Snabbkollen - Hur många spel har du installerade samtidigt?

Robot
Snabbkollen - Hur många spel har du installerade samtidigt?

Lagring, lagring, alltid denna lagring.

#hårddiskar, #snabbkollen


Medlem

Har väl ~60-70 spel installerade just nu, och utrymme för mycket mer än så. Lagring är billigt och tid är dyrt


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Jag brukar ha 3-5 spel installerade samtidigt, har en 1TB SSD och en 250gb för windows, behöver inte mer, just nu har jag dock 10 stycken för att jag försökt hitta något jag vill spela senaste dagarna då jag hunnit tröttna på Outriders efter 60-70 timmar, men som tur är det lite Path of Exile på fredag med vad som verkar bli ytterligare en bra liga!

Medlem

Nå, det beror ju på.
På min playstation 4 är det väl kanske 7-8 stycken, samma på xbox serie s, samma på Switch, på stadia är det noll spel 😉


signatur

Ultrazine

Medlem

Har en 500GB 960 Evo med en C: på 60GB, så det brukar bli runt 3-4 spel installerade i taget. Ser ingen poäng med att ha hela biblioteket installerat samtidigt, jag skulle ändå inte röra majoriteten av det på flera månader.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Kör mest FFXIV nu för tiden, men har även Diablo 1, HoMM3 och Oblivion installerade. Sen en del på Switchen.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av normalniklas:

Nå, det beror ju på.
På min playstation 4 är det väl kanske 7-8 stycken, samma på xbox serie s, samma på Switch, på stadia är det noll spel 😉

Om ett spel installeras i molnet och ingen ser det, är det då installerat.


signatur
Medlem

Har snabb lina så som mest 5 spel.
Det jag inte har och känner för att spela drar man ner snabbt

Medlem

158 spel för att vara exakt och en helt tom 4TB hårddisk. Spelar kanske 5 av dem. Dags för rensning kanske?

Ambassadör
Xbox

Något hundratal. Onödigt, men bekvämt.


signatur

Jump in.

Medlem

Kanske 10 st på PC och 5-10 på PS5:an. Spelar oftast ett storyspel åt gången sen har jag några spel åt barnen och ett mp spel åt mig själv

Backloggens befriare

På PC? Diablo 2: Lord of Destruction (i molnet), Age of Empires II: Definitive Edition, Divinity Original Sin II och Heroes of the Storm just nu.

På XSX: Gears 5, Tumblestone, Iron Brigade, The Witcher 3 GotY-edition och Divinity Original Sin II.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

lite roligt att jag precis gjort en reset på min dator så just nu har jag inget xD

Men annars ligger jag på cirka 20+. När jag väl instalerat någonting brukar jag låte det ligga om jag inte behöver utrymmet.

Medlem

Oh wow, då tillhör jag verkligen en minoritet! Har 2 spel installerade, det ger mig som mål att avsluta ett spel så jag kan installera nästa sen och spela ut det osv.

Megadelux

Har som en del andra gigabit ner, så behöver inte ha så mycket installerat på samma gång. Har dock inget annat som tar upp någon större plats heller på mina 2-3tb. Står mest tomt nuförtiden.

Medlem

Har omkring 3-5 spel installerade på PC och lika många på Konsol. Spel som Civ VI finns alltid på datorn, men i övrigt avinstallerar jag story-spel när jag är klar. Och jag undviker medvetet att ha för många installerade samtidigt eftersom det blir lite väl spretigt för mig, och jag spelar inte riktigt klart något.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Gen
Medlem
Skrivet av B-itta:

Oj då tillhör jag verkligen en minoritet! Har 2 spel installerade, det ger mig som mål att avsluta ett spel så jag kan installera nästa sen och spela ut det osv.

Jag försöker göra som du, bara ha installerat det jag faktiskt ska köra klart. Så lätt att bli distraherad annars Däremot på PS5 laddade jag ned de PS4 spel jag inte hade varvat och har betat av dem de senaste veckorna.

Medlem

Kan se att jag har 71 spel installerade på min PC, som tar upp 1042 GB utrymme fördelat på 2x1TB Intel 660p NVMe:are som jag poolat samman med DrivePool, tillägnat just spel.

Bara 14.7 GB/spel i snitt, men det finns några tungviktare som CoD:MW på 112 GB och DiRT Rally 2.0 på 109 GB, men också en del flugviktare som Police Quest-spelen som ligger på under 20 MB / styck

Har lite för många spel egentligen, men när man funderar på vilka man ska ta bort så blir det ju alltid. "Men jag kanske kommer köra det snart"- 3 år senare så är spelet fortfarande orört.

Medlem

I skrivande stund 4 (doom eternal ancient gods part 2, diablo 3, overwatch och något äldre rpg som heter silver). Har inte startat det sistnämnda ännu. Tänkte dra igång med ett rpg som heter fate sen, verkar vara mysigt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Har lite för många spel egentligen, men när man funderar på vilka man ska ta bort så blir det ju alltid. "Men jag kanske kommer köra det snart"- 3 år senare så är spelet fortfarande orört.

Speciellt om man har turen att ha t.ex. gigabitlina in i hemmet så är det ju ännu mindre viktigt att ha spelen på disken. Till och med monsterspel på 100 GB tar ju då inte längre tid att tanka ner än ett normallångt dassbesök med mobil och Reddit

Medlem

På konsol har jag kanske runt 8-10, på PC har jag nog aldrig mer än typ 3. Just nu på PC:n Far Cry 4, Xcom2 och Outer Worlds.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

2st 250 gig ssd och en 2 tb HD har jag. 1 SSD för OS och dvs vanliga program. 2nd ssd är bara spel disk. och 2 tb är för backup av spel som t,ex vi säger jag laddat hem Final fantasy 15 med allt som hör till 165gig men jag vill inte spela det just nu, så kör jag en backup på det och slänger det på 2 tb disken för framtida användning ^^

Medlem

Har för tillfället 23 spel installerade och de tar upp i runda slängar 700GiB. En del av dem är spel som jag enbart spelar tillsammans med mitt co-op-gäng när tillfälle dyker upp, t.ex. Deep Rock Galactic. Sen brukar jag ha backloggen installerad i den mån det går för att inte glömma bort spelen

Medlem

Har väldigt få installerade på både konsol och PC. Brukar bara spela ett single player och 1-2 multiplayer spel åt gången. Tar oftast bort spel jag inte aktivt spelar.

Medlem

31 på ps5an +extern då klart. Det räcker knappt men det räcker jag är nöjd. Men självklart så köps det spel hela tiden så man får endå kompromissa mycket.

Medlem

Det beror på om det är PC hardDrive eller konsol HD. På PC har jag många fler spel installerade samtidigt då jag har över 2 TB lagring. Så har ca 50 spel installerade dit.

På min PlayStation 4 som endast har en 500 GB lagring har jag ungefär 8 spel installerade samtidigt.

Trist att PlayStation 5 SSD lagring är så pass liten från scratch. Visst, man kan köpa till men blir en dyr historia...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Oj fan.. så många fler än 5-10 st. Över 1000 med andra spelklienter och drm-fria spel inkluderat. 😬

Medlem

har 3 st 1 tb m2 ssd's, 2 vanliga ssd's på 500 gb och en traditionell hdd på 3 tb.
Så massvis.

Ser ingen anledning att avinstallera så har alla spel installerade. Hade man haft bättre internet hade man kanske övervägt att avinstallera


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

12
Skriv svar