Vermintide: 2 får den stora uppdateringen Chaos Wastes nästa vecka

Robot
Vermintide: 2 får den stora uppdateringen Chaos Wastes nästa vecka

Det vankas 15 nya platser och ett nytt roguelite-upplägg.

#Fatshark, #Vermintide-2, #Warhammer


Medlem

Vermintide är riktigt bra, ser fram emot uppdateringen.
Personligen hoppades jag på att det inte skulle bli ett till gamemode. Det känns dumt att splittra spelar basen ännu mer.
Med det sagt så ser det intressant ut.

Medlem

Ska nog ge det här spelen en chans till. Hade rätt kul precis när det släpptes, men tror jag tappade intresset på grund av andra spelsläpp i samma veva.

Är DLC-tilläggen ett krav för att spelet i sig ska vara bra?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Gött! Hoppas att de släpper en ny klass samtidigt, ska bli kul att se vad Kerillians nya blir.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Ska nog ge det här spelen en chans till. Hade rätt kul precis när det släpptes, men tror jag tappade intresset på grund av andra spelsläpp i samma veva.

Är DLC-tilläggen ett krav för att spelet i sig ska vara bra?

Inte roligare kanske, men du får mer variation med fler klasser och banor. Tycker fortfarande att orginalbanorna är bäst, men de nya är roliga med. Skulle definitivt plocka upp rubbet på en rea.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Ska nog ge det här spelen en chans till. Hade rätt kul precis när det släpptes, men tror jag tappade intresset på grund av andra spelsläpp i samma veva.

Är DLC-tilläggen ett krav för att spelet i sig ska vara bra?

Tror man klarar sig utan DLC till en början åtminstone, minns jag rätt så kan man spela igenom DLC-kartorna om någon som har dem är host också, åtminstone många av dem. Men man får inte rätt loot då eller hur det nu är.

Vill du ha någon att spela igenom med kan du hojta till by the way. Har spelat lite med polare förut men de flesta har tröttnat och tagit bort det pga. att det tar upp så mycket diskutrymme, haha.

Medlem

Kunde ha varit en expansion istället.

ELF
Medlem

Vad har Fatshark rökt för något.... Ge bort detta gratis när de kan mjölka sönder spelarna istället......
(Kolla den digitala versionen av Talisman.....)

Nä, men detta är verkligen riktigt bra gjort av dem. Finns fortfarande lite godhet kvar hos spelstudios.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Gnällkuk
Skrivet av ELF:

Vad har Fatshark rökt för något.... Ge bort detta gratis när de kan mjölka sönder spelarna istället......
(Kolla den digitala versionen av Talisman.....)

Nä, men detta är verkligen riktigt bra gjort av dem. Finns fortfarande lite godhet kvar hos spelstudios.

Har svårt att se att de gör det av godo, det är nog snarare en del i marknadsföringen inför det nya spelet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Geeks Gaming

Kanske dags att installera igen. Körde genom de när de kom sen aldrig rört de.

Medlem

Bästa speleserien någonsin. Fruktansvärt grov hädelse att inte ha installerat för att bränna av lite pug cataclysm i tid och otid.

Medlem

Gillar Vermintide men av någon anledning är det ett spel jag är dålig och verkar vara oförmögen att bli bättre på. Kommer oftast tvärsist och tar mest skada av alla när jag lirar. Ser mina teammates facetanka bossar medan jag mosas till en blöt pöl på marken inom sekunder från att jag får aggro. Är väl ganska genomsnittlig på TV-spel generellt och har, åtminstone teoretisk, koll på damage-/block-/stamina-/dodge-/push/cleave-systemen men reder uppenbarligen inte ut det i praktiken och vet egentligen inte vad jag gör för fel. Antar att det här spelet helt enkelt inte är för mig och att jag borde sluta spela.. Men får nog testa lite igen när den här uppdateringen kommer till konsol.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Ska nog ge det här spelen en chans till. Hade rätt kul precis när det släpptes, men tror jag tappade intresset på grund av andra spelsläpp i samma veva.

Är DLC-tilläggen ett krav för att spelet i sig ska vara bra?

Grund spelet räcker gott och väl. Om du är i en lobby med någon som äger dlc banorna så kan du också spela dem.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Gillar Vermintide men av någon anledning är det ett spel jag är dålig och verkar vara oförmögen att bli bättre på. Kommer oftast tvärsist och tar mest skada av alla när jag lirar. Ser mina teammates facetanka bossar medan jag mosas till en blöt pöl på marken inom sekunder från att jag får aggro. Är väl ganska genomsnittlig på TV-spel generellt och har, åtminstone teoretisk, koll på damage-/block-/stamina-/dodge-/push/cleave-systemen men reder uppenbarligen inte ut det i praktiken och vet egentligen inte vad jag gör för fel. Antar att det här spelet helt enkelt inte är för mig och att jag borde sluta spela.. Men får nog testa lite igen när den här uppdateringen kommer till konsol.

Hur många timmar har du spelat?

Jag minns i början hur otroligt svårt spelet var, t.ex. Burblespue Halescourge var nästan omöjlig att klara av i början, men nu, efter ca 500 timmars spelande, så har jag inte särskilt mycket problem med bossarna.
Visst, det händer att man förlorar banan, men för mig har nöjet snarare blivit att bara spela, oavsett om man vinner eller förlorar.
Att förlora ser jag endast som en möjlighet att påbörja nästa bana snabbare.

Spelar numera nästan enbart som Sienna, det är min favoritkaraktär.

Medlem
Skrivet av Apamedvapen:

Hur många timmar har du spelat?

Jag minns i början hur otroligt svårt spelet var, t.ex. Burblespue Halescourge var nästan omöjlig att klara av i början, men nu, efter ca 500 timmars spelande, så har jag inte särskilt mycket problem med bossarna.
Visst, det händer att man förlorar banan, men för mig har nöjet snarare blivit att bara spela, oavsett om man vinner eller förlorar.
Att förlora ser jag endast som en möjlighet att påbörja nästa bana snabbare.

Spelar numera nästan enbart som Sienna, det är min favoritkaraktär.

Precis det här. Spelet är så bra att det är lika kul att vinna som vanskligt förlora.

Medlem

Det kom ingen gratisbana förra månaden, det där är en gammal länk.

Skribent
Skrivet av Zidious G:

Det kom ingen gratisbana förra månaden, det där är en gammal länk.

Bah, rookie mistake

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Bah, rookie mistake

Ett år hit eller dit! Corona-tid räknas inte.

Medlem

Jag ser fram mot alla nya buggar som lär göra spelet ännu mer komiskt än vad den redan är, särskilt när man kör Cataclysm!

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Gillar Vermintide men av någon anledning är det ett spel jag är dålig och verkar vara oförmögen att bli bättre på. Kommer oftast tvärsist och tar mest skada av alla när jag lirar. Ser mina teammates facetanka bossar medan jag mosas till en blöt pöl på marken inom sekunder från att jag får aggro. Är väl ganska genomsnittlig på TV-spel generellt och har, åtminstone teoretisk, koll på damage-/block-/stamina-/dodge-/push/cleave-systemen men reder uppenbarligen inte ut det i praktiken och vet egentligen inte vad jag gör för fel. Antar att det här spelet helt enkelt inte är för mig och att jag borde sluta spela.. Men får nog testa lite igen när den här uppdateringen kommer till konsol.

Det enda jag kan tänka mig som kan störa utvecklingen är om man håller sig från att öka svårighetsgraden i tidigare skede.
Jag spelade med en del folk jag fick tvinga upp från champion, då de var lite rädda att försöka cata etc..
Kör man länge på veteran så kommer man fastna i ett mind-set som gör steget up VÄLDIGT svårt.

Sedan kan jag tänka att det beror mycket på vad för folk du spelar med. Om du hamnar med ett team där de tre "håller din rygg" och du jobbar på samma sätt så får man mer COOP funktion i spelet och tre personer som tar hand om den fjärde (istället för en, dvs du själv, som bara skyddar dig). Hade över 1600 timmar i spelet när de införde den kortare spelstilen (och spelet blev lite som andra zombie-shooters) och jag slutade.... Men är ett av mina helt klara favoriter... Spelet handlar så mycket om skicklighet och spelglädje, där utrustningen INTE gör spelaren...

1
Skriv svar