Vissa Outriders-spelare har blivit av med all sin utrustning

Robot
Vissa Outriders-spelare har blivit av med all sin utrustning

Och uppdateringen som skulle fixa problemet gjorde det bara värre.

#Outriders, #People-can-fly


Medlem

En annan har nog haft tur. Visst, har inte hunnit spela så mycket men knappt märks av några buggar alls på PS5.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Skribent
Skrivet av Taskman:

En annan har nog haft tur. Visst, har inte hunnit spela så mycket men knappt märks av några buggar alls på PS5.

Jag har varit hyfsat förskonad på PC med, bortsett från att jag varit tvungen att gå tillbaka till lobbyn varje gång jag startat spelet för att få HUD:en att visas, men det verkar ha fixats med patchen. Det var lite kraschigt de två första dagarna, men sedan dess har det varit väldigt stabilt.

Medlem

Såååå tråkigt. Jag är ifs bara level 27 och hade bra gear som var blå (bra för min level). Hur ska man nu fortsätta levla utan gear ?! Detta gjorde nog att jag inte kommer fortsätta spela.

Medlem

Undrar hur många som drabbats, känns som såna här problem riskerar minska spelarbasen radikalt. Hoppas dom kan fixa för tycker spelet var ganska kul i co-op.

Medlem

Jag är drabbad, visserligen 10 timmar in bara men spelade med kompisar så nu är dom level 25-30 och jag fick börja om. Kul...

Frågan är ju om det lönar sig spela för någon egentligen eftersom ingen vet vad som orsakar det, slösa tid och utan förklaring är ens gubbe plötsligt korrupt.

Medlem

Tyvärr är detta nackdelen med att köra från day 1. Alltid bäst att invänta x antal patchar.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Tyvärr är detta nackdelen med att köra från day 1. Alltid bäst att invänta x antal patchar.

Fast det är oacceptabelt att det har blivit praxis. Konsumenter ska inte behöva vänta på en färdig produkt.

Tänk om du köper en ny tv men du måste vänta på en uppdatering av mjukvaran för tvn fungerar bara i svartvitt och på tisdagar och torsdagar mellan 14-17 vid lansering. Det är så sjukt att vi gång på gång ska behöva stå ut med det här.

Medlem

Så cyberpunk kanske var en lyckad lansering ändå. 🤣 Bara Nintendo som släpper färdiga spel.

Medlem

Gillar spelet grymt, men det är bland de sämre spelsläpp jag sett på sistone. Hoppas de fixar iordning saker och ting.

Skrivet av jocksson:

Frågan är ju om det lönar sig spela för någon egentligen eftersom ingen vet vad som orsakar det, slösa tid och utan förklaring är ens gubbe plötsligt korrupt.

Händer i samband när man spelar coop när din karaktär laddas in. Finns någon mer utförlig beskrivning på diverse forum men spelar man solo blir man inte drabbad.

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Gillar spelet grymt, men det är bland de sämre spelsläpp jag sett på sistone. Hoppas de fixar iordning saker och ting.

Händer i samband när man spelar coop när din karaktär laddas in. Finns någon mer utförlig beskrivning på diverse forum men spelar man solo blir man inte drabbad.

Väldigt synd eftersom spelet gör sig så mycket bättre i co-op

Medlem
Skrivet av magma:

Tyvärr är detta nackdelen med att köra från day 1. Alltid bäst att invänta x antal patchar.

Skrivet av Joewson:

Fast det är oacceptabelt att det har blivit praxis. Konsumenter ska inte behöva vänta på en färdig produkt.

Tänk om du köper en ny tv men du måste vänta på en uppdatering av mjukvaran för tvn fungerar bara i svartvitt och på tisdagar och torsdagar mellan 14-17 vid lansering. Det är så sjukt att vi gång på gång ska behöva stå ut med det här.

Jag håller helt med dig, det är en tråkig kultur som tyvärr präglat spelindustrin sedan länge. Man läser ständigt hur många ofärdiga spel som sålts på rekordnivå, men knappt någon fokus på hur trasiga spelen varit och belönas med topphöga betyg fast de inte förtjänar det. Om folk kunde sluta förhandsboka och ha lite framförhållning i fortsättningen (inklusive mig själv för jag är också en del av problemet) så kanske spelbolagen också följer därefter.

Spel som har online-exklusivitet är jag också särskilt försiktig med nu för tiden (se Anthem, Wolcen och Diablo 3 bara för att nämna några). Denna trend kommer nog att fortsätta så länge som folk envisas med att förhandsboka.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Var väldigt nära att köpa på release men blev ett annat ps5 lir istället. Vist beslut så här i efterhand. Får köpa det när det är lagat.

Medlem
Skrivet av magma:

Jag håller helt med dig, det är en tråkig kultur som tyvärr präglat spelindustrin sedan länge. Man läser ständigt hur många ofärdiga spel som sålts på rekordnivå, men knappt någon fokus på hur trasiga spelen varit och belönas med topphöga betyg fast de inte förtjänar det. Om folk kunde sluta förhandsboka och ha lite framförhållning i fortsättningen (inklusive mig själv för jag är också en del av problemet) så kanske spelbolagen också följer därefter.

Spel som har online-exklusivitet är jag också särskilt försiktig med nu för tiden (se Anthem, Wolcen och Diablo 3 bara för att nämna några). Denna trend kommer nog att fortsätta så länge som folk envisas med att förhandsboka.

Detta fick mig att börja tänka på hur högt betyg FZ satt på cyberpunk och läsarna utsåg spelet till årets spel.. Folk köper spel fast de är trasigt och ibland ospelbart. Jag är en av dem som väntar av lite innan jag går och köper ett nytt spel. Jag vill inte bidra till denna typ av trend som är just nu..


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Såg att man verkar klara sig solo. Puh. Level 30 nu o skulle inte köra om. Älskar dock spelet och det funkar nästan klockrent för mig på Series X. Peppar peppar.

Outriders har också fått mig att för fösta gången uppskatta försök på försök på bossar eftersom man spawnar nästan direkt och precis i närheten. Bloodborn och Darksouls 3 (de jag spelat) var ju sinnessjukt frustrerande upplägg med en förbannade löprunda mellan försöken. Med de nya konsolerna blir man ju sugen att gå tillbaka när åtminstone laddtiderna kan vara rejält kapade. Så kanske jag tillslut kan älska dem spelen också som så många gör. Men ändå, trots kapade laddtider. Varför, VARFÖR inte spawna direkt utanför bossen?

Inaktiv
Skrivet av memorycard:

Outriders har också fått mig att för fösta gången uppskatta försök på försök på bossar eftersom man spawnar nästan direkt och precis i närheten. Bloodborn och Darksouls 3 (de jag spelat) var ju sinnessjukt frustrerande upplägg med en förbannade löprunda mellan försöken. Med de nya konsolerna blir man ju sugen att gå tillbaka när åtminstone laddtiderna kan vara rejält kapade. Så kanske jag tillslut kan älska dem spelen också som så många gör. Men ändå, trots kapade laddtider. Varför, VARFÖR inte spawna direkt utanför bossen?

Det är ju det som gör Dark Souls till Dark Souls. Spelet hade inte varit densamma om spelet hade hållt dig i handen hela vägen. Spelet ska vara svårt. Kan förstå frustrationer med laddningtiderna på den förra otroligt dåliga generationens konsoller. Själv spelar jag inte Bloodbourne pga att det är låst till 30 fps på ps4/ps5 och det är ingen najs upplevelse när man spelat alla andra Souls spel på dator med ssd med iallafall 60fps.

Medlem

Tack alla för att ni beta-testar spelet åt mig.

Medlem

Emellertid så sitter folk på bland annat Outriders officiella discord och erbjuder "carries" mot pengar, och moddarna/utvecklarna verkar inte bry sig ett dugg om det.

Medlem

Sorry, men det är fullständigt oacceptabelt att de inte ens kan göra en full återställning. Sätter man sig i en sits där man tvingar sina kunder att stanna online och ha hela sin inventory online då måste man ha en seriös lösning som i realtid kan återställas. Det fanns NOLL anledning till denna klåfingrighet! Spelet tillåter inte ens trading, 100% individuell loot, och stöter man på en fuskare så kör man väl inte med den individen igen helt enkelt?

Misstag händer men PCF har själva tvingat sig in i detta hörn.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Som nämnt tidigare. Det största problemet är egentligen att de kräver att man är online, för ett spel som inte behöver uppkopplingen av en i övrigt. Ett spel som de stolt hävdat inte är GAAS jamen släppt det fritt då kan folk njuta av det efter att ni bestämt er för att stänga servrarna också?

Medlem
Skrivet av dummle112:

Såååå tråkigt. Jag är ifs bara level 27 och hade bra gear som var blå (bra för min level). Hur ska man nu fortsätta levla utan gear ?! Detta gjorde nog att jag inte kommer fortsätta spela.

Visst, jag kan förstå att det är tråkigt som fan att bli av med, men om du hade blå gear som dessutom var level 27 så kan jag säga att oavsett hur bra rollad den gearen var så skulle den inte betyda ett skit ändå efter du blivit level 30. Man tittar inte ens på blå gear längre då och det är inte värt resurserna att levla upp dom ändå. Jag hade ärligt talat inte ens brytt mig om att få det återställt.

Men det förutsätter ju förstås att du kan equippa vapen. Enligt vad jag hört kan vissa inte equippa vapen längre efter att ha blivit wipade. Behöver du hitta ett vapen är det ju bara att sätta ned på tier 1 och döda nått med skills istället och starta där. Bör inte ta lång tid.

Medlem

Så man är alltså säker om man bara kört solo?

Är buggen åtgärdad?

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Så man är alltså säker om man bara kört solo?

Är buggen åtgärdad?

Ja, du är säker om du kör solo. Buggen händer när man lirar coop och det blir strul med uppkopplingen under vissa omständigheter. De har släppt ett antal patchar nyligen som ska ha förbättrat det hela, och kommer att ersätta utrustning för alla spelare som förlorat den.

1
Skriv svar