Resident Evil: Villages nya trailer släppt!

Robot
Resident Evil: Villages nya trailer släppt!

Morgonrulle för de som inte orkade vara vakna igår - mer än bara läbbigt hus denna gång.

#capcom, #resident-evil-village


Medlem

Har inte föld spelet hittils, med denna trailer får jag mycket Bloodborne/DS vibbar.

Medlem

Vågar inte titta på nått! Jag testade Maiden demot sen har det varit stopp för mig. Alldeles för nära releasen. Sa dom nått annat vettigt? Eller visar dom verkligen baea jättelång gameplay?


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

När jag ser det här blir jag rädd att det blir lite för action-orienterat. Hoppas dock jag har fel!

Medlem
Skrivet av DoLoN69:

Vågar inte titta på nått! Jag testade Maiden demot sen har det varit stopp för mig. Alldeles för nära releasen. Sa dom nått annat vettigt? Eller visar dom verkligen baea jättelång gameplay?

Mest trailer. Ett nytt demo typ i början av Maj samt info om ett Mercenaries-mode. I övrigt de rätt ointressants re-verse som ingen bett om..

Medlem
Skrivet av heady89:

Mest trailer. Ett nytt demo typ i början av Maj samt info om ett Mercenaries-mode. I övrigt de rätt ointressants re-verse som ingen bett om..

Tack!


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Vad förvirrande att se den långa videon i artikeln och efteråt inse att den saknade delar som tex Quest 2-spelet. Insåg efteråt att detta var Playstation-versionen av eventet.

Medlem

Jag tycker också det ser väldigt action orienterat ut. Jag har en väldigt stor "mjeeeeh" känsla för detta nya Resident Evil spelet. Känns som de tappar mer och mer den "riktiga" RE-känslan för varje år.

Medlem

@FZ / redaktionen, kan ni summera hur demot fungerar och när man kan spela vad, på vilka platformar.
Läste bla på PS-sidan att det ska finnas ett 30 minuters demo den 18e april för PS4+5, sedan ett till 30 minuters demo för en annan del av spelet den 25e for PS4+5, sen ett till 60 minuters demo 2a maj, fast detta inkluderar även andra platformar (tror jag ).

Kunde de gjort det mer förvirrande?? Varför inte släppa ETT demo, på ETT datum, som man kan spela hur mycket man vill, men som är limiterat till en viss punkt i spelet istället (som normala demon)?

@FZ, ni får gärna reda ut detta i en artikel

Medlem
Skrivet av aasecond:

@FZ / redaktionen, kan ni summera hur demot fungerar och när man kan spela vad, på vilka platformar.
Läste bla på PS-sidan att det ska finnas ett 30 minuters demo den 18e april för PS4+5, sedan ett till 30 minuters demo för en annan del av spelet den 25e for PS4+5, sen ett till 60 minuters demo 2a maj, fast detta inkluderar även andra platformar (tror jag ).

Kunde de gjort det mer förvirrande?? Varför inte släppa ETT demo, på ETT datum, som man kan spela hur mycket man vill, men som är limiterat till en viss punkt i spelet istället (som normala demon)?

@FZ, ni får gärna reda ut detta i en artikel

Demot på söndag... vilka idioter.

https://www.pushsquare.com/guides/resident-evil-village-demo-...

Citat:

Capcom is giving PS5 and PS4 players early access to the Resident Evil Village demo, but these windows of opportunity are very brief. Before the full demo drops just prior to the full game's launch, you will have 30 minutes to play one chunk of the demo. Then, one week later, the other piece of the demo unlocks and you will once again have 30 minutes to play. The village area is up first, and then it's the turn of the castle. These two areas will culminate in a final 60-minute demo at the very beginning of May, but they'll feature the same content as the two offerings that are half the length.

Resident Evil Village Demo: All Times You Can Play in the UK and Europe

The village area plays host to the first chunk of the Resident Evil Village demo. Granting exactly 30 minutes of playtime, you can play during the following time slots across the evening of 18th April 2021 through to 19th April 2021.

6pm BST on 18th April 2021 until 2am BST on 19th April 2021
7pm CEST on 18th April 2021 until 3am CEST on 19th April 2021

Next up will be the castle area as the Resident Evil Village demo continues one week later. Capcom once again places 30 minutes on the clock during these time slots across the evening of 25th April 2021 through to 26th April 2021.

6pm BST on 25th April 2021 until 2am BST on 26th April 2021
7pm CEST on 25th April 2021 until 3am CEST on 26th April 2021

Eventually, these two pieces of content come together to form a single 60-minute demo. All of the content will be the same, but now you can play it all in one longer session. You will gain access on 2nd May 2021, and the demo will then be available through until the game's launch on 7th May 2021.

1am BST on 2nd May 2021 until 12am BST on 7th May 2021
2am CEST on 2nd May 2021 until 12am CEST on 7th May 2021

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Jag tycker också det ser väldigt action orienterat ut. Jag har en väldigt stor "mjeeeeh" känsla för detta nya Resident Evil spelet. Känns som de tappar mer och mer den "riktiga" RE-känslan för varje år.

Håller helt med, när dom äntligen var på väg tillbaka till dom gamla spelen med Resident Evil 7, så får man känslan att dom här har gjort en helvändning och gått tillbaka till RE 5-6 och mer gjort ett actionspel.

Medlem

Vet inte vad jag ska tycka om detta spel gillar inte första persons vyn och denna trailern verkar det som om det är mycket achion och funderar på vapen i spelet varulvar nästan 3 meter långa vampyrer får man lite starkare vapen man kan ju inte springa omkring med en örtbössa lixom

Åfyfan...det kommer ju bli ett par teskedar blött, det märker jag det.

Har ett sånt fruktansvärt sug efter den här typen av spel, men ändå inte.

Försökt spela 7:an, kommer 5 minuter in i spelet (när man hittar lönndörren och klättrar ned för stegen) sen är det kört.

Har spelat RE1-5 och alla andra på marknaden förekommande skräckspel, men de här två måste ha någon speciell knapp de trycker på i mitt psyke!? (Ungefär som Hitchcocks perspektiv och kameravinklar gör hans föråldrade filmer långt mer obehagliga än moderna, mycket slafsigare diton)

Tar tacksamt emot tips på hur man gör. Finns det en stödlinje så ge mig numret, för jag måste spela detta spel!

Har dubbelkollat med frugan, och hon har gått HLR och vet att det finns en hjärtstartare bakom ICA.


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Medlem
Skrivet av DoLoN69:

Glömde nämna RE4 VR om det är något som lockar.

1
Skriv svar