Vad gör ni nu?

CEO
Medlem
Skrivet av Tabula:

Nej, du ställer faktiskt lite för svåra frågor för mig. Kan du redogöra för ditt påstående om att man inte forskar på pandemier?

Återkom med en rimlig källa så ska du få ett rimligt svar

Nä tappar respekten för någon som kallar folk troll när jag har en respektabel ton och legitima frågeställningar.
Jag hoppas innerligt att du inte arbetar inom sjukvården med en sån attityd. Fast det skulle stämma in med Guds komplexet personer där har

Medlem
Skrivet av CEO:

Jag hoppas innerligt att du inte arbetar inom sjukvården med en sån attityd. Fast det skulle stämma in med Guds komplexet personer där har

Jag är imponerad. Det krävs eftertanke för att dra så varierade yrkeskategorier som vården består av idag över en enda kam.
---

On topic - Målar en tennfigur till min dotters D&D - karaktär.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

CEO
Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Jag är imponerad. Det krävs eftertanke för att dra så varierade yrkeskategorier som vården består av idag över en enda kam.
---

On topic - Målar en tennfigur till min dotters D&D - karaktär.

Ja för jag menar ju verkligen alla! Generaliseringar ska man inte göra. Herregud nivån här

Medlem
Skrivet av jbx:

Okej en mer sansad ton.

De är ju de vill, vi anser att samhället är fucked up och endast styrs av pengar, människors frihet och lidande är sekundärt. Du har ett liv du väljer att jobba 40tim i veckan varav en 1/3 går till skatt. Men du är glad för du har 5 veckors semester och kan köpa vad du vill?

Ang corona så är lidandet enormt i samhället, sexualbrott har ökat, kvinnofridsbrott har ökat, självmord (säkert ökat), arbetslösheten ökat, pensionärer som dör i sin ensamhet utan att ha få träffat någon på ett år.
För en sjukdom som har typ 99% överlevnadschans! ( https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-death-r... )

Den där länken (av vad jag kan döma, men kan ha missat något) visar dödstal sett till population, och inte till smittade.
DVS antal döda i covid ställt emot totalt antal innevånare totalt, smittade OCH osmittade.
Om man vill se rent "överlevnadschans" för Covid så verkar siffrorna kretsa omkring 94-97%, dvs 3-4 procent av alla som smittas dör.
I sverige, i runda siffror, pratar vi om någonstans mellan 20 000 - 40 000 svenska liv.
Nu kanske det inte förändrar något men rätt ska va rätt.

Vill bara påpeka att även jag tycker att det är för hysteriskt kring covid, och att det vore intressant att få se bättre mer träffsäker statistik över covids faktiska fara. I dagsläget är det många dödsfall som registreras som INTE beror på covid, som någon i tråden sa så registreras folk som dör MED covid, inte UTAV covid.

Men jag är inte emot vaccin, jag tror inte att jag, du eller någon annan outbildad i allmänheten vet bättre än FHM i frågan och jag tycker att vi definitivt ska vidta åtgärder för att försöka stoppa smittan. Det är det vi har stat och myndigheter till så låt dem sköta sina jobb nu istället för att försvåra och försämra allt.

Demonstrationen var lika patetisk som den var oansvarig och samtliga på plats är inte värd att pissa på om de så brann.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skrivet av jbx:

Gäller de samma med vaccin då? Om jag tar en spruta idag och kör ihjäl mig på MC imorrn har jag då dött av vaccinet?

Orelevant gällande ditt misstag du gjorde, det får du kolla upp själv


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Känner ett smått desperat sug efter att spela Disco Elysium, men med tanke på att Director's Cut ska släppas nu i mars känns det dumt att påbörja en ny genomspelning nu. Så nu sitter jag istället och spanar efter något annat RPG att fylla luckan med. Problemet är att jag har spelat typ allt som fångat mitt intresse... Ska man ge Nioh 2 en chans?

Hade helt glömt av att DE släpps nu i mars, tack för påminnelse.

Är mycket sugen på att prova till PS5. Samtidigt lite rädd att spelet inte är för mig, det verkar speciellt minst sagt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Vad hände med den här tråden?
Diskussioner gällande pandemin kan väl tas i en tråd specifikt dedikerad till en sådan diskussion.

OnT: Jobbar i CAD och drömmer till lunchen. Ordentligt sug i magen just nu.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Sitter just nu och lyssnar på Scorpions Momen of Glory album samt är bitter att det albumet varken har släppts på Spotify eller vinyl.

Sitter även på FZ och läser forumet innan jag påbörjar att fokusera på jobbet igen.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Inaktiv

Kommit hem efter första dagen på jobb efter föräldraledighet. Jäklar vad luftlandsatt man kan känna sig! Kom knappt ihåg koden för att komma in på jobb. Men bara bevis på en väldigt givande och kärleksfull pappaledighet antar jag, hade lätt kunnat vara hemma ett halvår till!

Medlem

Spelat in en video till Youtube där jagförsöker klara Green Hill Zone i Sonic 1, enbart med röstkommandon. Är helt död nu.

Medlem

Avslutade min 63-timmars vattenfasta precis. Första födan blev lite kiwi,paprika, kokosolja och gurka, gött.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skribent

Sitter & jobbar på på hemmakontoret och lyssnar på Mobb Deep.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Slutade precis jobba för dagen. Slappar ett tag nu innan det är dags att laga middag till ungarna.


signatur

I drank what?

Avstängd
Skrivet av Soulless:

Det var jag som skrev det, och jag bleknar i jämförelse med Trump när det kommer till att sprida hat och spy galla.
Så egentligen borde du rimligtvis kritisera honom mer isf.

Men sant, jag tillförde inget konstruktivt men detta är ju inte en tråd för diskussion heller.

Jag är ingen anhängare av Trump, däremot är det onödigt med överdrifter som att demonisera honom jämfört med Biden som givit uttalanden som bara en omänsklig person kan göra. Men nog om det, livet går vidare och tänker inte dunkla mitt sinne. Just nu äter jag Pljeskavica, pannbiffrätt. Mycket god.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Avstängd
Skrivet av Tabula:

Feber är en mycket vanlig biverkning till vaccinet och är snarare förväntat. Det må vara jobbigt men det är inte en svår biverkning.
Att strunta i att ta vaccinet när det erbjuds är bara vårdslöst, dels mot sig själv men även mot de runt omkring en. Vi är mitt uppe i en pandemi med belastade samhällsfunktioner där alla behöver hjälpas åt snarare än att alienera sig mot varandra och sprida information om att man inte vill ta, borde ta, eller tror på vaccinet. Vaccinet fungerar bra mot den stam som ansvarar för majoriteten av Sveriges inläggningsfall i vården. Både unga som gamla drabbas av Covid-19 i olika utsträckning, det är svårt att säga hur varje enskild individ påverkas. Vad som är klart är att alla kan drabbas av svår Covid samt långtids-Covid. Det kan jag lova er att det är något ni vill slippa.

Jag jobbar inom intensivvården så jag ser dagligen hur denna sjukdom förstör livet för patienter och familjer. Tänk större och skydda varandra.

Trevlig helg!

Ni som jobbar inom intensivvården skall ha eloge för det och största möjliga stöd från staten. Däremot att ta vaccin som inte är säkert det är inte hälsosamt, Finland ger ju till dom som drabbats av svåra biverkningar 300 miljoner, Sverige och dom flesta andra länder inget.

Vill dom som styr Sverige att man skall ta vaccin så skall dom även göra som Finland och betala stora skadestånd till dom som drabbas av svåra biverkningar, man skall kunna välja vilket vaccin man vill ha, den valfriheten finns inte i Sverige. Vaccinet mot svininfluensan förstörde liv med drabbade bl.a av narkolepsi, obotligt helvete, politikerna som var ansvariga struntade i dom drabbade.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

Ni som jobbar inom intensivvården skall ha eloge för det och största möjliga stöd från staten. Däremot att ta vaccin som inte är säkert det är inte hälsosamt, Finland ger ju till dom som drabbats av svåra biverkningar 300 miljoner, Sverige och dom flesta andra länder inget.

Vill dom som styr Sverige att man skall ta vaccin så skall dom även göra som Finland och betala stora skadestånd till dom som drabbas av svåra biverkningar, man skall kunna välja vilket vaccin man vill ha, den valfriheten finns inte i Sverige. Vaccinet mot svininfluensan förstörde liv med drabbade bl.a av narkolepsi, obotligt helvete, politikerna som var ansvariga struntade i dom drabbade.

Att drabbas av covid är inte heller hälsosamt
Nog tror jag vaccinen är relativt säkra, alla mediciner och vaccin undersöks och beprövas i flera stadier under utvecklingen och därefter bedöms om de är tillräckligt säkra eller ej för att tas i bruk, vilket samtliga coronavaccin som används har blivit. Alla har ju rätt att vara skeptisk eller orolig men jag personligen kan tycka det är värt risken- spelar ingen roll vad för medicin eller vaccin du tar. Alla har biverkningar av olika slag, dock är allvarliga eller rent dödliga biverkningar överlag sällsynta. ( Sen finns säkerligen undantag )

Kan inte hitta någonstans om Finlands 300 miljoner till biverkningsdrabbade, skicka gärna källa kan vara intressant läsning.

Du är medveten om att ifall staten ska ge pengar till de drabbade så är det troligen i slutändan vi som bor i Sverige som står för notan? Sen kan jag hålla med, drabbas man av en biverkning som förstör livet så bör man ju få stöd. Och tror inte det är aktuellt att välja och vraka bland vaccin eftersom det är efterfrågan över hela världen, och en fabrikant skulle aldrig mäkta med att tillgodose det behovet på egen hand, i alla fall inte inom en rimlig tid. Jag ser inte det som ett realistiskt alternativ, även om det skulle vara önskvärt.

Men förlåt i alla fall, som så många andra sagt redan- vill vi prata corona så bör vi skapa en ny tråd och inte låta den här spåra ur.

Det jag gör just nu är att sitta och undra över varför jag fortfarande glor in i dumburken när jag ska upp kl 04.40 imorgon. >,< ( Och äter kakor gör jag också... )

Ska på kemoterapi,

Medlem
Skrivet av Poisoninmyveins09:

Ska på kemoterapi,

Inget man önskar att någon ska behöva utstå. Hur mår du?

Inaktiv
Skrivet av Poisoninmyveins09:

Ska på kemoterapi,

Håller tummarna för dig!

Krya på dig!

Medlem

Sitter på jobbet och blickar ut över gatan som är dränkt i solsken.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Poisoninmyveins09:

Ska på kemoterapi,

Ta hand om dig ❤


signatur

Ännu en dag i paradiset.

AJag mår tyvärr inte så bra, 🌹 Det har gått för fort i sista skedet, mer värk.

Skrivet av magnne:

Inget man önskar att någon ska behöva utstå. Hur mår du?

Tack ❤🌹

Skrivet av Freakon:

Ta hand om dig ❤

Tack ❤🌹

Skrivet av anon_326114:

Håller tummarna för dig!

Krya på dig!

C64
Medlem

Funderar på vilken konsoll jag ska spela på Amiga cd 32 eller saturn hummm hummm eller starta up 1200:an
hummmm

Medlem
Skrivet av Poisoninmyveins09:

Tack ❤🌹

Får man fråga hur det har gått?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Funderar på att skapa en tråd där vi skänker spel. Året vi alla har genomlidit fortsätter hänsynslöst.

Folk blir deprimerade. Förlorad inkomst, livsverk, hopp om livet, med mera, påverkar oss alla.

Jag vill göra något. Har flera spel som jag tror hade piggat upp en gamer i nöd. För att åtminstone skapa känslan av gemenskap.

Ska jag?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Värmer lite äppelpaj i mikron.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Jobbar hemifrån med kvällens sändning. Kör Esportssändningar, men jag blev småkrasslig så jag fick jobba på distans. Lite halvnervigt att sitta och följa allt på discord istället för på plats

18.30 går vi live! https://www.twitch.tv/rocketleague


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Freakon:

Funderar på att skapa en tråd där vi skänker spel. Året vi alla har genomlidit fortsätter hänsynslöst.

Folk blir deprimerade. Förlorad inkomst, livsverk, hopp om livet, med mera, påverkar oss alla.

Jag vill göra något. Har flera spel som jag tror hade piggat upp en gamer i nöd. För att åtminstone skapa känslan av gemenskap.

Ska jag?

Ja varför inte, en pass it forwards tråd kanske? Det låter väl som ett väldigt trevligt alternativ!


signatur

Videomupp

Skriv svar