CD Projekt fast beslutna att hålla fast vid Cyberpunk 2077, så det kan sälja "i åratal"

Robot
CD Projekt fast beslutna att hålla fast vid Cyberpunk 2077, så det kan sälja "i åratal"
Medlem

Önskar att de slutade lägga ner tid på ps4 och xbox one x versionerna. Kör man på en 10 r gammal konsol får man förvänta sig 10 FPS..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

De flesta pratar om Cyberpunk 2077 och buggarna, men för mig var aldrig problemet buggar. Spelet har så många system som är underutvecklade/dåligt utvecklade. Hackingen är inte buggig, den är bara tråkig och dåligt integrerad i gameplayet. Craftingen är inte buggig, den är bara till mesta del meningslös. Meleevapnena är inte heller särskilt buggiga, men helt underpowered och tråkiga att använda. Att fixa buggar går garanterat att göra, sedan fixa performance, men kommer de verkligen ta tiden att designa om existerande system och gameplay? Cred om de gör det, men det känns otroligt. Spelet blir inte bra bara för att man fixar performance och buggar.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Önskar att de slutade lägga ner tid på ps4 och xbox one x versionerna. Kör man på en 10 r gammal konsol får man förvänta sig 10 FPS..

Inte om företaget säljer spelet på den konsolen och marknadsfört det att hålla stadiga 30 fps.

Dex
Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Inte om företaget säljer spelet på den konsolen och marknadsfört det att hålla stadiga 30 fps.

Nu vill jag egentligen inte försvara CDPR, framför allt inte med den katastrof lanseringen dom gjorde till förra generationens konsoler, men marknadsförde dom verkligen at det skulle hålla stadigt på 30 fps? Är väldigt ovanligt att man ser sån marknadsföring.

Medlem
Skrivet av Mox+:

De flesta pratar om Cyberpunk 2077 och buggarna, men för mig var aldrig problemet buggar. Spelet har så många system som är underutvecklade/dåligt utvecklade. Hackingen är inte buggig, den är bara tråkig och dåligt integrerad i gameplayet. Craftingen är inte buggig, den är bara till mesta del meningslös. Meleevapnena är inte heller särskilt buggiga, men helt underpowered och tråkiga att använda. Att fixa buggar går garanterat att göra, sedan fixa performance, men kommer de verkligen ta tiden att designa om existerande system och gameplay? Cred om de gör det, men det känns otroligt. Spelet blir inte bra bara för att man fixar performance och buggar.

Oj, spelade vi samma spel?
Jag spelade i stort sett bara genom att hacka och slåss med melee-vapen. Dels så var det sjukt kul och så var det löjligt overpower i slutet(vilket iofs gjorde det mindre kul).
Men jag håller med om att spelet inte kändes helt färdigt. Men för mig handlar det om loot-systemet som känns underutvecklat, och att spelet blir alldeles för enkelt i slutet.

Medlem
Skrivet av Mox+:

De flesta pratar om Cyberpunk 2077 och buggarna, men för mig var aldrig problemet buggar. Spelet har så många system som är underutvecklade/dåligt utvecklade. Hackingen är inte buggig, den är bara tråkig och dåligt integrerad i gameplayet. Craftingen är inte buggig, den är bara till mesta del meningslös. Meleevapnena är inte heller särskilt buggiga, men helt underpowered och tråkiga att använda. Att fixa buggar går garanterat att göra, sedan fixa performance, men kommer de verkligen ta tiden att designa om existerande system och gameplay? Cred om de gör det, men det känns otroligt. Spelet blir inte bra bara för att man fixar performance och buggar.

Man kan ju hoppas på att eftersom spelet stressades ut så kanske dessa saker också vart lidande och kommer att åtgärdas.
Det kanske inte är samma personer som fixar performance och buggar som sköter dessa system, då kanske de också får tid på sig att bearbeta övrig kritik.

Jag tror inte att det går från mediokert till fullpott(som många trodde att spelet skulle vara från början), men det kanske går från en 5:a till en 8-9 i betyg, om man vågar vara lite optimistisk.

Problemet är inte heller bara at Cyberpunk inte var tillräckligt bra, utan att det förstörde hypen över konceptet och för mig som gillade tanken på detta så är det tråkigt att det inte blir mer bra Cyberpunk överlag i populärkulturen.
Jag gillade till exempel senaste Alita:Battle angel filmen, men nu känns den typen av material lite dött framöver

Medlem

Är det inte en succè ? Fått 5/5 och diverse toppbetyg lite varstans?

2/5 enligt mig, en vanlig peasant

Medlem
Skrivet av Whisp:

Oj, spelade vi samma spel?
Jag spelade i stort sett bara genom att hacka och slåss med melee-vapen. Dels så var det sjukt kul och så var det löjligt overpower i slutet(vilket iofs gjorde det mindre kul).
Men jag håller med om att spelet inte kändes helt färdigt. Men för mig handlar det om loot-systemet som känns underutvecklat, och att spelet blir alldeles för enkelt i slutet.

Haha, jag kanske spelade Cyberpunk 2076...
Nej men jag köpte de där mantis-armarna och minns att det tog 5-6 repetitiva animationer innan en vanlig thug dog. Förvisso spelade jag på relativt svår svårighetsgrad och var väl inte 100% speccad mot det, men tyckte också att det var himla trist combat på så vis. Inget skillbaserat riktigt, klicka M1 för att chaina samma attacker, hålla in för att hoppa. Man hade kunnat göra så himla mycket mer tänker jag bara. I 2018 gameplayvideon sprang man på väggar och dök ner för assassinations etc... det kanske var kontrasten mot det som fick det systemet att kännas urtrist. Det finns för mig ingen dynamik i combaten överhuvudtaget. Så man hade velat spela vore väl att skjuta, slåss i melee, hacka och ha mycket mobility i interaktiva miljöer. Det tycker jag verkligen inte att man fick i Cyberpunk dessvärre.

Men ja, lootsystemet är också rätt trist nu när du nämner det...

EDIT: Sorry, jag var otydlig. Med meleevapen menade jag mantisarmarna, inte typ Katana etc. Viss av min kritik kvarstår dock vad det gäller att det var odynamiskt och trist, men det var inte underpowered.

Medlem

Sätter en "Nja, kanske" på det.

Som konstaterat i nyheten är det förvisso kritiskt att spelet lagas, dels för tänkt långsiktig succé men även för att återställa good will. Spelets största problem, utöver buggarna, är för egen del avsaknaden av diverse system som bidrar till en allmän känsla av ofärdighet. Frågan är om dessa kommer implementeras i framtiden för en mer färdig produkt, eller om det främst handlar om saker som buggfixning?


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Umi
Medlem
Medlem

Jag ser fram emot Cyperpunk 2077s framtid

Medlem

Jag vet nu såklart inte vad för val skulle gynna bolaget mest, men personligen ser jag hellre att de fixar spelet lite med ett par patchar, sen går vidare till antingen nästa spel inom samma värld (lite när de gick from W1 till W2) eller nytt W-spel/IP.

Jag ser inte hur ett par patchar kommer få en ny ström av folk att köpa spelet. Även om de släpper en expansion så känns det väldigt stor risktagande då folk har redan byggt upp sin åsikt om spelet.

First impression is the last impression.

Medlem
Skrivet av Mox+:

De flesta pratar om Cyberpunk 2077 och buggarna, men för mig var aldrig problemet buggar. Spelet har så många system som är underutvecklade/dåligt utvecklade. Hackingen är inte buggig, den är bara tråkig och dåligt integrerad i gameplayet. Craftingen är inte buggig, den är bara till mesta del meningslös. Meleevapnena är inte heller särskilt buggiga, men helt underpowered och tråkiga att använda. Att fixa buggar går garanterat att göra, sedan fixa performance, men kommer de verkligen ta tiden att designa om existerande system och gameplay? Cred om de gör det, men det känns otroligt. Spelet blir inte bra bara för att man fixar performance och buggar.

Håller helt med.
För mig var det aldrig buggar eller prestandaproblem (spelade på en bra PC) som var problem, men jag tappade totalt intresset för spelet efter bara några timmar då man undan för undan märkte hur livlöst spelet var, och hur mycket som helt enkelt inte fanns där jämfört med vad CDPR hade sagt att spelet skulle vara under utvecklingsfasen.

Märktes tydligt att de kapade väldigt mycket i deras vision om vad spelet skulle vara, så slutresultatet blev enligt mig någon sorts korsning mellan ett något ostrukturerat story-drivet actionspel och ett riktigt uselt open-world spel.

Medlem

Men varför skall dem behöva jobba på och vidareutveckla ett "mästerligt" spel? FZ sade ju att det va nästan perfekt, och även FZ användare sade att det va det bästa spelet de någonsin spelat.
Så fattar inte riktigt....

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Men varför skall dem behöva jobba på och vidareutveckla ett "mästerligt" spel? FZ sade ju att det va nästan perfekt, och även FZ användare sade att det va det bästa spelet de någonsin spelat.
Så fattar inte riktigt....

Exakt fattar inte det iheller är det ett mästerverk så behöver man inte fixa nått :/

Medlem

När Cyberpunk blir den produkt som hypen lovade, då kommer jag att plocka upp det på julrea. Under tiden finns det gott om andra spel att ödsla tid på.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Men varför skall dem behöva jobba på och vidareutveckla ett "mästerligt" spel? FZ sade ju att det va nästan perfekt, och även FZ användare sade att det va det bästa spelet de någonsin spelat.
Så fattar inte riktigt....

Det var alla 5/5 recensioner som fick mig att köpa det på releasedagen, slutade lira efter dyk-uppdraget pga konstanta crasher.

Medlem

Jag valde "Nej, det är kört" pga att jag har inget hopp överhuvudtaget att konsoler kan någonsin leva upp till förväntningarna av en high-end PC. Thus, bortkastad tid.

Avstängd
Skrivet av Nelfie:

Jag valde "Nej, det är kört" pga att jag har inget hopp överhuvudtaget att konsoler kan någonsin leva upp till förväntningarna av en high-end PC. Thus, bortkastad tid.

Tycker du spelet presterar enligt förväntningarna på en high-end pc?

Dex
Medlem
Skrivet av mobmoben:

Men varför skall dem behöva jobba på och vidareutveckla ett "mästerligt" spel? FZ sade ju att det va nästan perfekt, och även FZ användare sade att det va det bästa spelet de någonsin spelat.
Så fattar inte riktigt....

Ja det är precis som om att människor tycker olika. Vet att det är väldigt svårt för en del personer på internet att förstå eller acceptera.

Så om du tycker ett spel är jätte bra så vill du inte att utvecklarna ska fortsätta att patcha det? Witcher 3 var också jätte bra, men dom fortsatte och patcha det långt efter release, men det skulle dom kanske inte göra då eller?

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Önskar att de slutade lägga ner tid på ps4 och xbox one x versionerna. Kör man på en 10 r gammal konsol får man förvänta sig 10 FPS..

Nej det borde man inte få förvänta sig. Det borde inte få släppas spel som presterar så dåligt. Sony och Microsoft borde ha hårdare krav på vad utvecklarna får sälja till konsolerna.

Medlem

Är frågan verkligen om jag tror att Sony kan vända detta till något positivt, eller ska det kanske stå CDPR?

Avstängd
Skrivet av Dex:

Ja det är precis som om att människor tycker olika. Vet att det är väldigt svårt för en del personer på internet att förstå eller acceptera.

Så om du tycker ett spel är jätte bra så vill du inte att utvecklarna ska fortsätta att patcha det? Witcher 3 var också jätte bra, men dom fortsatte och patcha det långt efter release, men det skulle dom kanske inte göra då eller?

Witcher3 var ändå spelbart. Med Cyberpunk är man ju halvfärdig i princip.

Men men, större under har ju skett. Det är en rejält oslipad diamant.

Medlem

Jag spelar Cyberpunk 2077 varje kväll just nu på ps5:an. Det är i princip ps4 pro versionen kan man säga. Det är helt undebart En del galna glitchar ibland men inget som förstört upplevelsen för mig iaf.

Det är ett redigt bra spel redan nu skulle jag säga

Medlem

Problemet är väl att det alltid utlysts som ett RPG, vilket det inte är.
En ganska linjär action-historia där det flera år äldre gtav i princip gör allt bättre.
Jag kan inte se hur dom kan rädda detta spektakel hur dom än försöker.

Medlem
Skrivet av Deschain:

Det var alla 5/5 recensioner som fick mig att köpa det på releasedagen, slutade lira efter dyk-uppdraget pga konstanta crasher.

Klarat spelet och en del utöver det, 70h totalt. Men har inte spelat något dykuppdrag.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Dex:

Nu vill jag egentligen inte försvara CDPR, framför allt inte med den katastrof lanseringen dom gjorde till förra generationens konsoler, men marknadsförde dom verkligen at det skulle hålla stadigt på 30 fps? Är väldigt ovanligt att man ser sån marknadsföring.

Vem som helst kan se att spelet flyter på i deras marknadsförings trailers etc som de själva släppt. Helt hundra på att de sagt att spelet kommer vara 30 fps på konsol i någon av dem och om de säger det så betyder det ju inte "30 fps, men bara ibland, kanske....."

Min personliga åsikt om det är att förra generationens konsoler vara rent slöseri med utvecklingstid från början. Men nu valde ju Cdpr att släppa spelet till de konsolerna så då får man ju leverera vad man lovat.

Dex
Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Vem som helst kan se att spelet flyter på i deras marknadsförings trailers etc som de själva släppt. Helt hundra på att de sagt att spelet kommer vara 30 fps på konsol i någon av dem och om de säger det så betyder det ju inte "30 fps, men bara ibland, kanske....."

Min personliga åsikt om det är att förra generationens konsoler vara rent slösseri med utvecklingstid från början. Men nu valde ju Cdpr att släppa spelet till de konsolerna så då får man ju leverera vad man lovat.

Ja har dom sagt det så det är ju jätte dåligt, men inte för att vara otrevlig eller så, men vill nog se det innan jag tror det. Har väldigt svårt att se att någon skulle gå ut och säga en så dum sak.

Men visst helt förvånad hade man kanske inte blivit med tanke på hur dom misslyckades med releasen.

Medlem

Själv hade jag en plan på att skaffa Cyberpunk i samband med ett RTX3080, men det verkar inte bli av utan väntar in 3080Ti istället. Tyvärr tror jag även att dem korten kommer lysa med sin frånvaro så då blir det väl till att vänta in 2022’s nya kort. Tills dess borde de ha fått till Cyberpunks problem och kanske fått in lite DLCs eller liknande så spelet blir grymt. Lite som de gjorde med Witcher 3 när de ritade om mer eller mindre hela stridssystemet med mera. De har faktiskt lyckats gjort något bra till bättre förr.

123
Skriv svar