Diskutera – Kan Cyberpunk 2077 patchas till The Witcher 3-klass?

Robot
Diskutera – Kan Cyberpunk 2077 patchas till The Witcher 3-klass?
Medlem

Subjektiv fråga, men för mig; Nej. Kan de patchas att det är spelbart? Absolut. Kan expansioner göra det till ett riktigt bra spel? Mycket möjligt. Men för mig så kommer CP2077 aldrig bli lika bra som Witcher 3.
Inget från spelet har fått mig att bli mer investerad i världen/genren så som Witcher gjorde. Efter jag spelade Witcher 3 så har jag skaffat både ljudböckerna och fysiska böckerna. Witcher 3 rankar jag även som ett av de bästa open-world spelen jag har spelat säkert någonsin. Så för mig kommer CP2077 aldrig nå den statusen.

Medlem

Med tid, pengar, o vilja kan man lyckas med mycket. Hoppas de får till det så småning om.

Skribent
Skrivet av Shamanfox:

Subjektiv fråga, men för mig; Nej. Kan de patchas att det är spelbart? Absolut. Kan expansioner göra det till ett riktigt bra spel? Mycket möjligt. Men för mig så kommer CP2077 aldrig bli lika bra som Witcher 3.
Inget från spelet har fått mig att bli mer investerad i världen/genren så som Witcher gjorde. Efter jag spelade Witcher 3 så har jag skaffat både ljudböckerna och fysiska böckerna. Witcher 3 rankar jag även som ett av de bästa open-world spelen jag har spelat säkert någonsin. Så för mig kommer CP2077 aldrig nå den statusen.

Jag håller med här, Witcher 3 hade också två riktigt bra expansioner som slår högt. Tror det främst är att grunden i CP2077 inte är lika bra som grunden i W3. Men då snackar vi om ett spel som hade byggt upp en story genom två tidigare spel.

Sen så klart, med patchar och expansioner kan CP2077 bli ett bra/bättre spel, men jag tror inte det kommer nå upp till W3. Det är ju svårt att slå något som redan ligger på toppen och dessutom i det närmaste haft en hel generation av fixar och expansioner.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ja, är det enkla svaret, men ska det upp till deras vision för cyberpunk och det dom visade upp på E3 som inte finns i spelet så lär det krävas massa devtid ytterligare.

Betyder inte att man inte kan ha kul i spelet nu men allt är ju relativt.

Update:
Glömde tillägga för mig är cyberpunk världen mer intressant, uppvuxen med neuromancer
Count zero,samt Mona lisa overdrive

Dom 3 böckerna har jag nog läst om vet inte hur många ggr när jag var liten.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Är skeptisk men håller tummarna. Känns som att CDPR kommer att kriga på duktigt.

Längtar till PS5 edition i höst/vinter.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

De klart de kan patchas till Witcher 3 standard. Witcher 3 patchades ju ditt så varför skulle inte CP2077 kunna göra de samma Allt beror på vad man mäter.

ELF
Medlem

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Mycket mycket mer och meningsfulla side quests.
Nu är det också en salig röra mellan saftiga köttstycken och smulor som konkurrerar om ens uppmärksamhet genom konstant ringande och 1000 flugskitar på att göra-kartan. Ett bättre sätt att sålla vore välkommet.

Medlem

Tror inte det kan komma upp till W3.
Mest på grund av följande

Världen kändes mer levande i W3. Där W3 hade skog har CP2077 stad, som är snygg men inte så interaktivt. Favoritställe är dock Little Japan vid vattnet. Där är det sjukt mysigt. Jag förstår att det inte går att komma in överallt. Det gjorde det inte i Novigrad heller, men det är så mycket stad. Random flanerande NPC i W3 är på samma nivå som CP2077, förstår inte varför det blev en topic. Kan bli bättre visst, redan en 4:a för mig. Men W3 slår högre.

Vad som krävs? bra expansioner, content, typ implantat, man är ju den mest omodifierade människan i stan visuellt.

Bilarnas AI är inte det som stör mig mest.

Om jag skulle ta ett steg ut på Sveavägen IRL, vad kommer hända.
1. Jag blir påkörd om jag går ut precis framför
2. Bilen stannar och tutar tills jag flyttat på mig.
Som i CP2077.

Det finns faktiskt ställen i verkligheten där trafiken är mer onaturlig än i det här spelet. Motorstopp i Singapore är otroligt roligt att iaktta, alla bara väntar. Till och med personen med motorstopp. Helt handlingsförlamat. Teheran är som GTA gånger tio. Tvåfiligt körs som fyrfiligt, varje 15m bussficka blir en omkörningsfil... Indien börja inte.
Fick mest en jaha, såhär gör dom i denna stan, när jag fattade hur trafiken betedde sig.

Medlem

Spelet kan säkerligen patchas och bli "bättre", men Witcher 3 klass? Nej.

Cyberpunk 2077 är inte dåligt, men det är inte i närheten av Witcher 3 med story, världsbygge, atmosfär eller ens gameplay.

Bägge är dock väldigt bra spel.


signatur

Nämen!

Gnällkuk

Inte en sportmössa! Det som gjorde Witcher 3 så bra i grunden var hur otroligt bra questen var skrivna i kombination med jawdrop-grafiken. Spelmekaniskt var det faktiskt rätt träligt, framför allt combat som ändå är en väldigt stor del av spelet var allt annat än några mjuka Mr Miyagi-rörelser. Trots det så var det en magisk resa!

Nu ska det ju sägas att jag inte spelat ut CP 2077 eftersom jag väntat på att de ska fixa spelet, testat några gånger efter patcharna men fortfarande uppdrag som är trasiga och när det går så långt mellan spelsessionerna så tappar man mycket. Hänger knappt med i storyn om jag ska vara ärlig. Det är snygga scener, bra röstskådespeleri men det är typ inget som får mig jätteintresserad.

Till att börja med så känner man ju i princip noll för V och nästan den enda karaktären som jag kände att man hade band till så där var Jackie Welles, så... det var ju trist.

Jag både tror och hoppas att det kommer att vara ett fullputsat äventyr tillslut, men det behövs i så fall några magiska expansioner, något som inte behövdes i Witcher 3 men som fick det ändå.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag vill verkligen att de ska lyckas, men vi får se med tiden. Går det bättre med multiplayer så kanske de kommer undan med ryktet i behåll. TW3 är inte perfekt heller och jag var skeptisk till också, kunde de inte toppa. Alltid svårt att toppa det bästa man producerat. Se på Alien 2 och Terminator 2, allt går. Ambitionerna matchade inte slutprodukten denna gång, men det finns inget dåligt som inte har något gott med sig


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Nej, dom kan säkert fixa spelet så småningom så det körs bättre på PS4 och XB1 osv och fixa det som redan är där och förbättra den öppna världssimuleringen, men för att komma upp i Witcher 3 klass så behövs fler bättre uppdrag, mer engagerande NPCs osv.

Medlem

Visst kan dom polera spelet tills det är skinande rent, men kostnadsmässigt så tror jag i längden så kommer det förhoppningsvis gå jäkligt jämn ut. Det är ju väldiga merkostnader att gå igenom allt, och jag tvivlar på att det kommer generera så mkt pengar att det är värt det. I jämförelse med att ha fått det rätt från början.

Däremot så är det för mig fullt spelbart. Inga game-breaking buggar utan mest lite lustigheter här och var så det har varit fullt spelbart.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Jadå.
Witcher 3 var imho väldigt bra, men inte perfekt. (spelade det 2019).
Witcher 3 hade kanske lite bättre gameplay än CP.
Storymässigt tyckte jag de låg på ungefär samma nivå (ie extremt bra).
Bägge två blev lite lidande av klassiska open world problem. Man kunde vara för låg level, men ofta för HÖG level för att det skulle vara bra balanserat. Man plockade en miljard olika svärd/pistoler som bara var vendor trash / disenchant material.
Och för mycket små prickar på kartan som inte tillför något.
Monster nästen vs pågående brott.

CP behöver lite fler kvalitets quests. Quests med story var spelets stora behållning,men säkert mest krävande att göra.
Balansera om skills. MASSIVT balansera om crafting.
Sen en del putsansde. Bättre AI. En plats att byta utseende på sig själv. En plats byta utseende på bilar och vapen.

Medlem

Det är klart det går.
Jag tror också CDPR kommer göra det.

Har inte spelet själv, då jag inväntat patch, prisdump och nu själva spelet till PS5'an.
Men under tiden så har jag snöat in på jämförelse videos i mellan CP och GTA V.. och efter det så känns det inte längre aktuellt.
Vet inte ens om alla dessa brister kan patchas, känns mer som det är en undermålig speldesign ifrån början..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

FM-guru
F.d. Sisyr

Nä. Det är dock försvinnande få RPG:n över huvud taget som är på den nivån, så det säger kanske inte så mycket.

Skribent

Jag är väldigt tudelad. Å ena sidan ger jag det en 4 eftersom det är ett spel jag hade jäkligt roligt med, och det är faktiskt bra.

Å andra sidan är det en sjuuuuukt stor besvikelse. Jag har ungefär samma känslor för Cyberpunk 2077 som jag har för Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, även om Cyberpunk definitivt var en större besvikelse.

Allting känns helt enkelt för statiskt och förbestämt. Det känns som att varenda situation i Cyberpunk 2077 är något som CDPR har detaljprogrammerat. Det finns inga spännande system som interagerar med varandra för att skapa oväntade och häftiga situationer; inget oförutsägbart eller individuellt i hur de datorstyrda karaktärerna reagerar på det jag gör. Allt är bara en kuliss med mannekänger som går sin snitslade bana, runt och runt och runt, utan mål och med total saknad av AI.

Utöver det känns dialogvalen för det mesta helt meningslösa. Jag testade säkert 50 olika dialoger där jag autosparade innan och valde olika svar, och varje gång slutade allt på exakt samma sätt.

Utöver det finns det massa märkliga designval som verkligen känns som platshållare som var planerade att ändras till riktiga funktioner. Varför är det till exempel ett uppdrag att köpa en ny bil? Och varför i hela friden syns inte bilden på bilen i själva uppdragsbeskrivningen?

Det är så mycket som känns som att det har utvecklats helt isolerat från resten av spelet, och i slutänden har de inte haft tid eller förmåga att faktiskt få ihop allt på ett enhetligt och användarvänligt sätt.

Jag hoppas att de kommer kunna göra en riktigt omvändning och komma närmre den "levande värld" de faktiskt marknadsförde, men jag tror det kan bli svårt. Jag tror absolut att spelet kommer bli betydligt bättre, men en revansch á la No Man's Sky är nog för mycket att hoppas på.

Medlem

Det går alltid sminka en gris!

Medlem

Håller på att spela igenom the witcher 3 nu. Är i slutet av den sista dlc. Så här. The witcher 3 har har fortfarande massor av småbuggar, både grafiskt och spelmässigt. Det finns saker som inte går att slutföra, grafik som buggar ut och valar som inte laddas. Det finns väldigt mycket konstigt. Jag upplevde inte att Cyberpunk 2077 hade mer buggar än The witcher 3 har nu 6 år senare. Jag spelade cyberpunk på stadia förvisso och den versionen av spelet verkar ju ha varit bland de bättre.

Med detta sagt. Cyberpunk 2077 är ganska buggigt och innehåller en del konstiga designval. Men jag tycker inte att The witcher 3 är ett dugg bättre inte ens 6 år senare.

Så det handlar mest som smak. Vilket spels värld tycker man mest om, vilken atmosfär är mest magisk, etc...


signatur

Ultrazine

Inaktiv

Personligen gillar jag CP mer än Witcher. Gillar världen bättre och den tunga stämningen. Klarat det och kör en hel del sidouppdrag. Tog en paus men tänkte plugga i det ikväll och ta några öl till.

Medlem

Det tåget har nog gått.

Medlem
Medlem

Ja CDPR kan patcha spelet till Witcher 3 klass, av historien att döma slipar de på sina spel tills de blir nöjda.

Medlem

Tror det krävs en uppföljare. Eller kanske en enchanced edition som dom gjorde med första Witcher när det var så kasst som det var.

Medlem

Nja. Kanske det. Men skadan är redan gjort. Tror att innan året är slut är det i Game Pass.

Avstängd

Jag trodde ni gav det mästerliga 5/5. Vad behöver fixas🤣

en ny spelmotor som inte kräver ett atom kraftverk


signatur

New life, New hope

123
Skriv svar