Snart kan du äntligen lagra Playstation 5-spel externt

Robot
Snart kan du äntligen lagra Playstation 5-spel externt

Fast du kan inte spela nya spel från den.

#lagring, #playstation-5


Medlem

Hmm,
Haft extern usb3 ssd på 1GB sedan jag fick ps5an, intern SSD har det inte funnits stöd för ännu.

Edit in,
Läste igen och såg nu starta ps5 från extern USB, My bad.
Eller kanske inte helt i alla fall :), läste igen igen


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av cb99:

Hmm,
Haft extern usb3 ssd på 1GB sedan jag fick ps5an, intern SSD har det inte funnits stöd för ännu.

Edit in,
Läste igen och såg nu starta ps5 från extern USB, My bad.
Eller kanske inte helt i alla fall :), läste igen igen

Jag som missuppfattade det hela - det nya är att kunna lagra PS5-spel extern.


signatur
Medlem

Har 20 spel installerade på XSX:en, känns inte som att utrymme är något jätteissue, eller vad tycker ni andra här?

Medlem
Citat:

...möjlighet att justera medspelares röstvolym individuellt

Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees! Äntligen.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag som missuppfattade det hela - det nya är att kunna lagra PS5-spel extern.

Ok,
De tar verkligen tid på sig för att kicka igång interna "högfartsplatsen", fast usb3 ssd är det riktigt bra rulle på tillsvidare för ps4 spel och ingen brist på ps5 lagring här ännu, äger för få ps5 spel.

Själv vågar jag fortfarande inte lämna den "halv-sovande" för att nyttja de finesserna, nya/gamla med de problem som var/är?
Utan pulver helt av gäller för säkerhetsskull tills vidare, slipper då också ps5'ans Wi-Fi som envisas med att vara på trots kabelanslutning.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av Hullken:

Har 20 spel installerade på XSX:en, känns inte som att utrymme är något jätteissue, eller vad tycker ni andra här?

Jag har 4 badlakan inne i badrummet, hur mycket utrymme kvar som helst!

Medlem

En liten tröst är att det i alla fall bör gå dubbelt så snabbt att växla spel emellan intern och extern än det gör på Series X/S.
PS5 överför alltså 10Gbit(1.25Gbyte) per sekund medans Series X/S har 5Gbit per sekund i överföringshastighet.

Det är väl teoretiska hastigheter utan komprimering för vad gränsnitten tillåter, så det skulle vara intressant att veta hur fort det går i verkligheten

Medlem
Skrivet av Hullken:

Har 20 spel installerade på XSX:en, känns inte som att utrymme är något jätteissue, eller vad tycker ni andra här?

c a 130gb ledigt på primära , 100 ledigt på externa ssd sygate och ca 1.5tb ledigt på min arkivdisk med mest xbxo one och 360 spel

Edit..
Dvs 69 spel över alla lagringsytor, exlusive appar.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ok men hur får man tag på själva konsolen?

Medlem
Skrivet av cb99:

Ok,
De tar verkligen tid på sig för att kicka igång interna "högfartsplatsen", fast usb3 ssd är det riktigt bra rulle på tillsvidare för ps4 spel och ingen brist på ps5 lagring här ännu, äger för få ps5 spel.

usb3? Är det inte 3.2? Lite dåligt tycker jag (läste på nu och såg att det faktiskt var 3.0). Undrar varför man valde en 3.0..finns säkert någon logisk förklaring antar jag


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Efter att ha suktat efter en PS5, så har habegäret svalnat och sansat sig.

Jag har inga problem med att vänta på en ny konsoll längre, av flera enkla anledningar.

  • Inga spel. (PS4 spel går utmärkt att spela med en...PS4)

  • Inga riktiga, wow, next-gen titlar, än eller som kommer komma i närtid

  • Ingen fungerande spelbar uttökad lagringsplats.

  • Ingen PSVR2

  • Ingen tillgång till konsoll.

Jag förstår varför de lanserade den 2020.
Men det känns onekligen som att man lanserat en ofärdig produkt som människor har betalat multum för att vara först med att beta-testa.

Ser dock fram emot att skaffa en, i slutet av 2021 eller 2022, när det faktiskt finns spel och konsollens alla funktioner faktiskt fungerar.

Medlem

Känns som att den här konsolen släpptes i early access. Kan gott vänta till nästa år innan jag införskaffar en.

Medlem

"Cross-generation Share Play" Detta är nog vad jag velat ha mest! Vart väldigt besviken när det inte funka, men nuså!

Medlem
Skrivet av cb99:

Ok,
De tar verkligen tid på sig för att kicka igång interna "högfartsplatsen", fast usb3 ssd är det riktigt bra rulle på tillsvidare för ps4 spel och ingen brist på ps5 lagring här ännu, äger för få ps5 spel.

Själv vågar jag fortfarande inte lämna den "halv-sovande" för att nyttja de finesserna, nya/gamla med de problem som var/är?
Utan pulver helt av gäller för säkerhetsskull tills vidare, slipper då också ps5'ans Wi-Fi som envisas med att vara på trots kabelanslutning.

Vilken lång signatur du har.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av penne:

Ok men hur får man tag på själva konsolen?

Jag säljer bakom Dollarstore kl 23:00, 12k i cash, kom ensam.

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Jag säljer bakom Dollarstore kl 23:00, 12k i cash, kom ensam.

Omärkta sedlar?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Avstängd
Skrivet av Halvars90:

Jag säljer bakom Dollarstore kl 23:00, 12k i cash, kom ensam.

Då vet jag var jag kan klirra 12 tusen spänn också. Vi blir nog många bakom Dollar Store ikväll.

Medlem
Skrivet av penne:

Ok men hur får man tag på själva konsolen?

Förboka i tid ;-* <3.

Skrivet av Hapl0:

Men det känns onekligen som att man lanserat en ofärdig produkt som människor har betalat multum för att vara först med att beta-testa.

Tycker inget känns framstressat eller ofärdigt öht. Klockren konsol på alla sätt och vis.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Förboka i tid ;-* <3.

Tycker inget känns framstressat eller ofärdigt öht. Klockren konsol på alla sätt och vis.

Om inte alla funktioner fungerar så som utlovat eller inte fungerar alls, så är det en ofärdig produkt.

Medlem
Skrivet av Hapl0:

Om inte alla funktioner fungerar så som utlovat eller inte fungerar alls, så är det en ofärdig produkt.

Hade de verkligen lovat att det skulle fungera vid release då?

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Då vet jag var jag kan klirra 12 tusen spänn också. Vi blir nog många bakom Dollar Store ikväll.

Kommer väl en dåre som fyllt sin bil med c4 och kör rätt in (gta v)

Medlem
Skrivet av Hapl0:

Om inte alla funktioner fungerar så som utlovat eller inte fungerar alls, så är det en ofärdig produkt.

Fast internlagringen fungerar hur bra som helst, inte så att hela konsollen är skräp för att man inte kan trycka in 8Tb till.. måste man ha 65 spel installerade samtidigt? Kanske räcker 5-6

Medlem

Grabben har Fortnite och minecraft installerat och jag har två spel, vem orkar spela 30+ spel egentligen. Jag betar av mina spel ett i taget sen ger jag det till brorsan och spelar det aldrig mer.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Athretil:

Fast internlagringen fungerar hur bra som helst, inte så att hela konsollen är skräp för att man inte kan trycka in 8Tb till.. måste man ha 65 spel installerade samtidigt? Kanske räcker 5-6

Var har jag skrivit att konsollen är skräp?
Om jag tyckte den var skräp skulle jag väl inte vilja köpa den när den finns tillgänglig, när det finns next-gen spel och att alla funktioner fungerar?!

Det jag skrev är att det faktiskt både saknas anledningar (next-gen spel, psvr2) och funktioner etc., till att köpa den just nu.

Faktum är att det på sätt och vis är är bra att tillgängligheten är så pass dålig, så att det hinner komma ut lite riktiga nya spel och att alla saker fungerar, när PS5 väl finns tillgänglig.

Likväl, hur mycket man än vill låtsas om motsatsen, om utlovade funktioner ej fungerar, så är det en ofärdig produkt.

Medlem
Skrivet av Hapl0:

Efter att ha suktat efter en PS5, så har habegäret svalnat och sansat sig.

Jag har inga problem med att vänta på en ny konsoll längre, av flera enkla anledningar.

  • Inga spel. (PS4 spel går utmärkt att spela med en...PS4)

  • Inga riktiga, wow, next-gen titlar, än eller som kommer komma i närtid

  • Ingen fungerande spelbar uttökad lagringsplats.

  • Ingen PSVR2

  • Ingen tillgång till konsoll.

Jag förstår varför de lanserade den 2020.
Men det känns onekligen som att man lanserat en ofärdig produkt som människor har betalat multum för att vara först med att beta-testa.

Ser dock fram emot att skaffa en, i slutet av 2021 eller 2022, när det faktiskt finns spel och konsollens alla funktioner faktiskt fungerar.

Och på vilket sätt skiljer sig detta från alla andra tidigare konsoll-releaser? Du hade förväntat dig 20+ nextgen titlar och ett nytt vr-headset från dag 1 alltså? Releasen är förbluffande bra gjord med tanke på pandemi-omständigheter dessutom.

Medlem

Mappar!?!
När ska dom införa mappar som på ps4? Helt galet att den funktionen inte finns än.....

När det kommer till att det inte finns några riktiga next-gen titlar så håller jag med till viss del. Tycker samtidigt att det är rätt "modigt" av Sony att släppa loss en remake av Demons Souls som en äkta next-gen titel.
Spelet är helt galet bra, ja bättre än originalet i mitt tycke, men samtidigt ett så pass smalt spel som inte kommer blåsa alla spelare av stolen.
I och med att dom vågade ha det som ett dragplåster till releasen så sitter jag rätt lugnt i båten efter senaste tidens nyheter om att Sony bara vill släppa feta trippel a titlar och inget annat.
Klart dom vill ha dom också, men tror ändå att dom vet att det finns en marknad för mer nischade titlar.
Eller hur sa nu någon hög nisse om ps5 för ett par år sedan?
"-Det är en nischad produkt"


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

M2-platsen internt är det enda jag är intresserad av i nuläget.

Spelar ändå bara ett spel i taget för att hålla fokus, blir för splittrad annars.

Medlem

Komiskt att det har tagit ca 6 månader av beta-testning av konsolen. Hälften av funktionerna fungerar fortfarande inte. Långt kvar Sony. Jobba på. PlayStation själva kanske ska cruncha lite.

It's not a lake, it's an ocean

Ska bli skönt att köpa PS5 när den är i något bättre skick.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

12
Skriv svar