Nintendo-chefen vill göra fler nya spelserier

Robot
Nintendo-chefen vill göra fler nya spelserier

Tror det behövs för att synas i konkurrensen.

#nintendo, #switch


Medlem

De släpper ju ingenting, varken nytt eller bekant. Det får de också gärna göra något åt, min Switch har blivit väldigt sparsamt använd under de senaste 12-18 månaderna. Har de släppt något Nintendostämplat alls sedan Animal Crossing och Origami King?


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Inaktiv

Behövs verkligen. Nintendos spelserier (med enstaka undantag) har stått och stampat på samma ställe sedan gamecube eran, löjligt antiinnovativa. Ofta roliga och välgjorda spel men man är ofta less dom redan när man börjar spela eftersom Nintendo kör på så extremt säkra kort. Lite som att äta gårdagens rester. Behövs nya saker från dom.

Medlem

Hade älskat nytt från Nintendo själva, men Switchen har ju mer än Nintendos egna spel (samma som det inte bara är Sony studios på PS eller Xboxs dito som körs på Xbox).

Kolla in alla 3rd-party-spel och även indie-spel, många av dem gör sig grymt bra på Switch!
T.e.x. Darkest Dungeon är perfekt i bärbart format; även Hades, Into the Breach, etc.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Behövs verkligen. Nintendos spelserier (med enstaka undantag) har stått och stampat på samma ställe sedan gamecube eran, löjligt antiinnovativa. Ofta roliga och välgjorda spel men man är ofta less dom redan när man börjar spela eftersom Nintendo kör på så extremt säkra kort. Lite som att äta gårdagens rester. Behövs nya saker från dom.

Bra skrivet mannen!

Alltid samma otroligt färgglada spelserier på NiNTENDOs konsoler. Jag hade önskat något nytt, något vuxnare story drivet äventyr. Visst är Super Mario skoj men saknar något allvarligt spel från företagets sida. Fast sånt har ju aldrig NiNTENDO hållit på med kanske. Jag är väl fel målgrupp nuförtiden. Jag får hålla mig till PC och PlayStation.. Där finns det gott om sånt.

Fast det skulle vara intressant att se vad ett anrikt företag som NiNTENDO vidga sina vyer.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Jämför man med hur många andra större spelserier som släppts till Xbox och PS så har Nintendo verkligen halkat efter. Det släpps visserligen mer spel till sistnämnda konsoler generellt men lite fler stortitlar måste Nintendo kunna krysta fram, de kan ju göra fantastiska Mario och Zelda spel, lägg till lite mer nytänkande vad gäller karaktärer bara.

Medlem

Hade inte Switch varit en enastående spelmaskin i sig så hade det varit riktigt fattigt hos nintendo.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Älskar min Switch och har spelat 1000-tals timmar på den. Börjar dock kännas rätt seg på något sätt.
1080p och 30fps och de spel jag mer eller mindre spelar för fullt nu är indiespel såsom Stardew Valley.

De av de bästa spelen till konsolen Mario Kart 8 deluxe och Zelda Breath of the Wild är ju utvecklade till Wii U ursprungligen. Finns fler exempel av deras storsäljare som redan släppts till tidigare konsoler

När det kommer till resten av spelen utvecklade av Nintendo så är det roliga men det är som flera tidigare skrivit mer eller mindre förbättringar av spel som redan har gjorts.

Det som jag dock älskar med konsolen, som de andra konsolerna inte kan mäta sig med enligt mig är den uppsjö av bra JRPG spel som finns. Få av dessa, om ens något, är dock utvecklade av Nintendo.

Så när man kokar ihop allt. Ja! Ni behöver kommer med något nytt också. Problemet är någonstans att ni förmodligen kommer behöva kraftfullare hårdvara för att verkligen kunna hänföra oss.
Skulle förvåna mig MYCKET om det inte finns en Switch Pro till tex Breath of the Wild 2.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Behövs det något annat när man ser på försäljningen?

Passar inte Nintendo så finns ju de andra.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Bra skrivet mannen!

Alltid samma otroligt färgglada spelserier på NiNTENDOs konsoler. Jag hade önskat något nytt, något vuxnare story drivet äventyr. Visst är Super Mario skoj men saknar något allvarligt spel från företagets sida. Fast sånt har ju aldrig NiNTENDO hållit på med kanske. Jag är väl fel målgrupp nuförtiden. Jag får hålla mig till PC och PlayStation.. Där finns det gott om sånt.

Fast det skulle vara intressant att se vad ett anrikt företag som NiNTENDO vidga sina vyer.

Nintendo kanske tycker det är meningslöst att ge sig in på den marknaden när det redan finns så många andra alternativ?
Anledningen till att jag "alltid" haft en Nintendokonsol som andrahandsval efter PC är just dom färgglada spelen.
Var det jag växte upp med och spelupplevelsen är en annan. Som sagt vill man spela något tyngre så råder det inte brist på alternativ.
Sedan har det som tur är även vänt på den mer "realistiska" fronten för 00-talet var fasen inte roligt när allt nästan gick i brun/gråskala.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Inaktiv
Skrivet av CARTMAN:

Bra skrivet mannen!

Alltid samma otroligt färgglada spelserier på NiNTENDOs konsoler. Jag hade önskat något nytt, något vuxnare story drivet äventyr. Visst är Super Mario skoj men saknar något allvarligt spel från företagets sida. Fast sånt har ju aldrig NiNTENDO hållit på med kanske. Jag är väl fel målgrupp nuförtiden. Jag får hålla mig till PC och PlayStation.. Där finns det gott om sånt.

Fast det skulle vara intressant att se vad ett anrikt företag som NiNTENDO vidga sina vyer.

Hade absolut sett att dom vidgat sina vyer och tog mer chanser när det kommer till spel. Gärna något vuxet storydrivet som du nämner, bara för att se vad de kom upp i för kvalite. Dom har ju resurserna för att kunna göra värdiga utmanare. Eller om dom vill chansa mindre så någon blandning mellan rockstar/cd project och deras befintliga serier, något tyngre bara i Nintendomått mätt. Gamecubeeran känns som sista dom utvecklades alls i. Fast lär väl aldrig hända, därför jag har en Switch bara som andrahandsenhet.

1
Skriv svar