Vilket var ditt första ’Hype’?

Inaktiv

Skulle väl vara Left 4 Dead 1 då. Är nog det spelet jag ser som mitt all-time-favourite även om jag inte spelar det längre.

Medlem

Red alert! Som jag längtade! Fick det i julklapp och till min stora besvikelse visade det sig att det inte gick att köra på vår dåvarande dator. Som jag läste manualen och vände och vred på lådan i väntan på ny dator.

Medlem

1994-95 någon gång kom fightingspelet "Rise of the robots" till PC. Jag hade läst om det och dreglat till bilder i någon speltidning. Det såg sjukt snyggt ut och jag var nog för första gången riktigt hypad när jag sprang och köpte det. Visade sig vara precis lika snyggt som alla trodde men tyvärr helt värdelöst på alla andra plan (spelmekanik, AI osv). En total flopp blev det! Har sedan dess, välförtjänt, varit med på väldigt många "sämsta spel någonsin" - listor,

Medlem

Modern Warfare 2, Battlefield 3/4 och Red Dead Redemption 2.

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Trots för höga förväntningar och en del besvikelser så var det det bästa open world spelet för mig, var dock 11 år gammal. Moddar räddade i princip allt för mig. La nog mer än ca 2000 timmar fram till Skyrim släpptes.

Jo visst är det ett riktigt bra spel. Dock var det tvärtom för mig att moddarna sabbade det. Jag hade inte så mycket erfarenhet av moddning och det blev så att jag inte riktigt kunde lägga band på mig, och installerade grejer som egentligen var alldeles för fuskiga, och i slutändan förtog spelupplevelsen.

Skägg.
10 Chambers

Det är utan tvekan Duke Nukem Forever. Älskade Duke Nukem 3D och man blev ju helt lyrisk när man fick se den första trailern. Skalan! Grafiken! Allt såg ut att ta världen i Nukem 3D och blåsa upp den hundra gånger om. Gud vad man såg fram emot det.


signatur
Medlem
Skrivet av Chicobello:

Märkligt att INGEN nämner Perfect Dark?? Helt sjukt hur hajpad jag var inför uppföljaren till det mest erotiska spelet just då - Goldeneye.

Håller med, hypen var enorm från mitt håll och det levererade totalt även om det var något bitterljuv eftersmak på några av de senare banorna. Men gud vad jag nötte det spelet!

Medlem

Svårt att komma ihåg det första. Men Jedi Knight 2 och Morrowind ligger högt upp på hype listan. På den tiden hade jag inte en egen dator (som var tillräckligt bra) så det blev att spela hos Farfar ibland.
Till min första dator (egenbyggda gamingburk) så var det Doom 3. Cyklade fan 10 mil för att köpa skiten haha

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Jo visst är det ett riktigt bra spel. Dock var det tvärtom för mig att moddarna sabbade det. Jag hade inte så mycket erfarenhet av moddning och det blev så att jag inte riktigt kunde lägga band på mig, och installerade grejer som egentligen var alldeles för fuskiga, och i slutändan förtog spelupplevelsen.

Ja jo, att hitta moddar var rena djungeln.

Dock använde jag mig enbart av s.k lore friendly mods, som byggde på existerande system. Grafiska moddar, mods kring vampyrsystemet. Fler vapen, rustningar osv. Mer gameplay balanserande mods osv.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Super Mario Bros 3 var nog min första riktiga spelhype.

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

TES IV: Oblivion.

Ditt användarnamn känns bekant, använde du samma på Bethesdas forum?

Medlem

Halo 2. Min favoritserie genom alla tider skulle få sin första uppföljare. Och vilken uppföljare det blev, sitt abrupta slut till trots. Olidlig hype som endast överträffats av Halo 3.

Skribent

SMB 3. Sjukt taggad och det levde upp till förväntningarna, jag och en kompis klarade det flera gånger om dagen (resetade självklart mellan gångerna så alla "P-vingar" försvann).

Kommer även ihåg att den bortskämda ungjäveln som jag gick på fritids med som fick allt han pekade på fick det på typ releasedagen av hans mamma när hon hämtade honom från fritids. Han hämtade kassetten och sprang tillbaka för att visa upp vad han fått. Kommer inte ihåg vad han heter eller något annat om honom förutom just det om SMB 3. Det är som om jag har ett fotografi i huvudet av honom när han står där och är mallig med sitt jävla SMB 3 i handen.

Medlem

Halo 3.

Sommaren 2007 spenderades med att titta på videos från betan och lyssna på David Bowie minns jag. Spelet träffade nog inte exakt samma känsla som jag hade under hypen, men det blev ändå fantastiskt bra och något som jag och mina vänner spenderade mycket tid med. Tror faktiskt jag har 1337 spelade games på originalspelet, alltså inte Master Chief Collection.


signatur

Övning ger träning.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Ditt användarnamn känns bekant, använde du samma på Bethesdas forum?

Ingen aning. Finns fler som använder namnet Jaxalot. Själv plockade jag namnet efter en moddare till Morrowind när jag var typ 10. På Bethesdas forum tror jag att jag har samma namn som jag har till TESOnline, det är inte jaxalot.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Ingen aning. Finns fler som använder namnet Jaxalot. Själv plockade jag namnet efter en moddare till Morrowind när jag var typ 10. På Bethesdas forum tror jag att jag har samma namn som jag har till TESOnline, det är inte jaxalot.

Var nog moddaren jag tänkte på då.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det är utan tvekan Duke Nukem Forever. Älskade Duke Nukem 3D och man blev ju helt lyrisk när man fick se den första trailern. Skalan! Grafiken! Allt såg ut att ta världen i Nukem 3D och blåsa upp den hundra gånger om. Gud vad man såg fram emot det.

https://www.youtube.com/watch?v=ealHgUG1SFE

Att jag inte tänkte på det spelet... Det var ju årtusendets hype. Kommer aldrig glömma första screenshotsen och trailern. Måste kollat på dom en miljard gånger och då tar jag nog i underkant.

Medlem
Skrivet av trifix:

Försöker tänka tillbaka när jag blev en riktigt inbiten gamer. Det var när Sega MegaDrive och SNES hade landat i Sverige och jag köpte svindyra speltidningar från UK. Framför allt Mean Machines Sega då jag på den tiden aldrig ägde en SNES utan spelade på grannens. Något som var stort för mig under sent 80 och tidigt 90 var Michael Jackson. Han var anledningen till att jag skaffade en Megadrive överhuvudtaget med spelet Moonwalker. DET var hype på riktigt minns jag. Såg reklamen på MTV osv då pappa hade parabol väldigt tidigt. Hade sett filmen jag vet inte hur många gånger och att själv få spela sig igenom "filmen" var rena drömmen!

😁 Yes det där va längesen man spelade, har för mig att det fanns i spelhallar oxå? Rätta mig vid fel men kan lätt minnas både Moonwalker och Terminator med pistol som guldkorn i arkadhallarna.
Synd att dessa inte finns kvar eller har kanske tivoli i Köpenhamn kvar några? Hmmmmm borde efterforskas närmare.
RIP Michael han var en ledstjärna under en hel barndom oavsett hur sjuk och skruvad han nu var så fylldes min barndom av hans musik,dans och underhållande musikvideos. Kanske den sista riktiga superstjärnan ever

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Var nog moddaren jag tänkte på då.

Mycket möjligt haha. Har dock inte sett röken av den personen sen cortez vampyr mod till morrowind. Ahh, goda tider.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Super Mario 64. Sedan Mario Kart 64. Sedan Final Fantasy VII. Sedan Zelda: Ocarina of Time. Och sist var nog Final Fantasy X. När det sedan väl släpptes i Europa hade jag ganska nyligen hunnit fylla 18.

Skriv svar