Nytt VR-headset från Vive bekräftat - men vad är det?

Robot
Nytt VR-headset från Vive bekräftat - men vad är det?
Medlem

Tror de kör Valves design rakt av..helt klart en face crab under skynket.

Medlem

tror det är ett vr headset.

Medlem

Gött, har väntat på deras svar till Quest 2. Ge oss billig trådlös VR utan FB konto!

Medlem

Gissar på ett sk "enterprise" headset.
har för mig jag läste nånstans att det tydde på det.
Men man kan alltid hoppas


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

En motståndare till Quest 2 utan FB 🤞🏼


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Gissar på ett sk "enterprise" headset.
har för mig jag läste nånstans att det tydde på det.
Men man kan alltid hoppas

Har de inte redan typ tre sådana?

Men ja, lite mer konkurrens i de lägre prisklasserna vore välkommet.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Citat:

Ska vi enbart gissa från bilden så syns där inga kablar kopplade till det under duken.

Fast visst kan det slinka dit några kablar baktill som inte syns? Även fast de nog, i min mening, behöver steppa upp å köra trådlöst de också.

Hade inte sagt nej till ett trådlöst headset med högre upplösning und so weiter för en 5-10k som inte kan spela saker själv (mer än kanske en loader/home värld där man launchar allt från en PC). Och med ett riktigt bra headset med extra batteri baktill som balanserar tyngden.

Medlem

Tweeten sa nåt i stil med ”time to get down to business” -> den är högst sannolikt riktad till företag. Och förmodligen kass

Baserat på vad HTC lyckats göra de senaste åren gissar jag på att det inte är något att vara exalterad över. Det kommer med största sannolikhet inte ens att fungera.

De får gärna motbevisa mig, men jag har noll tillförlitlighet till dem.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Fast visst kan det slinka dit några kablar baktill som inte syns? Även fast de nog, i min mening, behöver steppa upp å köra trådlöst de också.

Hade inte sagt nej till ett trådlöst headset med högre upplösning und so weiter för en 5-10k som inte kan spela saker själv (mer än kanske en loader/home värld där man launchar allt från en PC). Och med ett riktigt bra headset med extra batteri baktill som balanserar tyngden.

HTC har trådlös till alla sina headsets


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av baxtex:

Gött, har väntat på deras svar till Quest 2. Ge oss billig trådlös VR utan FB konto!

Att den kommer vara billig kan vi nog fetglömma. Dock så känns det som att det rör sig om ett trådlöst headset, med deras fantastiska tracking-teknik.

Medlem

Läste Valve först och fick lite panik, min budget klarar inte riktigt av det i år.
Hoppas Index 2 och PSVR2 släpps nästa år dock, då kanske det går att få tag i datorkomponenter till vettigt pris och PS5 finns tillgängligt för alla som vill.

Index 2 och PSVR2 kommer jag nog förhandsboka så fort det går, VIVE har väl lite mer ostadigt track record.

Medlem
ELF
Medlem

Jag tror det är en t-shirt, inte en duk.

Hoppas på något prissänkt utan facebook.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Hoppas Index 2 och PSVR2 släpps nästa år dock, då kanske det går att få tag i datorkomponenter till vettigt pris och PS5 finns tillgängligt för alla som vill.

Index 2 och PSVR2 kommer jag nog förhandsboka så fort det går, VIVE har väl lite mer ostadigt track record.

Jag kommer också förhandsboka PSVR2 så fort det går. Efter det är det bara att hoppas att Half-Life Alyx kommer ut tilll PS5 också

Medlem

Kör med valve index just nu och är klart nöjd. Men det finns alltid plats för en trådlöst variant.

Medlem

Känns rimligt att svara med något trådlöst alternativ. Allt annat känns orimligt tbh.

Jag känner mig rätt så framtidssäkrad med mitt Quest 2 dock. Riktigt nöjd faktiskt. Nu behöver jag bara en PC som orkar med att driva Steam VR... Har lagt undan 30k för det ändamålet. Hoppas på bättre tillgänglighet i lagerhyllorna nästa år


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

1
Skriv svar