Demo av Supreme Commander 2

Robot
Medlem
Demo av Supreme Commander 2

xbox 360 bläääääääääää........ har dock en liggandes 360 med 20 gb hårdisken men ussh ska vara mus och tangent bord.

Medlem

Ingen aning om att det kom på 360, men många säger att Supcom1 är bättre :). Fake and / or gay

Inaktiv

RTS på konsol känns ju rätt sådär.

Värt att nämna är att första spelet funnits ett tag under Games on Demand för 249kr, har jag för mig.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Kan även tillägga att spelet är riktigt jävla uselt.

Medlem

RTS på konsoll... hur mer fel kan det bli?
Spelet var dock ingen höjdare, allt som gjorde att SupCom1 stod ut från mängden är mer eller mindre borta i tvåan.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

kan tillägga att demot funnits på steam ett bra tag nu för dom som inte visste när detta spel är halvdugligt på dator hur ska de då bli på konsol?

Ska testa om 1:an funkar igen på AMD, annars får 2:an vara...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Heavy:

Det är NI ********* konsollägare som är skall hållas ansvariga för "the console dumbdown" av supcom 2. Må ni *** *** och *** samt *** i **** din mammas **** **** !!

Snarare får man nog skylla på att spel som Farmville och The Sims säljer som smör i solsken även om jag håller med dig om att konsolägare verkar vara mer benägna att köpa vilket spel som helst, till vilket pris som helst, något jag själv aldrig skulle göra. Tyvärr är den bistra sanningen att man tillhör en väldigt liten grupp spelare som kräver mer av ett spel än vad den stora massan verkar göra. Ett bra exempel på vad jag menar är att RavenShield var ett bättre spel, i min mening, än vad till exempel Graw och Vegas var (pc versionen av Graw däremot är inte inkluderad här då den nästan är ett helt annat spel än konsolversionen av samma spel) men tyvärr räcker det inte för en utgivare att jag och många med mig köpte spelet eftersom det finns en mycket större grupp som bara väntar på att ge utgivaren sina pengar, detta utan att ställa samma krav på spelet så länge det bara har en bra grafik.

Anledningen till att Farmville är ett lönsamt spel för utvecklaren är inte att folk betalar för att spela det men när ett spel har flera miljoner spelare så räcker det mer än väl att endast en miljon av dessa är beredda att betala några kronor här och där för att kunna köpa prylar i spelet. Det är tragiskt att se att något som började som en hobby för många idag är en mångmiljard industri där det handlar mer om att tjäna pengar än om att utveckla spel för att man brinner för det.

Medlem
Skrivet av Fisse:

Kan även tillägga att spelet är riktigt jävla uselt.

Jämfört med alla andra RTS som finns på marknaden är det ju dock ljusår bättre i alla fall.

Bara SupCom1 som är bättre.

Inaktiv
Skrivet av Sevenix:

Jämfört med alla andra RTS som finns på marknaden är det ju dock ljusår bättre i alla fall.

Bara SupCom1 som är bättre.

Nu har jag inte kört 2an men första spelet är fan lätt det bästa RTS'et någonsin i mitt tycke.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

1
Skriv svar