoppas verkligen ingen följer med till 2an.
Jag bli snabb mätt på spelet för jag känner inte att jag hinner nå saker man kan göra. Vet att man inte behöver göra allt, men får en "känsla" att man missar något när man inte gör saker.

Medlem

Har testat PoE 1 men blev så irriterad på balansen mellan HP och skada och resistance. Allting verkar vara balanserat efter max hp och resistance. Både en själv och fienderna är alltid "glass cannons". Försökte verkligen ta så mycket hp och resistance som möjligt i trädet men dog gjode man ändå. Bara bossar som tål mer än ett slag. Allt annat är trash som dör på en sekund.

Fick intrycket av att ranged har stor fördel gentemot melee i det spelet och jag gillade inte hur snabbt allting gick att döda, en själv inkluderat. Storyn var också till och med sämre än diablo 1.

Får se om de gjort samma sak igen i 2:an.

Gen
Medlem

Ruskigt snyggt!

Medlem

Hade jag suttit och utvecklat Diablo VI just nu hade jag blivit jädrans nervös. För att inte säga lite smått skitit på mig. Det börjar se ut som att D4 är indie-utvecklat i jämförelse, utöver att de nästan kopierat deras art-direction.

Att bli omkörd såhär i en genre man själv skapat kan inte vara allt för najs. Det enda som talar för D4 just nu skulle väl vara att det kommer vara mer lättillgängligt i jämförelse med PoE2, som de flesta som testat föregångaren nog blivit varse om att de bara öst på och öst på i all oändlighet med komplexitet.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Hade jag suttit och utvecklat Diablo VI just nu hade jag blivit jädrans nervös. För att inte säga lite smått skitit på mig. Det börjar se ut som att D4 är indie-utvecklat i jämförelse, utöver att de nästan kopierat deras art-direction.

Att bli omkörd såhär i en genre man själv skapat kan inte vara allt för najs. Det enda som talar för D4 just nu skulle väl vara att det kommer vara mer lättillgängligt i jämförelse med PoE2, som de flesta som testat föregångaren nog blivit varse om att de bara öst på och öst på i all oändlighet med komplexitet.

Om jag var en dev som utvecklar Diablo 4 så hade jag inte varit dugg nervös, då Diablos målgrupp är inte exakt desamma som PoEs.
Sen så var ju inte Diablo den som skapade Hack 'n Slash genren (men kan vara det spelet som verkligen gjorde det populärt). Alla spel blir omkörda förr eller senare. Man sa ju att PoE skulle köra om D3. Vet inte om PoE gjorde det, då det är svårt att veta. PoE är gratis, D3 är inte det.

Jag kommer köra både D4 och PoE2. Det jag inte gillar med PoE är hur invecklat det är, samt saknar Druid som D4 kommer ha (älskade Druid i D2). Det som jag också ser fram emot D4 är att det inte kommer vara lika invecklat, och att den har en egen grafisk stil de kör med (hade dock velat se lite mer D2 riktning, men D4 känns gå tillbaka till sina rötter lite jämfört med D3).

PoE2 för all del ser extremt snyggt ut, men lite trailers här och där kommer inte kunna visa om det kommer vara bättre än D4. Titta på CP2077, alla trailers gjorde ju så att spelet skulle se "amazing" och "jaw-dropping" ut, men slutprodukten var inte alls det många hade hoppats på

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Om jag var en dev som utvecklar Diablo 4 så hade jag inte varit dugg nervös, då Diablos målgrupp är inte exakt desamma som PoEs.

Tror målgruppen inom ARPG är densamma, alla vill spela Diablo eller Diablo:ish spel. själv har jag suttit spikad vid genren sen 1996 och D1. Att det finns flertal aktörer är bara bra för spelare samt genren. Att kunna hoppa mellan spelen när man är lite uttråkad eller vill ha annat är guld och tror de flesta håller med om det.

PoE och GGG är dock det man jämför med numera, tills Blizzard återtar tronen för Blizzard äger scenen, det är bara kolla på siffrorna hur mycket Diablo som sålts. 3an är väl fortfarande top3 av all time mest sålda spel. Och det med ett dåligt rykte. Så det säger mig de flesta gillar bara spela och en högljudd minoritet sitter & skriker på Reddit.

Medlem
Skrivet av Tsteken:

Tror målgruppen inom ARPG är densamma, alla vill spela Diablo eller Diablo:ish spel. själv har jag suttit spikad vid genren sen 1996 och D1. Att det finns flertal aktörer är bara bra för spelare samt genren. Att kunna hoppa mellan spelen när man är lite uttråkad eller vill ha annat är guld och tror de flesta håller med om det.

PoE och GGG är dock det man jämför med numera, tills Blizzard återtar tronen för Blizzard äger scenen, det är bara kolla på siffrorna hur mycket Diablo som sålts. 3an är väl fortfarande top3 av all time mest sålda spel. Och det med ett dåligt rykte. Så det säger mig de flesta gillar bara spela och en högljudd minoritet sitter & skriker på Reddit.

Diablos målgrupp är inte exakt desamma som PoE. De har helt olika talent-system samt helt olika endgames, därmed lockar till sig olika typer av ARPG-spelare.
Bara för att de delar genre så betyder det inte att målgruppen är desamma. Annars så skulle man säga att alla MMOs har exakt samma målgrupp, fastän det inte är sant. Ingen skulle någonsin påstå att EVE Online och WoW delar på samma målgrupp. Båda har samma genre (MMO), men det utspelar sig helt annorlunda.

Bara för båda är ARPGs så är de rätt så olika när det kommer till spelstil, grafik, talents, gearing-system m.m. Vet många som gillar Diablo 3 mer än vad de gör PoE då de anser att PoE är för komplicerat. De fastnar inte för det spelet helt enkelt. Och Blizzard vet om det, att folk avstår från PoE pga komplexiteten, därmed riktar sig mer mot en målgrupp som gillar att det är lättare att göra builds, man ska inte behöva spendera timmar framför en talent-tree. Och för att vara ärlig, jag tycker Diablo 2 hade perfekt balans i komplexiteten med attribute points och skills. PoE har jag kommit nästan till Endgame (kört klart Campaign), lagt ner nästan 200 timmar, och är fortfarande daunted av den, och därmed följer builds som andra har gjort.

1
Skriv svar