Vilka äldre multiplayerspel spelar du fortfarande?

Medlem

Company Of Heroes 1 & 2
Combat Mission Barbarossa To Berlin
Heroes Of Might and Magic I /II / III
Settlers


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Ut99, soldat, swtor

ELF
Medlem

Då är det det där med var gränsen för ett gammalt spel går..... Vad var det för tråd som skapades för inte så länge sedan. Var gränsen går för nostalgiska spel eller något sådant.

För mig är ett spel gammalt när det har minst 10 år på nacken och inte får in något speciellt med nya spelare (behöver inte bero på att det är dåligt).

Men kör knappt något multiplayer nu för tiden. Installerade och körde lite All Points Bulletin nyss. Annars är det 100% singleplayer som gäller, även i multiplayer spel. Tar en paus från DayZ, men kommer snart börja mysa runt i det igen.

Ser många nämna UT99. Hur kör ni det? Multiplayer eller bara mot bottar?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Wc3 har jag spelat typ varje dag sedan de kom ut, tröttnar aldrig

Inaktiv
Skrivet av ELF:

Då är det det där med var gränsen för ett gammalt spel går..... Vad var det för tråd som skapades för inte så länge sedan. Var gränsen går för nostalgiska spel eller något sådant.

För mig är ett spel gammalt när det har minst 10 år på nacken och inte får in något speciellt med nya spelare (behöver inte bero på att det är dåligt).

Men kör knappt något multiplayer nu för tiden. Installerade och körde lite All Points Bulletin nyss. Annars är det 100% singleplayer som gäller, även i multiplayer spel. Tar en paus från DayZ, men kommer snart börja mysa runt i det igen.

Ser många nämna UT99. Hur kör ni det? Multiplayer eller bara mot bottar?

https://www.gametracker.com/search/ut/

phi
Medlem

Co-op fickpingis.

Medlem

Har testat att försöka få igång Master of Orion 2 i MP men det verkar kört med moderna datorer.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Wc3, wow, csgo.

eld
Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Har testat att försöka få igång Master of Orion 2 i MP men det verkar kört med moderna datorer.

https://www.dosbox.com/wiki/Connectivity

Medlem
Skrivet av mantis87:

Heroes of might & magic 3 med horns of the abyss mod

Hot seat hoppas jag! ☺️


signatur

IDKFA

Medlem

Spelat League of Legends sen betan, men spelet uppdateras ständigt och känns alltid fräscht. Spelet är ju över 10 år gammalt nu faktiskt...


signatur

IDKFA

FM-guru
F.d. Sisyr

Det äldsta jag spelar emellanåt är väl Smite. Fast det var ett tag sen nu. Spelar knappt multiplayer över huvud taget längre, utöver co-op då.

gnu
Medlem

Kör fortfarande hl1 dm online. Sjukt nog finns det fortfarande många aktiva spelare.

Medlem

Starcraft 2
Lite Heroes of the Storm på sistone
Elite Dangerous

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Hot seat hoppas jag! ☺️

Nej dom har online lobby med ranking å allt i horns of the abyss väldigt lätt å hitta matcher

Medlem
Quake-konnässsör
Medlem

Flera år sen jag lira CS så det är väl Warframe isåfall. dock är det också jäfligt sällan.
Lirar nästan enbart SP spel nu förtiden.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Brukar inte riktigt spela några äldre multiplayerspel förutom Don't starve together lite då och då, men när de kommer till singleplayer så spelar jag för tillfället rätt mycke Black & White, Dungeon Keeper 2 och Sims (första)

Medlem

Thief 1 och 2 var ju inte så länge sedan jag körde igenom. System Shock 2 fick sig även det en omgång ganska nyligen. Escape Velocity: Nova har jag på datorn just nu, är det ens någon mer som har hört talas om det?

Medlem

Ut99 -men spelar ...vet jag inte -spelar med bots för att testa banor. Har också orginal ut2003 demo installerat och senaste ut2004 demot .har även Pariah liggande mest för editorn some enkelt kan göra utomhus landskap ( tänkte exportera eventuellt ) men "spelar " man när man använder verktyg ? -Samma med Duke Nukeem 3D

Medlem

Inget egentligen.

Medlem

Tackar. Får se om vi kan återuppta försöken.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Minecraft är ju snart 10 år så det kanske räknas som gammalt? Annars kanske GTA 5 som jag kollar till nån gång ibland och spelar tills nån 12 åring spränger mig med sitt attackplan.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Jag tar upp CS:GO ibland och det det som en förlängning av gamla hederliga CS egentligen. Och jag är aldrig så bra när jag gör det. Kör oftast Arms Race som ju är en nymodighet men lagom oseriöst.

Medlem

Warcraft 3 (2002) custom games är stående varje LAN/spelkväll med gänget.
Diablo 3 (2012) spelas varje säsong.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

DOD:Source Trots sin knas-nätkåd har det inte kommit någon bättre ersättare än. ;|
(Fast egentligen är DOD bättre på alla sätt OM man pallar kisa med ögonen ;P).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Liero


signatur

Nämen!

Medlem

Civ IV.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Jag drog faktiskt igång Star Trek Online häromdagen, fortfarande bra. Dessutom pågår det nå event som är lite småroligt också. Annars spelar jag nog Supreme Commander en hel del, inte mot andra utan mot datorn iofs.

123
Skriv svar