Stärkta tecknen på att "Bioshock 4" blir open world

Robot
Stärkta tecknen på att "Bioshock 4" blir open world
Medlem

En öppen värld som är inlåst nere på havets botten.

EDIT: Kom på att Bioshock "3" inte var nere i havet

Medlem

Oj! Det här låter mycket lovande!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

finns inget som får mig att tappa lusten på ett spel så mycket som orden "open world".

Tänk er "The Division" eller "Outriders" i en undervattensvärld där man . . . Nej, jag kan knappt tänka mig det själv.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Bioshock Infinite hade en av de häftigaste spelvärldarna. För många spel har dystra, mörka miljöer, men Infinite lyckades göra en dystopisk berättelse i ett ljust och "öppen" miljö.

Nu har de testad under vattnet och uppe i himlen så för nästa spel hade jag gärna sett en stad i ett stort grottsystem. Gigantiska grottor med tunnlar mellan sig. Kanske ha någon sekt som grävde ner sig och förlitar sig på kärnkraft och sen slutade ha kontakt med ytan. Det hade varit häftigt.

Medlem

Hoppas på open world i still med Pray👍

Avstängd
Skrivet av duchovny:

finns inget som får mig att tappa lusten på ett spel så mycket som orden "open world".

Tvärtom för mig, open world gör mig taggad. Gillar friheten och valmöjligheterna som kommer med det (undantaget typ Ubisofts releases som mestadels är reskinnade kopior på varandra).

Att open world blivit så populärt och hypeat senaste 5-10 åren är fullt förståeligt. Det gamla, linjära, scriptade är förlegat.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

En öppen värld som är inlåst nere på havets botten.

EDIT: Kom på att Bioshock "3" inte var nere i havet

Tänkte samma först, men kom också på att 3:an blev någon slags konstig avart.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av duchovny:

finns inget som får mig att tappa lusten på ett spel så mycket som orden "open world".

Instämmer. Ibland faller det väl ut, men det jag kommer att tänka på när jag läser termen är en massa fetch quests och samlande...

När vi pratar om "actionäventyr" och dylika spel alltså. I RPG'n föredrar jag däremot förstås öppna världar.

Medlem

Yay, göra ett storytungt spel open world... Det finns inget som utarmar spel som open world.

Skribent

Här måste de vara försiktiga tänker jag. Det får inte ramla in i den klassiska Open World-mallen. Men det jag kändes med 3an var att jag gärna hade fått utforska den världen mer istället för alla osynliga väggar. Det måste dock göras med hjärta så det inte blir slentrianmässigt och en öppen värld bara för att det ska vara en öppen värld. Kanske mer åt Dishonoured-hållet är vägen att gå i öppenhet?


signatur

"Writer and Fighter"

Frilansare

Härligt! Fler öppna världar att utforska och upptäcka är av godo. Men håller med om att det vore fint att se någon tänka utanför mallen med en stor karta med massa frågetecken.

Medlem

Är det inte Ken Levine + gäng så är jag inte intresserad/peppad.


signatur

subterranean homesick alien

It's not a lake, it's an ocean

Jag håller fortfarande BioShock Infinite som ett av de absolut bästa spelen jag spelat och stärktes i den uppfattningen när jag spelade om det när BioShock-samlingen kom häromåret. Men allt jag hört om det kommande BioShock har varit tecken i fel riktning. Tråkigt om de förstör allt bara för att haka på något slags open world-trend. Att Ken Levine inte är inblandad gör förstås inte saken bättre.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Är det inte Ken Levine + gäng så är jag inte intresserad/peppad.

Håller med... Känns också som storyn var så avslutad som något kan bli efter 3:an. Behöver inte fler spel i Bioshock universumet, hade hellre sett något nytt.

Medlem

Ska man köpa till PC eller switch om man vill ge sig på Bioshock serien?

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Är det inte Ken Levine + gäng så är jag inte intresserad/peppad.

Bioshock 2 var ju inte gjort av Ken Levine och det är i mitt tycke ett helt okej Bioshock spel, så tycker man kan ge ett nytt gäng en chans.

eld
Medlem
Skrivet av General White:

Tvärtom för mig, open world gör mig taggad. Gillar friheten och valmöjligheterna som kommer med det (undantaget typ Ubisofts releases som mestadels är reskinnade kopior på varandra).

Att open world blivit så populärt och hypeat senaste 5-10 åren är fullt förståeligt. Det gamla, linjära, scriptade är förlegat.

Inte bara det, kollar vi på spel som ultima underworld, systemshock 1 & 2 så är de ju mer "openworld" än bioshock och infinite.

Medlem
Skrivet av General White:

Tvärtom för mig, open world gör mig taggad.

Jag älskar open world men när jag hör det med en spelserie som aldrig har varit open world får det mig att misstänka att det kommer bli ett "game as a service" med lootboxes, leveling system (för att kunna sälja boost) och events.

Jag är kluven. Har spelat Bioshock-spelen flertalet gånger och älskar verkligen alla tre av dom! Men det är något med Rapture som tilltalade mig mer än Colombia.
Jag gillar linjära spel, speciellt om det är spel som Bioshock, så är tveksam till open world. Men! Tanken att få utforska Rapture fritt är väldigt kittlande!

Umi
Medlem
Skrivet av Punch Out:

Ska man köpa till PC eller switch om man vill ge sig på Bioshock serien?

PC för remastered

Medlem

Jag är alltid väldigt skeptisk när nya personer tar över en spelserie. Med nya studior ser jag hellre att dom gör nya IP:n där dom själva kan bygga upp ett eget universum.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Vad allt ska vara open world nu för tiden..

KoP
Medlem

Skulle tippa på att det inte blir så open world som folk tror, kanske mera i stil med Bioshock Infinite som innehöll en del öppnare miljöer.

Medlem
Skrivet av duchovny:

finns inget som får mig att tappa lusten på ett spel så mycket som orden "open world".

Kan bara hålla med och speciellt för en spelserie som inte varit det från början. Bocka av olika lootsymboler på en karta i Ubisoft anda låter sjukt tråkigt. Men o andra sidan är det ju bra då man kan lägga tiden på andra spel istället.

Skribent
Skrivet av eld:

Inte bara det, kollar vi på spel som ultima underworld, systemshock 1 & 2 så är de ju mer "openworld" än bioshock och infinite.

Det är lite åt det hållet jag tycker spelet ska gå om vi nu pratar om "open world". Dessvärre så är det ju idag så att, open world = stor karta med en miljard frågetecken (och utkikstorn). Om de kan förändra den formeln till något med mer substans så är jag helt på.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Om dom menar "open world" som i "inga laddningsekvenser mellan de olika områdena" är jag okay med det. Men jag vill fortfarande ha en viss känsla av isolering.

Medlem
Skrivet av General White:

Tvärtom för mig, open world gör mig taggad. Gillar friheten och valmöjligheterna som kommer med det (undantaget typ Ubisofts releases som mestadels är reskinnade kopior på varandra).

Att open world blivit så populärt och hypeat senaste 5-10 åren är fullt förståeligt. Det gamla, linjära, scriptade är förlegat.

Lång ifrån förlegat med tanke på att scriptade linjära spel-filmer som TLOU2 vinner GOTY överallt.

Avstängd
Skrivet av Draconis:

Lång ifrån förlegat med tanke på att scriptade linjära spel-filmer som TLOU2 vinner GOTY överallt.

TLOU2 var århundradets flopp och har endast vunnit GOTY av tidningar som gjorde pga delad "progressiv" ideologisk övertygelse. med utvecklaren

12
Skriv svar