Spel där dlc är bättre än grundspelet

Medlem

Det självklara svaret! Jedi Knight: Mysteries of the Sith

Medlem
Skrivet av kEJTLiN:

Lustigt, jag tyckte att den var sämre än både orginalstoryn och framförallt Blood and Wine (som enligt mig är 10x bättre.)

Inte alls lustigt. Det är en preferens utöver vad man själv gillar.

Jag tycker alla tre main stories har sina styrkor, men vad jag själv gillade mest var HoS mest pga mysterierna kring Gaunter. Önskar de hade gjort något mer kring det i main storyn.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Heart of Stone.

10 ggr bättre än Witcher spelets main story.

Skrivet av kEJTLiN:

Lustigt, jag tyckte att den var sämre än både orginalstoryn och framförallt Blood and Wine (som enligt mig är 10x bättre.)

Skrivet av Jaxalot:

Inte alls lustigt. Det är en preferens utöver vad man själv gillar.

Jag tycker alla tre main stories har sina styrkor, men vad jag själv gillade mest var HoS mest pga mysterierna kring Gaunter. Önskar de hade gjort något mer kring det i main storyn.

Jag måste hålla med om att HoS var nog det besta utav Witcher 3. Jag gillade inte B&W så mycket, det var extremt många cutscenes och dialoger, att ibland kändes det som att man spelade bara i 5 minuter innan nästa cutscene. Sen så var jag inget fan utav HDR 2000% fantasy land med tonvis utav referenser.
För mig så var HoS bra pga storyn med djinnet, samt att det var den samma "gritty" värld som Witcher på riktigt utspelar sig. Dock så för mig är orginalet inte långt ifrån HoS, men HoS var definitivt den del av W3 som jag gillade mest.

Medlem

DLC:erna till Odyssey gillade jag skarpt och mer än main story.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Jag måste hålla med om att HoS var nog det besta utav Witcher 3. Jag gillade inte B&W så mycket, det var extremt många cutscenes och dialoger, att ibland kändes det som att man spelade bara i 5 minuter innan nästa cutscene. Sen så var jag inget fan utav HDR 2000% fantasy land med tonvis utav referenser.
För mig så var HoS bra pga storyn med djinnet, samt att det var den samma "gritty" värld som Witcher på riktigt utspelar sig. Dock så för mig är orginalet inte långt ifrån HoS, men HoS var definitivt den del av W3 som jag gillade mest.

Ja, precis. Jag håller med som in i gaunter kring "gritty" world. Det var där det kändes lite som att man faktiskt bara var en witcher som råkade ta ett kontrakt lite över sitt huvud.

Kommer ihåg min första spel omgång, sprang runt exakt överallt nästan och gjorde alla side quests medans jag letade efter Ciri. Efter att ha rensat Velen, Novigrad och Skellige som låg runt min level för tillfället innan man får den första varningen att göra klart allt först innan man går vidare, så blev jag lite "meh" när jag väl hittade Ciri, för att under all denna tid så var hon typ döende.

Made no sense.

HoS var den del i witcher spelet som verkligen skapade känslan att jag var en witcher som behövde pengar för att underhålla svärd, prylar och Roche men blev indragen i något så mycket djupare som inte hade med mig att göra övh.

Hoppas efter cyberpunk fiaskot att cdpr management tar sig i kragen och gör rätt vid nästa projekt så vi förhoppningsvis kan få ett witcher spel som utforskar en stor del av Northern Kingdoms där man som nytränad Witcher ger sig ut på the path och skapar sin egen väg.

Hoppas också det inte kommer ta 10 år tills dess dock haha.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Inte alls lustigt. Det är en preferens utöver vad man själv gillar.

Jag tycker alla tre main stories har sina styrkor, men vad jag själv gillade mest var HoS mest pga mysterierna kring Gaunter. Önskar de hade gjort något mer kring det i main storyn.

Nog är det allt lite lustigt.

Medlem

Som några nämnt tidigare. Hearts of Stone till The Witcher 3, då framförallt Gaunter O'Dimm är ju bara för "mysig", riktigt bra skriven karaktär i mina ögon.


signatur

Fueled by coffee.

Skribent
Skrivet av X-me:

XCOM 2: War of the Chosen får min röst, fast kanske räknas mer som en expansion iof

Bra fråga? Egentligen är det kanske mer DLC än något annat här då det lägger till saker, men behåller originalstoryn?

Men håller med, förbättrar originalet så det knappt går att spela som "vanilj".


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Reaper of Souls fick verkligen Diablo 3 att bli mycket bättre.

Medlem

Lord of Destruction till Diablo 2. Citadel till Mass effect 3, Heart of Stone och Blood and Wine till witcher 3, tyckte att båda var riktigt bra men i Blood and Wine blev det lite mer koncentrerat vilket gjorde spelet en stor tjänst. Båda DLC:erna till GTA IV var ju magiska där "...gay Tony" var den bättre. Det finns säkert många fler men minnet sviker mig just nu.

Medlem

Det enda dlc jsg spelat som varit bättre än grundspelet är Borderlands 2 Tiny Tinas assault. Ruggigt bra och ett måste för gamla rollspelsnördar av penna O papper-gardet.

Medlem

The Taken King till Destiny gjorde spelet så mycket bättre.
Samma sak med Forsaken till Destiny 2.

Medlem

Old hunters till bloodborne, bossarna är bättre än grundspelets.

eld
Medlem

alan wake special 1 och 2!

Medlem

Det har redan nämns många bra exempel så för att inte upprepa andra slänger jag in
Wh40k Dawn of war tycker jag blev otroligt mycket bättre i Dark Crusade expansionen!


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Skribent

Satt och funderar här, var går gräsen mellan DLC och Expansion? Eller är det samma?

Tänker någon nämnde Jedi Knight - Mysteries of the Sith, som är awesome (Mer Mara Jade please!), men det var ju expansion till Jedi Knight som köptes i butik (var den till och med fristående?). I jämförelse då med Borderlands Tiny Tina, som då var ett DLC i en mycket mindre bemärkelse.

I mitt huvud är DLC mindre och billigare content än Expansioner, som många gånger nästan är en uppföljare till orginialet.

Men det kanske inte är så längre?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Potatisbullen:

TES IV: Oblivion (Shivering Isles) och Witcher 3 (Hearts of stone samt Blood and Wine) är två spel jag tycker har roligare expansioner än grundspelet. Fallout: New Vegas hade också rätt coola expansioner, främst Old World Blues och Dead Money.

Vad glad jag blir av att se Shivering Isles nämnas. Jag tyckte också att det var en fantastisk expansion. Huvudspelets Main story har jag fortfarande inte orkat ta mig igenom, men Shivering Isles har jag hunnit med två gånger om.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Det självklara svaret! Jedi Knight: Mysteries of the Sith

riktigt sant, vilken story!! hääär pratar vi ett spel som behöver en nytolkas för 20-talet


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Skrivet av farbrorwiwi:

riktigt sant, vilken story!! hääär pratar vi ett spel som behöver en nytolkas för 20-talet

Verkligen! Det var så bra stämning i det spelet.

Medlem
Skrivet av Maxiz!:

Både Shadows of Undrentide och Hordes of the Underdark till Neverwinter Nights är bättre än original-spelet både till gameplay och story tycker jag. Detta säger jag samtidigt som jag villigt erkänner att jag var orimligt tagen av Lady Aribeth i original-kampanjen.

Tycker att Hordes of the Underdark har sin absoluta plats som lekstuga för en episk progression av mäktighet. Shadows of Undrentide saknade den biten och var linjärt, så där måste jag säga att jag tycker originalkampanjen var klart bättre.

Medlem

Wastelanders till Fallout 76, tycker att det är det som känns som spelets stomme.

Avstängd

DLC ≠ Expansion.

Håll begreppen isär, det är pinsamt hur många som tar fel.

eld
Medlem
Skrivet av General White:

DLC ≠ Expansion.

Håll begreppen isär, det är pinsamt hur många som tar fel.

DLC är inte microtransactions eller bara mindre innehåll, det är ett ganska brett begrepp som inkluderar både expansioner och mindre innehåll. Det har mest att göra med nerladdningsbart innehåll.

https://en.wikipedia.org/wiki/Downloadable_content

Citat:

DLC can range from cosmetic content, such as skins, to new in-game content such as characters, levels, modes, and larger expansions that may contain a mix of such content as a continuation of the base game. In some games, multiple DLC (including future DLC not yet released) may be bundled as part of a "season pass"—typically at a discount in comparison to purchasing each DLC individually.

Eller om vi kollar på något som witcher 3's steamsida:

The Witcher 3: Blood and Wine.
Och vissa DLC i Mass Effect-serien.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Tycker att Hordes of the Underdark har sin absoluta plats som lekstuga för en episk progression av mäktighet. Shadows of Undrentide saknade den biten och var linjärt, så där måste jag säga att jag tycker originalkampanjen var klart bättre.

Håller med om HotU men just skillnaden mellan SoU och OC, för mig, är nog att OC känns ganska spretig och en XP-progression som är ganska upp-och-ned eller fram och tillbaka, om du förstår vad jag menar, medan SoU bjöd på i vissa fall en ganska linjär progression som du själv nämner, men det funkade ändå ganska bra för storyn och för levlandet. Och att köra SoU in i HotU kändes bättre än OC till HotU, enligt mig. Men jag kan definitivt se varför du håller OC högre


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem
Skrivet av kEJTLiN:

Nog är det allt lite lustigt.

Då missförstår jag dig nog. Förklara gärna mer.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Total War: Shogun II Fall of the Samurai.

Medlem

Crusader Kings 2. Knappt spelbart utan DLC men världens bästa spel med.

Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

The Witcher 3: Blood and Wine.
Och vissa DLC i Mass Effect-serien.

En motfråga. Något som jag tänkte på. Hade du hellre haft Witcher 3 Grundspelet och inget DLC, eller hellre Blood and Wine och aldrig ett grundspelet.

Får man säga WoW Expansioner förresten? Då är det mesta bättre än grundspelet

Medlem

Räknas gamla expansions som DLC? I så fall, Warcraft 3 - frozen throne, star wars broodwar, Diablo 2 och diablo 3 hade expansions som gjorde spelet mycket bättre (minns inte om d1 hade expansion).

Sen typ varje expansion till final fantasy XI (orginal-titeln var jävligt tom). FF14 real reborn? (inte ens en DLC eller expansion, snarare reinkarnation?)

123
Skriv svar