Quiz – Netflix, quiz and chill

Robot
Quiz – Netflix, quiz and chill

Vad kan du om den stundande streamingstormen för speltolkade filmer och serier?

#fz, #quiz


Medlem

7/10. Rätt svårt ändå, då det enda i quizet jag har följt med är The Witcher. Men jag är väldigt taggad inför Uncharted-filmen trots att den skjuts fram varje gång någon säger namnet högt.

Hur är Dota-serien? Får man ut nåt av den fast man inte är insatt i karaktärerna, eller är det för mycket inside-grejer?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

8/10 klart bättre än jag trodde

Medlem

Väldigt bra med en liten bild när det är fråga om skådespelare m.m. (ny feature?) Jag är så himla dålig på alla namn men ett ansikte är lättare att lägga på minnet.

Medlem

7/10 Korrekta svar!
Oj. Du tycker det är roligare att streama än att spela.
Men var lugn, vi säger det inte till någon...
____________________________________________
::::::::::::: FucQ NO. I boycott streaming. Har aldrig prenumererat på en sådan tjänst. Vill "äga" mina filmer, serier o spel så gott det går. Gick hyfsat bra idag :::::::::::::


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Testpilot

10/10 Korrekta svar!

Oj. Du tycker det är roligare att streama än att spela.
Men var lugn, vi säger det inte till någon...

Easy

Medlem

7/10 Korrekta svar!


signatur

I drank what?

Medlem
Medlem

Ajdå, gillar visst Streaming mer än spel enligt FZ, det var ju tragiskt.

9/10 rätt.

Medlem

8/10, hade fel på båda frågorna om Resident Evil


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

9/10 Korrekta svar!

Oj. Du tycker det är roligare att streama än att spela.
Men var lugn, vi säger det inte till någon...

Medlem

6/10 Korrekta svar!

Du har någorlunda koll, men föredrar trots allt att spela spel framför att streama serier.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

3/10 Korrekta svar!
Buffrar…

ehmm jaa

Medlem

6/10. Kul Quiz!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Lasrod:

Väldigt bra med en liten bild när det är fråga om skådespelare m.m. (ny feature?) Jag är så himla dålig på alla namn men ett ansikte är lättare att lägga på minnet.

Kul å höra! Japp, en ganska ny feature som är riktigt trevlig.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

7/10 Korrekta svar!
Oj. Du tycker det är roligare att streama än att spela.
Men var lugn, vi säger det inte till någon...

Riktigt bra Quiz och svårt då flera av dessa filmer/serier vet jag väldigt lite om, men kunde gissa en hel del.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

FM-guru
F.d. Sisyr

5/10. Bra med tanke på att jag kunde svaret på en fråga. Spel till film/TV har aldrig intresserat mig.

9/10 Det var frågan om vilken värld FF live-action-serien baseras på där jag föll.

Skrivet av Pjotor:

Hur är Dota-serien? Får man ut nåt av den fast man inte är insatt i karaktärerna, eller är det för mycket inside-grejer?

Har inte kört Dota 2 men såg serien som ändå var underhållande. Ibland kan man fundera vad som händer då serien inte direkt djupdyker i att förklara vissa saker men generellt så är det inga större problem.

Medlem

8/10. Äntligen får man betalt för alla timmar framför dumburken!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

sög
7/10 Korrekta svar!
Oj. Du tycker det är roligare att streama än att spela.
Men var lugn, vi säger det inte till någon...


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Fyra chansningar av tio gick rätt. Hade inte en susning om någon av frågorna. 😄

Medlem

8/10 råkade trycka fel på final fantasy frågan ,lite häftigt att Witcher låten framfördes av jaskier eller riddarsporre som han heter på svenska.

Medlem

5/10

Gissade på allt utom frågan om comebackande artist. Då kunde man nästan garantera rätt svar


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

3/10 Korrekta svar!
Buffrar…

Märks att TV inte är högprioriterat här hemma.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Fragtjuv

8/10 men jag tycker nog att det är roligare att spela trots allt :).


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Gnällkuk

7/10


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

2/10
Tittar sällan på serier så har inte direkt följt med.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

9/10, yo. Äntligen får jag utdelning för all streaming.


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem

3/10 - Buffrar...??

Nöjd med resultatet och föredrar att se det som en bekräftelse på att jag bryr mig mer om spel än TV

12
Skriv svar