Warzone.com och Activision i namnbråk om CoD: Warzone

Robot
Warzone.com och Activision i namnbråk om CoD: Warzone
Medlem

Hoppas ActiVision™ torskar dit då det är ett vidrigt företag som jag faktiskt ärligt talat hatar..

Ett stakt ord, jag vet, men i detta fall anser jag det passa..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

En googling på warzone ger endast resultat med cod:warzone. Så knappast ett dragplåster för warzone

Medlem

Dom får passa sig för Yoko Ono och hennes top hit "Warzone" - https://www.youtube.com/watch?v=eAsV7Udjl4A
Svårt att välja bästa raden i låten men citerar "Men flashing their guns and BALLS"

Medlem

Vet inte, spelet heter ju inte Warzone utan CoD och en undertitel.


signatur

IDKFA

Medlem

Själv tänker jag alltid på Warzone 2100, som kom ut 1999, när jag hör namnet.

Skrivet av mrFluffy:

Vet inte, spelet heter ju inte Warzone utan CoD och en undertitel.

Det kallas ju dock "Warzone", ingen använder hela titeln. Söker man så hittar man också endast CoD resultat numera. Kan förstå problemet för något litet spel med samma namn, det blir ju helt överkört i sökresultaten.

eld
Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Vet inte, spelet heter ju inte Warzone utan CoD och en undertitel.

Det är lite komplicerat, det skulle tex. vara svårt att släppa ett spel som hette "warzone: call of duty" och inte få problem med activision.

Eller beroende på faktorn av igenkännerlighet "warzone: super mario"

hurvida en undetitel bryter mot trademarks beror ju på många saker, men bara för att det är en undertitel ger inte automatiskt skydd.

Till activisions försvar så kan de nog säga att namnet är generiskt nog att de ska kunna använda det.

Medlem

Känns inte som att man kan äga ett ord som warzone.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Känns inte som att man kan äga ett ord som warzone.

Påminner lite om när det där spelföretaget försökte trademarka Saga

Medlem

Borde det inte vara slut på engelska krigsord vid det här laget?

Medlem
Skrivet av noyart:

Påminner lite om när det där spelföretaget försökte trademarka Saga

Eller när Mojang och Bethesda hamnade i konflikt angående ordet "Scrolls"


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Avstängd

Hoppas att Activision förlorar. Om inte så förtjänar de det på enbart den grunden att de är totalt fantasilösa när det kommer till titlar.
"Advanced Warfare" "Infinite Warfare" "Modern Warfare" "Modern Warfare (2019)" "Cold War" "Warzone" osv.

Menar herregud, hur svårt kan det vara att komma på ett bra namn? Bara "CoD" låter korkat.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Hoppas ActiVision™ torskar dit då det är ett vidrigt företag som jag faktiskt ärligt talat hatar..

Ett stakt ord, jag vet, men i detta fall anser jag det passa..

Eller om Activision vinner vilket gör det fritt fram för alla andra att använda Warzone!

God of War: Warzone, Battlefield 6: Warzone, Total War: Warzone, Starfield: Warzone, Fortnite: Warzone

Medlem
Skrivet av Thane:

Eller om Activision vinner vilket gör det fritt fram för alla andra att använda Warzone!

God of War: Warzone, Battlefield 6: Warzone, Total War: Warzone, Starfield: Warzone, Fortnite: Warzone

Eller bara förbjuda för giriga företaget ActiVision™. Man kan ju drömma..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Tycker det är oerhört konstigt när stora företag döper sig efter ett vanligt ord, exempelvis Apple aller Absolut, och sedan varumärkesskyddar det så att ingen annan kan använda dessa ord. Hörde om ett städföretag för några år sendan som ville heta Absolut Rent men fick inte det eftersom Absolut Vodka anser sig ha monopol på det svenska ordet absolut.
Om man däremot hittar på något eget som Google, Ikea eller Spotify är det en helt annan sak.

I det här fallet tycker jag att båda ska kunna använda namnet Warzone då det är ett vanligt förekommande ord. På samma sätt som jag tycker att spelet Prey of the Gods inte skulle ha behövt byta namn till Praey of the Gods för att ZeniMax har varumärkesskyddat det vanliga ordet Prey. Båda ska kunna använda ordet Prey.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Rösta vänster så kanske din dräm blir verklighet en dag.

Nej fy fan heller. Bättre saker har för mig att göra. Står långt ifrån de.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Nej fy fan heller. Bättre saker har för mig att göra. Står långt ifrån de.

Omfamna kapitalismen då.


signatur

IDKFA

Medlem

Vad gör activision till ett så dåligt företag?

Medlem

Fuck it vem bryr sig trams på elit nivå

Medlem
Skrivet av Thane:

Eller om Activision vinner vilket gör det fritt fram för alla andra att använda Warzone!

God of War: Warzone, Battlefield 6: Warzone, Total War: Warzone, Starfield: Warzone, Fortnite: Warzone

Skrivet av mrFluffy:

Omfamna kapitalismen då.

Jag omfamnar ingenting. Egentligen vill jag att ett enskilt företag inte ska få skydda ett namn som WarZone t.ex. Däremot när det gäller just ActiVision som jag anser är ett av de värsta i spelbranschen så önskar jag att de fick pisk i denna fråga.

Just a humble dream..

Skrivet av DarkSvenn1002:

Vad gör activision till ett så dåligt företag?

De är giriga som tusan. Sjuka priser på deras gamla CoD spel. De säljs för fullpris och vid vissa reor på Steam sänks de med max 50%. Då är det alltså spel som CoD: Black Ops från 2010 som sänks i reor ibland o kostar då 200:-. Annars 400:- för det utanför de väldigt få reor. Call of Duty: Ghosts från 2013 säljs för nypris fortfarande 600:-. Helt sjukt.
"Väldigt"Giriga företag är något jag kan reta mig som fan på.

Här är en länk till en engelska sida som tar upp flera saker om företaget om du orkar läsa:
https://crappygames.miraheze.org/wiki/Activision_Blizzard

Har även personligen retat mig på att de drog från Steam klienten. Fast det har andra också gjort.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skribent

"Dålig stämning efter stämning", är det bästa jag läst.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Lite som Scrolls och Elder Scrolls då.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Lite som Scrolls och Elder Scrolls då.

Litegrann, men inte riktigt samma dock... ingen hade ju någonsin blandat ihop de två spelen. "Elder Scrolls" är väldigt specifikt. Ingen går och kallar The Elder Scrolls för bara "Scrolls" - jag har iaf aldrig stött på det.

Här handlar det ju om ett spel som heter Warzone, och ett annat som kallas för Warzone av i princip alla... för att det just har "Warzone" som undertitel. Till och med utvecklarna själva marknadsför ju titeln som det var ett eget spel för det mesta, det är ju bara att titta på loggan.

För mig känns detta mycket mer befogat än Scrolls grejen.

1
Skriv svar