Naughty Dog påstås arbeta på PS5-remake av The Last of Us

Robot
Naughty Dog påstås arbeta på PS5-remake av The Last of Us

Samtidigt ska Days Gone-teamet fått nej till att göra Days Gone 2.

#days-gone, #days-gone-2, #nyhetstips, #playstation-5, #the-last-of-us


Medlem

Remake på Last of us? Nu får de väl ge sig snart.

Medlem

Besatta av att göra blockbusters, börjar blir desperat från Sonys sida snart. Men dags för Xbox att vinna en generation snart och det känns väl inte omöjligt att det blir denna.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Men men, jag såg ju fram mot en days gone 2!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Det låter konstigt för oss som spelat det men jag antar att de hamnade i ett dilemma då spelet skulle bli TV-serie.

TV-serien kan få en ny stor publik att vilja testa spelet och då skulle ett lätt "upphottat" PS3-spel vara det som finns tillgängligt. Jag vet inte riktigt hur väl det åldrats men risken finns att det kanske inte ger det bästa första intrycket för nya spelare längre.

Hoppas verkligen på Days Gone 2!! Satan vad tråkigt och ovärt om de gör en remaster på Last of Us IGEN.

FM-guru
F.d. Sisyr

Känns som ett konstigt beslut, eller? Originalet och inte minst remastern av det håller ju utan problem idag. Säkert kort för pengar, kanske? Fast TLOU 2 sålde väl bra så det borde inte heller vara nödvändigt, och dessutom är väl TLOU 3 en ännu säkrare kassako.

Medlem

Sjukaste jag hört. Var tvungen att kolla om artikeln egentligen publicerades den 1 april.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Besatta av att göra blockbusters, börjar blir desperat från Sonys sida snart. Men dags för Xbox att vinna en generation snart och det känns väl inte omöjligt att det blir denna.

Måste någon "vinna"?

Bästa är väl om det går bra för båda sidorna.

Medlem

Väldigt tråkigt om det inte blir något Days Gone 2. Gillade verkligen ettan. Har dock inget emot en remake av the last of us. Kommer aldrig tröttna på det spelet.

Dex
Medlem

Hoppas verkligen också att ryktet inte stämmer angående Days Gone 2. Gillade verkligen det första och hade varit väldigt kul och få fortsätta storyn!

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Hoppas verkligen på Days Gone 2!! Satan vad tråkigt och ovärt om de gör en remaster på Last of Us IGEN.

Nej enligt artikeln så fick de som skulle göra Days Gone 2 nej men de fick göra ett annat spel istället. Det är inte de som gör Last of Us remastern alltså.

Medlem
Skrivet av Veonz:

Väldigt tråkigt om det inte blir något Days Gone 2. Gillade verkligen ettan. Har dock inget emot en remake av the last of us. Kommer aldrig tröttna på det spelet.

Tyckte det räckte med last of Us remastern till Ps4...

Medlem

Days gone har för många problem men om spelet sålde bra är det konstigt att Sony sa nej. Det är lättare att utveckla ett färdigt IP och bend studio har förmodligen lärt sig en hel del från första spelet. Tvåan kan jag se bli bra.

Dex
Medlem

Känns lite konstigt att säga att Sony inte satsar på andra spel än "Blockbusters" då dom redan har flera som Returnal, Destruction Allstars, Sackboy och kanske Ratchet & Clank. Känns ju inte direkt som Blackbusters någon av dom.

Men det är ju också rykte så vem vet vad som stämmer. Men hoppas som sagt verkligen på Days Gone 2!

Medlem
Skrivet av Dex:

Känns lite konstigt att säga att Sony inte satsar på andra spel än "Blockbusters" då dom redan har flera som Returnal, Destruction Allstars, Sackboy och kanske Ratchet & Clank. Känns ju inte direkt som Blackbusters någon av dom.

Men det är ju också rykte så vem vet vad som stämmer. Men hoppas som sagt verkligen på Days Gone 2!

Även Dreams där man fått höra att Sony stöttar dom 100%.

Samt även slänga in Demon souls som ett av dom största spelen till ps5.
Är ju inte den bredaste massan sånt spel släpps för.

Dex
Medlem
Skrivet av Neverwild:

Även Dreams där man fått höra att Sony stöttar dom 100%.

Samt även slänga in Demon souls som ett av dom största spelen till ps5.
Är ju inte den bredaste massan sånt spel släpps för.

Nä precis. Känns som ett konstigt rykte. Kan ju vara att en utvecklare kanske fick nä av dom att släppa något nytt utan Sony ville ha någon Blockbuster, men verkar konstigt om flera utvecklare på olika företag har sagt detta.

Fast kanske har blivit annorlunda på kommande titlar som dom ska börja jobba på nu.

Medlem

Remake av en remake, geez

Medlem

ännu en remaster av the last of us, men dom kan fortfarande inte ge oss en 60 fps patch till bloodborne ..larv.

Medlem

Days gone var ju sjukt bra, hade lätt kunnat ge oss fler expansioner eller nåt väldigt synd

remake på last of us till ps4 låter ju bara märkligt.. inget fel på den direkt. grafik är inte allt.

Medlem

Känns inte rimligt att Naughty Dog själva skulle göra det...

Naughty Dog är 'the golden goose'... Hennes uppgift är att lägga nya ägg, inte uppdatera gamla.


signatur

subterranean homesick alien

It's not a lake, it's an ocean

Skulle verkligen vara en helt onödig remaster. PS4-remastern håller ju hur bra som helst än. TLOU släpptes ju 2013, inte 2003!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Hoppas verkligen på Days Gone 2!! Satan vad tråkigt och ovärt om de gör en remaster på Last of Us IGEN.

Skrivet av Ruffles:

Skulle verkligen vara en helt onödig remaster. PS4-remastern håller ju hur bra som helst än. TLOU släpptes ju 2013, inte 2003!

Fast det är ju inte ännu en remaster. Det hade bara varit sjukt konstigt. Nu snackar de om en total remake med full uppbyggnad från grunden mot dagens avancerade teknik. Entiendes.

Personligen skulle jag också väldigt gärna ha ett Days Gone 2 då originalet var oväntat skoj. Skulle dock inte tacka nej till en remake av The Last of Us då jag är en grafik-kåt jävel. Äger remastern från 2014. Skulle helst se The Last of Us 3 snarast dock.

Skrivet av KeyserSoze:

Remake av en remake, geez

Remake av en 2014 remaster på 2013 års original. För att vara exakt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Bra, blockbusters är det man vill ha, vem vill lägga tid på mediokra spel.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det låter konstigt för oss som spelat det men jag antar att de hamnade i ett dilemma då spelet skulle bli TV-serie.

TV-serien kan få en ny stor publik att vilja testa spelet och då skulle ett lätt "upphottat" PS3-spel vara det som finns tillgängligt. Jag vet inte riktigt hur väl det åldrats men risken finns att det kanske inte ger det bästa första intrycket för nya spelare längre.

De kanske vill byta ut karaktärsmodellerna så att de ser mer ut som de i tv-serien

Jag ser ingen större poäng med detta och tycker nog att det ger dåliga signaler till deras fans.
Det blir ju lite konstigt också när TLOU redan finns ute och fungerar bra medans seriens handling också verkar bli väldigt lik, är det verkligen gameplay det som lockar mest i 1:an?
I 2:an så förstärker gameplay dramatiken, tror inte det är lika viktigt i första spelet/historien.

Ifall Sony skippar Days Gone så känns det lite tondövt, de borde veta att populariteten växte med tiden.
Första spelet i en ny serie har ju också problemet med att det inte finns en etablerad spelarbas, uppföljaren skulle ju antagligen få en betydligt bättre start nu när många fler fått upp ögonen för spelet.

Medlem

Nä nu blir jag arg, Days Gone var ju asbra. De läste säkert FZ's recension

Medlem

Man kan ju hoppas att Schreier bara letar publicitet. Känns som det var ett tag sen man hörde nåt från karln.

Gärna ett Days Gone 2 för mig och hade faktiskt inte sagt nej till en remake alternativt en riktigt bra remaster av TLoU heller, om det nu inte stjäl för mycket resurser från Naughty Dogs nästa alster.

Skulle dra igenom det efter TLoU Part 2 men tyckte det kändes på tok för stelt/fult. Bortskämd efter Part 2.

Medlem

Om det stämmer att man pitchat att man velat göra days gone 2 men att Sony sagt nej så visar slipsknutarna som tar belsuten inom Sony upp en enormt korkad sida.
Days Gone som utan tvekan är ett av de bättre Sony utvecklade spelen på playstation 4 förtjänar sannerligen en uppföljare.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Spelade om The Last of us (remastered versionen) strax innan 2an kom och den känns väldigt fräsch kommer att stå sig i flera år behövs absolut ingen remake! Vill hellre se att de ger tummen upp till Days Gone 2 alla dagar i veckan!

Medlem

Jag hoppas verkligen det här inte stämmer. Spelade Days gone under senhösten och älskade varje sekund

123
Skriv svar