Playstation 5-spelare kan testa Final Fantasy XIV-betan i dag

Robot
Playstation 5-spelare kan testa Final Fantasy XIV-betan i dag
Medlem

Spelet är verkligen i behov av en grafisk uppdatering.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Har det lagt in någon grafisk uppdatering i ps5 versionen jämnfört med pc?

Ps5 borde enkelt kunna köra 4k 60fps utan att ens svettas

Medlem

Känns lite rörigt för mig att hålla reda på alla Final Fantasy spel men känns som att fanns det inte final fantasy 15 och nu kommer beta på ett tidigare spel:/

Medlem
Skrivet av Gaara:

Känns lite rörigt för mig att hålla reda på alla Final Fantasy spel men känns som att fanns det inte final fantasy 15 och nu kommer beta på ett tidigare spel:/

FF14 är ett MMO.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skribent
Skrivet av Vileoxe:

FF14 är ett MMO.

Ett bra MMO dessutom


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Så inihelvete längesen man spelade....visade det sig

Gick ju bra det här.

Länkat Square konto som användare när man startar spelet.
Lösenord.....ingen aning.
Skickar engångslösen till mail för inloggning.

Första försöket. Inget konto på den adressen
Andra försöket. Inget konto på den adressen
Familjemailen?. Inget konto på den adressen
Jobb mailen..kan jag varit så korkad.. Nope ingen träff.

Min gamla högskolemail från 2003! Träff! Mail skickat.
MEN VAD HAR JAG FÖR LÖSEN DÄR DÅ?!?
Fick faktiskt svar från skolans supportfunktion. Adressen har upphört.

Men om jag gör ett nytt konto på Square?
Det gick.
Nytt försök.....
.....Det finns redan ett Square konto länkat till din användarprofil på PSN....JAG VEET!

😐😑😐

Gör väl nåt annat då

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

FF14 är ett MMO.

Jaha, som sagt, väldigt rörigt. Hade varit lättare att bara döpt det till Final Fantasy Online, mindre rörigt.

Inaktiv
Skrivet av Gaara:

Jaha, som sagt, väldigt rörigt. Hade varit lättare att bara döpt det till Final Fantasy Online, mindre rörigt.

Final fantasy 11 är också ett mmo

Medlem
Skrivet av Gaara:

Jaha, som sagt, väldigt rörigt. Hade varit lättare att bara döpt det till Final Fantasy Online, mindre rörigt.

Det heter Final Fantasy XIV Online tror jag. Vore rörigt att bara kalla det Final Fantasy Online då FF11 också är ett MMO.

Medlem

Till en början då FF XI kom ut fram till FF XIV så sa man FF online

Skrivet av Karmak:

Har det lagt in någon grafisk uppdatering i ps5 versionen jämnfört med pc?

Ps5 borde enkelt kunna köra 4k 60fps utan att ens svettas

Man tycker det, men ett 3080 börjar svettas i 4k, beroende på inställningar naturligtvis.

MMOs är inte direkt kända för att vara väloptimerade, till och world of warcraft fungerar tveksamt i 4k. Om det inte är classic.

Medlem

Har de fixat all hemsk antialising i denna version så är det en bra start? Sen är det väl dags för F2P snart?

Medlem
Skrivet av wesslan1:

Har de fixat all hemsk antialising i denna version så är det en bra start? Sen är det väl dags för F2P snart?

Med 22 miljoner spelare? Knappast!

Gen
Medlem
Skrivet av Gregerory:

Så inihelvete längesen man spelade....visade det sig

Gick ju bra det här.

Länkat Square konto som användare när man startar spelet.
Lösenord.....ingen aning.
Skickar engångslösen till mail för inloggning.

Första försöket. Inget konto på den adressen
Andra försöket. Inget konto på den adressen
Familjemailen?. Inget konto på den adressen
Jobb mailen..kan jag varit så korkad.. Nope ingen träff.

Min gamla högskolemail från 2003! Träff! Mail skickat.
MEN VAD HAR JAG FÖR LÖSEN DÄR DÅ?!?
Fick faktiskt svar från skolans supportfunktion. Adressen har upphört.

Men om jag gör ett nytt konto på Square?
Det gick.
Nytt försök.....
.....Det finns redan ett Square konto länkat till din användarprofil på PSN....JAG VEET!

😐😑😐

Gör väl nåt annat då

SQEX är skitjobbiga med deras konton. Jag hade samma problem som du när jag skulle testa Outriders demot på PS5 som kräver SQEX konto, kunde inte logga in på något av mina tre konton. Däremot har SQEX en annan kontoportal där (MOG station eller vafan den hette?) där det gick alldeles utmärkt att logga in.

F.ö. så håller jag med om att det är lite kasst att bara 1440p och 1080p körs i 60fps.

Medlem
Skrivet av Gen:

SQEX är skitjobbiga med deras konton. Jag hade samma problem som du när jag skulle testa Outriders demot på PS5 som kräver SQEX konto, kunde inte logga in på något av mina tre konton. Däremot har SQEX en annan kontoportal där (MOG station eller vafan den hette?) där det gick alldeles utmärkt att logga in.

F.ö. så håller jag med om att det är lite kasst att bara 1440p och 1080p körs i 60fps.

Helt onödigt krångligt.
Lyckades efter några försök att komma in på högskolemailen, den var inte alls bortplockad.
Frid och fröjd att återställa lösen?
Nope, all födelsedata samt en security question vald för 10år sedan...alla försök misslyckades.
Totalt värdelöst

Skribent
Skrivet av Gen:

SQEX är skitjobbiga med deras konton. Jag hade samma problem som du när jag skulle testa Outriders demot på PS5 som kräver SQEX konto, kunde inte logga in på något av mina tre konton. Däremot har SQEX en annan kontoportal där (MOG station eller vafan den hette?) där det gick alldeles utmärkt att logga in.

F.ö. så håller jag med om att det är lite kasst att bara 1440p och 1080p körs i 60fps.

Är det bara så där på Playstation? För jag hade inga problem med Outriders på Xbox, bara logga in med mitt Live-konto och köra. Lät ju otroligt drygt att hålla på med massa extra konton.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Gaara:

Jaha, som sagt, väldigt rörigt. Hade varit lättare att bara döpt det till Final Fantasy Online, mindre rörigt.

Jag tror de tänker att alla FF-spel är ju fristående från varandra, så det spelar ingen direkt roll om de sätter dit online-prefixen. Alla har ju ändå olika upplevelser. Dock kan jag hålla med om att numreringarna nu börjar bli förvirrande, kanske dags att börja sätta undertitlar istället på spelen?


signatur

"Writer and Fighter"

Gen
Medlem
Skrivet av Johlor:

Är det bara så där på Playstation? För jag hade inga problem med Outriders på Xbox, bara logga in med mitt Live-konto och köra. Lät ju otroligt drygt att hålla på med massa extra konton.

Nja att para ihop demot på PS5 med kontot var inga problem. Det som var problematiskt var att logga in på Square Enix kontot då mitt login inte fungerade på den loginsidan som demot föreslog. Däremot gick det att logga in på ett annat ställe och kunde därefter para ihop demot med mitt konto utan problem.

Skribent
Skrivet av Gen:

Nja att para ihop demot på PS5 med kontot var inga problem. Det som var problematiskt var att logga in på Square Enix kontot då mitt login inte fungerade på den loginsidan som demot föreslog. Däremot gick det att logga in på ett annat ställe och kunde därefter para ihop demot med mitt konto utan problem.

Vilket aber, jag hade get upp XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Bökigaste. Inloggningen. I. Världshistorien.

När jag väl lyckats lyckats logga in var jag så irriterad att jag inte ens ville testa längre 🤷‍♂️

1
Skriv svar