Age of Empires 4 har äntligen visats upp ordentligt

Robot
Age of Empires 4 har äntligen visats upp ordentligt

Gameplay, en ny civilisation och en av kampanjerna.

#Age-of-empires, #Relic-entertainment


Inaktiv

Fan Preview? Det var något nytt.

Medlem
Medlem

Ser fram emot det här även om jag är lite besviken över det grafiska 2021 och med tanke på hur bra company of heroes varit och är gammalt.

Medlem

Grafiken, animationer och sånt känns väldigt utdaterat till och med om man jämför med Age of empires 2: DE, men kanske visar sig vara roligt gameplay i alla fall

Medlem

Jag hade önskat att animationer och så hade varit bättre. Typ att pilar och så flyger som projektiler och sätter sig på olika ställen. Samt att de inte bara står och slår utan att de möter varandras vapen mer rent fysiskt, hade varit bättre tyngd i fighterna. Även när enheterna ska vända sig om är det väldigt stelt. Tråkigt när de ska anpassa det efter så stor spelarbas, då blir saker alltid mer arkadiga. Älskar den grafiska stilen dock och tror ändå det kommer vara jäkligt kul.


signatur

cags

Inaktiv
Skrivet av cags91:

Jag hade önskat att animationer och så hade varit bättre. Typ att pilar och så flyger som projektiler och sätter sig på olika ställen. Samt att de inte bara står och slår utan att de möter varandras vapen mer rent fysiskt, hade varit bättre tyngd i fighterna. Även när enheterna ska vända sig om är det väldigt stelt. Tråkigt när de ska anpassa det efter så stor spelarbas, då blir saker alltid mer arkadiga. Älskar den grafiska stilen dock och tror ändå det kommer vara jäkligt kul.

Det hade inte känts som Age of Empires faktiskt. Enkelhet och tillgänglighet över grafik alla dagar i veckan. Detta ser skitbra ut.

Age of empires är just ett sånt spel som bör vara tillgängligt för alla.

Medlem

Medeltiden ringde. De vill ha tillbaka sina animationer.

Medlem

Är ju uppväxt med warcraft 1 och 2 C&C och givetvis AoE serien. Väntat på denna ska komma och är faktiskt riktigt taggad för lite återkomst i denna gener. Senaste åren har det nästan varit mest battleroyal spel. Visst dom är ok men alla har vi nog en gener vi brinner lite för.

Medlem

Kommer absolut att testa på Gamepass men undrar om inte tiden sprungit i från spelet lite. Föredrar nog Total War nu för tiden fast det är ju lite en annan typ av spel. Ska bli kul att testa i alla fall,

Medlem
Medlem

Fy helvete detta såg hemskt ut rent grafiskt.

Medlem

Har vi hamnat i fel årtionde? Grafiken ser ju allt annat än tilltalande ut.

Medlem

Det var inte så mycket gameplay som visades. Många snabba klipp med inzoomade strider vilket är ett udda beslut då just detta inte ser särskilt bra ut. När kameran är lite mer utzoomad ser det småmysigt ut men nära inpå så ser det riktigt gammalt ut. Tråkigt att ett flaggskeps spel som detta inte kan leverera mer faktiskt när det kommer till det visuella.

Hoppas det blir kul ändå men för fullpris så brukar jag förvänta mig at spelen ska leverera grafiskt också.

Medlem

Bra att de har bevarat AoE-känslan genom att inte fläska på med fancy grafik bara för att de kan. Definitivt något att se fram emot!

Medlem

Att spelet inte skulle vara ett grafiskt under var nog ganska väntat från mitt håll. Jag växte upp med att spela AoE2 och upplever att AoE4 verkar hålla sig till samma atmosfär och känsla som AoE2. AoE ska inte ta sig självt för seriöst (utan att bli barnsligt) och är lite smått barnvänligt trots mycket våld. Jag kan tycka att vissa animationer såg lite hackiga ut, striderna såg bra ut men vissa rörelser på kavalleriet osv såg lite off ut.

Överlag är jag väldigt hypad, det känns som att de sneglat lite på total war serien med tanke på att armén verkar kunna springa i formationer osv och striderna ser ändå ganska genomtänkta ut. Detta kommer bli ett bra år för mig vad gäller spel, Total war: Warhammer 3, Age of Empires 4 och Diablo 2 remastern. Det blir åka av efter sommarn!

Medlem

Jag är faktiskt riktigt besviken. Det ser otroligt föråldrat ut. Inte bara grafiken.

Medlem

Nog för att det inte behöver ha den bästa grafiken, men det där såg bara illa ut och ingen AoE känsla.

Medlem

Skit i AoE4, AoE2 ska ju få en ny expansion!

Medlem

Grafiken var väl sådär men skitsamma det är ju AOE! Helt underbart att det kommer till Gamepass också!

Medlem

Jag är mest nöjd med att AoE2 DE får mer innehåll!

Medlem

Tycker det ser kanon ut, att grafiken inte ligger i topp är mindre relevant. Blir säkert en riktigt kul kampanj att lira igenom.

Medlem

Gillar inte hur gubbarna formerar sig hela tiden. Visserligen är det formation i Aoe2 också men här verkar det vara hela tiden.

Medlem

Grafiken såg väl inte bäst ut men samtidigt så är det ganska inzoomat i trailern. Kanske man inte tänker på det så mycket när man spelar i normal vy.

Medlem

15 år gamla Company of Heroes ser bättre ut.

Skribent
Skrivet av anon_78917:

Det hade inte känts som Age of Empires faktiskt. Enkelhet och tillgänglighet över grafik alla dagar i veckan. Detta ser skitbra ut.

Age of empires är just ett sånt spel som bör vara tillgängligt för alla.

Är mer inne på det här också, det känns mer AoE med enkelheten och det innebär inte att det heller känns "arkadigt".

Sen ser det kanske inte så bra ut inzoomat, men på avstånd har jag inga problem med animationerna. Jag gillar att de inte försöker göra något som spelet inte är. Vi pratar ju om ett väldigt klassiskt RTS, så det kan i min mening mycket väl få vara det.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Äntligen ser murarna vettiga ut iaf och man kan ha enheter på dom

Inaktiv

Ser förjävligt ut, är det praoelever som gjort detta?
Grafiken är kass och animationerna ännu sämre, kolla pilanimationen och elden.
Spelade aldrig trean men ettan och tvåan hade realistisk grafik i 2d. Detta ser ut som ett dåligt mobilspel.

Medlem

Är positiv och kommer köpa om recensionerna är bra - AOE är en stor del av min uppväxt. Gillar däremot verkligen inte den här cartoony-stilen de valt.

Framförallt ettan och tvåan var ju rätt råa/realistiska i sin estetik och det hade jag velat behålla.

Edit: Kollade på videon igen. Det ser riktigt illa ut. Gillar inte alls estetiken. Byggnaderna ser komiskt små ut jämfört med människorna, alldeles för lite detaljer på alla enheter, får starka färger, vapen är oproportionerligt stora.

Ser mer ut som ett mobilspel än AOE just nu.

Medlem

Hade gärna haft en fysisk kopia att ge bort till svärfar, lite roligare än en kod. Hoppas de kommer en sån.

12
Skriv svar