16 fall av sexuellt ofredande = 2 månaders fängelse.

Medlem
16 fall av sexuellt ofredande = 2 månaders fängelse.
Citat:

Pussmannen fick fängelse

Den 37-årige så kallade pussmannen fälldes av Lunds tingsrätt i dag. Domen blev två månaders fängelse. Mannen stod åtalad för 16 fall av sexuellt ofredande mot unga kvinnor i Lund och Malmö under fjolåret och i år.

Lund. Mannen kunde gripas sedan Lunds universitets säkerhetsavdelning kartlagt hans rörelser. Mannen var gäststudent vid medicinska fakulteten.

När domen avkunnades sade t f rådman Lena Peterson att tingsrätten såg särskilt allvarligt på det sista fallet av ofredande, skriver Skånska Dagbladet på nätet. Då drog mannen med sig en 26-årig student in i ett mörkt utrymme och tog på henne under tröjan och kysste henne innan hon lyckades ta sig loss.

Mannen har genomgått en rättspsykiatrisk undersökning som visar att han har vissa begåvningsbrister, men att han inte lider av någon allvarlig psykisk störning. Åklagaren krävde fängelsestraff och utvisning i fem år.

Men 37-åringen, som skyllt sitt beteende på kulturkrockar, kunde lämna tingsrätten som en fri man eftersom han redan avtjänat två månader i häkte.

http://hd.se/inrikes/2009/05/26/pussmannen-fick-faengelse/

Ja.. Vad ska man säga?
2 månader känns som ett stort hån mot offren och rättssystemet. Skicka hem fanskapet på första bästa plan istället och låt han aldrig komma tbx.

Medlem

Ett vanligt fall av daltande. Blir du förvånad?


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Håller med dig fullt ut. Skicka hem snubben illa kvickt.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Inte för att försvara honom eller liknande men att om man ska bli utvisad för det här, vilket straff ska då en rånare få. När allt kom omkring så kysste och tafsade han bara.

Försvarar det inte och jag försöker heller inte säga att det inte borde vara straffbart men ändå, man behöver inte leta länge för att hitta tusen gånger värre.

Medlem
Skrivet av andymikel:

...man behöver inte leta länge för att hitta tusen gånger värre.

Tusen gånger värre... det blir många pussar det.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Hahahaha, kulturkrock, vilken löjlig liten fint, mest tragiska är ju hur vårat rättsystem går på finten och slår i backen med ansiktet först.

(Kamp: har du någon länk/källa till själva artikeln?)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Sedärja, ännu en seger för svenska rättssystemet! Att snubben han med att kyssa minst 16 pers innan man fick fast honom tyder ju också på att skånska polisen än en gång visat att de har fått sin utbildning


signatur
Inaktiv
Skrivet av Slashneed:

Sedärja, ännu en seger för svenska rättssystemet! Att snubben han med att kyssa minst 16 pers innan man fick fast honom tyder ju också på att skånska polisen än en gång visat att de har fått sin utbildning

Ja för att "olagliga" kyssar är ju verkligen prioriterat?

Det är kyssar förfan, ska man utvisa folk för att dom råka skräpa ner med?

Medlem

Werzion: Länken ligger nu i första posten.

"När allt kom omkring så kysste och tafsade han bara." Så nästa gång din syster(om du har någon) eller dotter(när du skaffar en) utsätts för något sådant här så hoppas jag du är precis lika nonchalant. Att ens komma med en såndär kommentar är vidrigt.

Sexuellt ofredande ÄR just, sexuellt ofredande.
Han "bara" gav siv på tjejer som absolut inte ville att han skulle tafsa på henne eller pussa på henne.

"man behöver inte leta länge för att hitta tusen gånger värre." Och? Rättfärdigar det detta menar du? Annars förstår jag inte vart du vill komma med det? Ett fel ÄR ett fel, oavsett vad.

ThreeZool: Jaja, men då när någon av dina närstående blir attackerade på detta vis eller kanske tom våldtagna kan vi ju säga; "Ähh! Det är ju förfan bara ett ligg!" Eller hur?

Jag förstår inte hur vissa resonerar. En kriminell handling är en kriminell handling som sagt. Kriminella människor som kommer hit SKA utvisas, för de har visat att de inte kan sköta sig.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Slashneed:

Sedärja, ännu en seger för svenska rättssystemet! Att snubben han med att kyssa minst 16 pers innan man fick fast honom tyder ju också på att skånska polisen än en gång visat att de har fått sin utbildning

Ja för att "olagliga" kyssar är ju verkligen prioriterat?

Det är kyssar förfan, ska man utvisa folk för att dom råka skräpa ner med?

Nu var det ju inte bara kyssar utan även tafs och grejer, när det dessutom är 16 anmälningar så borde det ju uppmärksammas lite mer kanske?


signatur
Medlem

Vilka mesar.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Kamp:

"man behöver inte leta länge för att hitta tusen gånger värre." Och? Rättfärdigar det detta menar du? Annars förstår jag inte vart du vill komma med det? Ett fel ÄR ett fel, oavsett vad.

Skrivet av Kamp:

Ja.. Vad ska man säga?
2 månader känns som ett stort hån mot offren och rättssystemet. Skicka hem fanskapet på första bästa plan istället och låt han aldrig komma tbx.

Då du kräver sådana här straff så är det jävligt viktigt att påpeka att det finns många grövre brott som inte alls får dom konsekvenserna. Läs om, läs rätt.

Medlem

Tyvärr har vi en alltför "snäll" straffskala här i Sverige.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv
Skrivet av Kamp:

ThreeZool: Jaja, men då när någon av dina närstående blir attackerade på detta vis eller kanske tom våldtagna kan vi ju säga; "Ähh! Det är ju förfan bara ett ligg!" Eller hur?

Jag förstår inte hur vissa resonerar. En kriminell handling är en kriminell handling som sagt. Kriminella människor som kommer hit SKA utvisas, för de har visat att de inte kan sköta sig.

Låter nästan personligt, någon du kände som råka ut för det?

Det är en jävla skillnad på våldtäkt och att kyssa/taffsa, därför dom har två olika brotts skalor för det, som du kanske vet?

Nej, sexuellt ofredande är inget man kan kalla kriminellt, du försöker få det till att han både har rånat, våldtagit och hotat osv.

Jag tycker också att utvisning ska användas bid _grova_ brott och inget annat, som sagt, ska man börja skicka tillbaka dom med om dom råka skräpa ner?

kriminell för en "olaglig" kyss och olämplig beröring, skärp dig.

IceMan om 10 år.Eller 2 månader svårt att veta


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem

GE MIG KVINNOR! (eller Lea)


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Som sagt var ju endast ofredande finns ingen anledning att det ska vara nått extremt straff visst 2månader känns lite lite men beroende på person så kan 2månader fängelse vara ganska jobbigt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

blivit åtalad (minst) 16 gånger för sexuellt ofredande!
en gång är ingen gång, två gånger är två gånger för mycket - vad är då SEXTON gånger?

låter som nissen har ett problem som löses sig frivilligt hos en psykolog i två månader, vad skulle du två månader i häktet kunna gjort?


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av andymikel:

...man behöver inte leta länge för att hitta tusen gånger värre.

Tusen gånger värre... det blir många pussar det.

Puss på dig.

Inaktiv

Undrar vilket straff man får om man delar ut 16 filmer? ...

Medlem
Skrivet av Aresz:

Undrar vilket straff man får om man delar ut 16 filmer? ...

Ca 15 miljoner i skadestånd och 6 månader?

Ontopic:

Man får ju utstå värre saker när man är på krogen. Dvs medelålderskvinnor och karatefulla tjejer som klämmer en mellan benen and whatnot. Och dom har ju säkerligen varit på andra innan och efter en själv men blir dom anmälda för sexuellt ofredande? Förmodligen inte.

Medlem

psykotisk: det är inte så jämställd fungerar, du har helt missuppfattat det hela!

(Det är alltid synd om den lilla stackars oskyldiga flickan (oavsett ålder, händelse eller initativ))


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Låter nästan personligt, någon du kände som råka ut för det?

Det är en jävla skillnad på våldtäkt och att kyssa/taffsa, därför dom har två olika brotts skalor för det, som du kanske vet?

Vad spelar det för roll? Nästa steg efter det som hände är våldtäkt.

Skrivet av ThreeZool:

Nej, sexuellt ofredande är inget man kan kalla kriminellt,.

Varför finns det då i lagen att man INTE får göra det om det inte är kriminellt? Sedan så är det tammefan MORALISKT FEL också. Men du kanske tycker om att tafsa och halft våldta tjejer? Varför skulle du annars försvara dessa as?

Skrivet av ThreeZool:

du försöker få det till att han både har rånat, våldtagit och hotat osv.

Försöker jag? Var får du den uppfattningen ifrån om jag får fråga? För att jag säger att han är kriminell, vilket han ÄR?

Skrivet av ThreeZool:

Jag tycker också att utvisning ska användas bid _grova_ brott och inget annat, som sagt, ska man börja skicka tillbaka dom med om dom råka skräpa ner?

Utvisning ska användas direkt någon som kommer hit begår en kriminell handling. OAVSETT vad.
De ska vara glad att de ens får komma hit från första början.

Skrivet av ThreeZool:

kriminell för en "olaglig" kyss och olämplig beröring, skärp dig.

En? SEXTON!! ETTA, SEXA! Vad är det du inte förstår? Detta var inte en engångsgrej, utan han blev dömd för SEXTON fall av sexuellt ofredande. Säger det inte dig nånting?

Precis som Werzion skriver; "en gång är ingen gång, två gånger är två gånger för mycket - vad är då SEXTON gånger?"

Man kan ju undra varför du sitter och försvarar kräk som dessa......

Medlem
Skrivet av Kamp:
Skrivet av ThreeZool:

Låter nästan personligt, någon du kände som råka ut för det?

Det är en jävla skillnad på våldtäkt och att kyssa/taffsa, därför dom har två olika brotts skalor för det, som du kanske vet?

Vad spelar det för roll? Nästa steg efter det som hände är våldtäkt.

Ja och steget efter att ha puttat någon är att misshandla någon. Det gör inte brottet värre för det.

Skrivet av Kamp:
Skrivet av ThreeZool:

du försöker få det till att han både har rånat, våldtagit och hotat osv.

Försöker jag? Var får du den uppfattningen ifrån om jag får fråga? För att jag säger att han är kriminell, vilket han ÄR?

Så eftersom en skattefuskare och en mördare båda är kriminella så kan man likställa deras handlingar.

Arkebusering på öppen gata vore väl ett lämpligt straff för kriminella människor.

Skrivet av Kamp:
Skrivet av ThreeZool:

Jag tycker också att utvisning ska användas bid _grova_ brott och inget annat, som sagt, ska man börja skicka tillbaka dom med om dom råka skräpa ner?

Utvisning ska användas direkt någon som kommer hit begår en kriminell handling. OAVSETT vad.
De ska vara glad att de ens får komma hit från första början.

Oavsett kriminell handling? Var går gränsen, köra för fort, skräpa ner?

Medlem
Skrivet av andymikel:

Ja och steget efter att ha puttat någon är att misshandla någon. Det gör inte brottet värre för det.

Så du menar att detta blir en mindre avskyvärd handling just pga att det inte var en våldtäkt?
"Han våldtog dem ju inte, så det är ju ingen fara"?!

Skrivet av andymikel:

Så eftersom en skattefuskare och en mördare båda är kriminella så kan man likställa deras handlingar.

Nej, men de är båda kriminella människor och ska behandlar där efter. Bara för att tex en mördare tar livet av någon gör det inte skattefuskarn till mindre kriminell eller mindre allvarligt.

Skrivet av andymikel:

Arkebusering på öppen gata vore väl ett lämpligt straff för kriminella människor.

Pedofiler och våldtäktsmän borde absolut göras det. Eller så kan man hänga dem i lyktstolparna.

Skrivet av andymikel:

Oavsett kriminell handling? Var går gränsen, köra för fort, skräpa ner?

Det finns ingen gräns. Kommer de hit och begår ett brott ska de hem direkt. Inte beter du dig väl som ett svin om du är hemma hos någon? Då anpassar du dig väl? Eller går du och stökar ner eller taffsar på kvinnan i hushållet?

Medlem

Är ThreeZool och andymikel medvetna om att ni verkar försvara en individ som vid minst (troligen fler) sexton olika tillfällen blivit anmäld och numera åtalad för sexuellt ofredande. Känns som att ni bara käftar emot Kamp's åsikter utan att riktigt tänka efter.

(Sen visst kan man diskutera om utvisning är rätt straff eller inte)

Skulle en kompis till mig bli anmäld för sexuellt ofredande (och det visar sig stämma) en gång skulle jag sne sett på honom, skulle det visa sig att han gjort det sexton gånger skulle hans värde för mig vara lägre än morötterna i mitt kylskåp som borde ha slängts för några dagar sedan.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

[quote=Kamp]

Skrivet av andymikel:

Ja och steget efter att ha puttat någon är att misshandla någon. Det gör inte brottet värre för det.

Skrivet av Kamp:

Så du menar att detta blir en mindre avskyvärd handling just pga att det inte var en våldtäkt?
"Han våldtog dem ju inte, så det är ju ingen fara"?!

Du borde kanske läsa dina egna inlägg.

Skrivet av kamp:
Skrivet av threezool:

Låter nästan personligt, någon du kände som råka ut för det?

Det är en jävla skillnad på våldtäkt och att kyssa/taffsa, därför dom har två olika brotts skalor för det, som du kanske vet?

Vad spelar det för roll? Nästa steg efter det som hände är våldtäkt.

Så ja, då du säger att man ska behandla en kyss som en våldtäkt eftersom det är nästa steg så är det jävligt viktigt att poängtera att det endast var en kyss.

Skrivet av Kamp:
Skrivet av andymikel:

Så eftersom en skattefuskare och en mördare båda är kriminella så kan man likställa deras handlingar.

Nej, men de är båda kriminella människor och ska behandlar där efter. Bara för att tex en mördare tar livet av någon gör det inte skattefuskarn till mindre kriminell eller mindre allvarligt.

Nja att båda ingår i definitionen kriminell det håller jag med om, men ska dom få samma straff för det, det var ju det vi diskuterade.

Skrivet av Kamp:
Skrivet av andymikel:

Arkebusering på öppen gata vore väl ett lämpligt straff för kriminella människor.

Pedofiler och våldtäktsmän borde absolut göras det. Eller så kan man hänga dem i lyktstolparna.

Men här medger du väl att varje brott borde fått ett specifikt straff.

En våldtäkts man eller en mördare borde få ett straff, dödsstraff om du vill.

Och en skattefuskare borde få ett lindrare straff.

Skrivet av Kamp:
Skrivet av ThreeZool:

Oavsett kriminell handling? Var går gränsen, köra för fort, skräpa ner?

Det finns ingen gräns. Kommer de hit och begår ett brott ska de hem direkt. Inte beter du dig väl som ett svin om du är hemma hos någon? Då anpassar du dig väl? Eller går du och stökar ner eller taffsar på kvinnan i hushållet?

Så en invandrare som kastar en colaburk på marken ska utvisas ögonaböj, okej. Med dom reglerna känns det väl inte lönt att ta emot invandrare till Sverige.

Hur länge ska man bo i Sverige för att behandlas av lagen som en svensk? 4 år ? 10 år? 20 år?

Och nej jag har aldrig betett mig kriminellt,

Medlem
Skrivet av Werzion:

Är ThreeZool och andymikel medvetna om att ni verkar försvara en individ som vid minst (troligen fler) sexton olika tillfällen blivit anmäld och numera åtalad för sexuellt ofredande. Känns som att ni bara käftar emot Kamp's åsikter utan att riktigt tänka efter.

(Sen visst kan man diskutera om utvisning är rätt straff eller inte)

Skulle en kompis till mig bli anmäld för sexuellt ofredande (och det visar sig stämma) en gång skulle jag sne sett på honom, skulle det visa sig att han gjort det sexton gånger skulle hans värde för mig vara lägre än morötterna i mitt kylskåp som borde ha slängts för några dagar sedan.

Det vi diskuterar är straffet. Då många kräver utvisning är det viktigt att påpeka att det endast rör sig om kyssar och tafsande på brösten.

Och om en vän till mig hade blivit fångad då han sprang runt och tog tjejer på bröstet så skulle jag försökt få honom att få professionell hjälp istället för att avsäga all bekantskap.

Medlem

Piratebay fick 1 år och de här äcklet går fri?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

andymikel: det står att han åtalades för sexton fall av sexuellt ofredade i Lund OCH Malmö, i fjol OCH i år.

Två (helt) skilda platser och så har det pågått i minst två år, sexton gånger. Nej du får ursäkta mig, men han är inte värd mycket i mina ögon.
Jag skulle ha med förtroende om någon skulle vara jäkligt packad en kväll och tafsa runt - det är en enskild incident och under påverkan av alkohol, men vad den har 37-åriga mannen sysslat med tyder enbart på att vara psykologiskt störd i huvudet, och chansen att han förändrar sig beteende ser jag som liten.

Ge honom professionell hjälp, jo det är väl kanske en vettig lösning, men frågan är om kostnaden är värd det (jag har fått känslan av att han är utbytestudent i vårat land!? men bara en känsla, ingen fakta).
Jag kan (iskallt?) säga att jag anser det mer ekonomiskt och enklare att bara bli av med problemet än att försöka åtgärda honom.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Skriv svar