Regissör bekräftar Days Gone 2-idéer: "En delad värld med co-op"

Robot
Regissör bekräftar Days Gone 2-idéer: "En delad värld med co-op"

Påstås ratat av Sony men vi ska "aldrig säga aldrig".

#bend-studio, #days-gone, #days-gone-2, #playstation


Medlem

Skulle helst se att de utvecklade det för PC i första hand. Samt släpper ettan i en dräglig PC-portning. Tyckt det sett kul ut, men köper inte ett Playstation för det.


signatur

- pixelfantast

Medlem
Skrivet av skymf:

Skulle helst se att de utvecklade det för PC i första hand. Samt släpper ettan i en dräglig PC-portning. Tyckt det sett kul ut, men köper inte ett Playstation för det.

Ettan är ju på G till PC, men om det är en dräglig portning eller ej vet nog ingen än de själva ännu.

Men Sony lär ju fortsätta att sälja spelen i typ 3 år på Playstation först, och sedan porta det till PC för extra pengar.

Dex
Medlem

Om detta stämmer så är jag glad att Sony inte gick med på det. Sluta "tvinga" på multiplayer på story drivna singelplayer spel! Gillade verkligen 1:an, men det var framför allt för storyn och hordes som gjorde att jag gillade. Ska man se lägga till multiplayer så nja....

Medlem

Jag kan tänka mig att det kan komma en uppföljare senare.

Man tog troligen beslutet strax efter release där spelet inte gjort någon jättesuccé varken kritiskt eller kommersiellt. Spelet blev dock en "smygarhit" där bra "word of mouth" ledde till att spelet sålde ganska bra under lång tid. Med ett släpp denna månad på Plus och sedan PC kan det finnas ganska många som vill ha en uppföljare.

Medlem

Ser fram emot deras nya IP. Ska bli spännande. Vem säger att det inte kommer kunna vara co-op i deras nya titel ?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Helt klart ett av mina absoluta favoritspel någonsin! Önskar mer singelplayer, undvik multi för denna typ av spel. Önskelistan för en tvåa är mer crafting o mc-pillande. Kanske även lite mer dynamisk värld med mer events typ en sjukt stor horde som vandrar genom kartan.

Medlem

Började segt, men det blev bara bättre och bättre. Hoppas verkligen på en 2:a i framtiden. Dock kan jag leva med slutet i första.

Medlem

Jäkla synd vi inte fick nån extra expansion och mer ställen att utforska.. förstår inte varför? storyn hade dom kunnat ge oss mycket mer av, side mission osv....

Inaktiv

Om dom tackade nej till ett days gone 2 med co-op så är jag mest bara tacksam över att det inte kommer, slipper jag besvikelsen. Ettan var grymt dock.

Medlem

Bra att Sony tacka nej till ett "Live Service" spel.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

PlayStation är besatta av Metacritic. Och Days Gone fick inte högt där. Ledningen hos PlayStation skulle behöva bytas ut.

Medlem

Känns som ett bra beslut. Samtidigt verkar det ju bara varit en pitch? Kanske kommer fler? Kan ju hoppas.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Började segt, men det blev bara bättre och bättre. Hoppas verkligen på en 2:a i framtiden. Dock kan jag leva med slutet i första.

Med tanke på cliffhangern på kyrkogården med O'Brian, så vill jag verkligen inte leva med det slutet utan vill ha mer!


signatur

I drank what?

Medlem

Om detta var pitchen så är jag glad att sony tackade nej.

Medlem
Skrivet av Dex:

Om detta stämmer så är jag glad att Sony inte gick med på det. Sluta "tvinga" på multiplayer på story drivna singelplayer spel! Gillade verkligen 1:an, men det var framför allt för storyn och hordes som gjorde att jag gillade. Ska man se lägga till multiplayer så nja....

Jag är lite mer kluven här.
Jag vill nog ha en singleplayer uppföljare till Days Gone, men multiplayer låter ändå rätt intressant.
Om de hade gjort Singleplayer först och sen släppt multiplayer som expansion eller separat så hade det nog kunnat bli rätt bra.
Att spela 2-4 tillsammans och slakta olika typer av Zombies(eller camps), levla, uppgradera och glida omkring på motorcyklar skulle nog kunna vara rätt kul ändå.
Sen att samla prylar till sitt camp för att bunkra upp med mat, vatten, bränsle, vapen, bandage ammo etc.
Durability på vissa prylar kanske också skulle kunna vara intressant, om det går att implementera på ett bra sätt.

Jag ser också fram emot vad PS5 kan erbjuda open world också, med mer prestanda för levande världar med hög variation och helt utan märkbara laddningstider.

Nu när jag kommer och tänka på det så skulle det kanske varit kul ifall man kunde hjälpa/uppgradera etc sitt läger i Diablo, alltså inte bara ett fåtal quest som det är nu.

Medlem

Tyckte spelet var meh, såg fram emot det mkt.. Men storyn och huvud karaktären var inge vidare. Var väl zombies och världen som var nice. Så inte förvånad..

1
Skriv svar