"Det är som gjort för mig!" - upplevelser

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Mitt absoluta favoritspel – Final Fantasy IX – var så för mig. När jag lirade det första gången var det som att allt bara föll på plats, som att jag släpptes lös i den fantasy-värld jag i princip haft i huvudet i flera år.

Karaktärerna, musiken, storyn etc. kändes, precis som du säger, som att de var skapade med mig i åtanke.

Samma här! Men kanske ännu mer FFVII. Jag älskade allt med det. Jag hade inte råd med de japanska rollspelen till SNES, så i flera år drömde jag om att få spela ett. Jag läste allt jag kom över om Final Fantasy VII och hade skapat en bild i huvudet av hur det skulle vara. Och när jag fick spela det var det verkligen allt jag drömt om och lite till.

Medlem

Första Mass Effect spelade på alla mina scifi-strängar och GTA San Andreas på mina motsvarande strängar inom hiphop. ❤️

Backloggens befriare

Enchanted Arms!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

mass effect på första plats helt klart, fast då räknar jag att lira ME1-3 i sträck med samma save och allt


signatur

//monster

Medlem

måste nog säga Dark souls, brukar fråga mina vänner och bekanta när vi snackar spel, om du fick ta med dig ETT enda spel som du kunde spela hur mycket du ville på en öde ö tills du dör vilket spel skulle du välja då, Jag brukar säga Dark souls. Så ja jag skulle nog säga att Dark souls är för mig perfekt gjord för min smak.

Medlem

Cod coldwar zombies! Behövs ingen beskrivning, bara helvete vad roligt det är!

Medlem

Jade Empire, var helt uppslukad av storyn och karaktärerna minns jag.
Ett av Biowares mer underskattade spel i mitt tycke såklart
Håller tummarna att det en dag kommer en 2:a.

Medlem

Jag tror att första GTA kan ha varit så för mig när det kom. Då (sent 90-tal) var nästan alla spel begränsade till vissa ytor men i GTA hade du tre stora städer att gå bananas i och du kunde sno vilken bil du ville. Där föddes min kärlek till open world.

På senare tid måste jag nämna Kingdom Come: Deliverance. För första gången fick vi skogar som kändes som skogar och en huvudperson som inte dräper horder av fiender för att han av någon anledning skulle vara så sjukt mycket starkare än alla andra.

Medlem

Toca touring car 1, samt Colin McRae rally 1 till PC. Bilar går SÖNDER när man krockar, rutor spricker, dam/smutts byggs upp på bilen, det var mindblowing och något man har väntat på, den typ av realism hos bilar. Sen måste man även nämna Max Payne 1,
skjuta folk i slow-motion, herrejävlar vad coolt det var och är fortfarande vill jag tycka.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Jag skulle säga första Dungeon Keeper och deeper dungeons (expansion) . Vet inte hur många timmar den unga jag spenderade med det 😁

Medlem

Majesty.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

It's not a lake, it's an ocean

Sonic Mania.

Sonic var min barndoms TV-spelsidol. Livet i 3D har som bekant varit tufft för igelkotten, och efter en rad katastrofer var det fantastiskt befriande att äntligen få spela ett "riktigt" Sonic igen. Som det ska spelas. Spelet är ett slags mash-up, en kärleksförklaring till Sonic med remixade gamla banor och några nya. När jag på den andra klassiska banan från Sonic 2 ställs inför en helt ny boss, ett slags minispel från Mean Bean Machine, ett annat klassiskt Mega Drive-spel. Jag log med hela ansiktet.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

World in Conflict! Snubblade över det av en slump och fullkomligt älskade det. Lirat igenom flera gånger sen dess.

Medlem

Måste nog säga Red Dead Redemption 2, länge varit fascinerad av vilda västern tex det mesta med Clint Eastwood, spelet Gun, Call of Juarez och alltid gillat att utforska dessa världar så när RDR2 kom var det som en barndoms dröm blev uppfylld med storleken och detaljrikedomen ända in i märgen.

Medlem

Första Killzone! Hade precis muckat från lumpen och köpt en ps2 för att spela nu när man var fri. Köpte det utan att veta nåt om det och blev helt förälskad. Cool spelvärld, grym fiendedesign och mastig action.
Allt jag behövde för att få leka krig igen
Det blev utan tvekan ett av mina favoritspel för den generationen.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Sonic Mania.

Sonic var min barndoms TV-spelsidol. Livet i 3D har som bekant varit tufft för igelkotten, och efter en rad katastrofer var det fantastiskt befriande att äntligen få spela ett "riktigt" Sonic igen. Som det ska spelas. Spelet är ett slags mash-up, en kärleksförklaring till Sonic med remixade gamla banor och några nya. När jag på den andra klassiska banan från Sonic 2 ställs inför en helt ny boss, ett slags minispel från Mean Bean Machine, ett annat klassiskt Mega Drive-spel. Jag log med hela ansiktet.

Sonic mania är nog en av de bästa sonic-spelen som någonsin gjorts, växte också upp med sonic (då på sega master system och megadrive).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Black & White 2

FM-guru
F.d. Sisyr

Cataclysm: Dark Days Ahead! Komplext postapokalyptiskt överlevnadsspel som checkar typ allt på min vill ha-lista. Det enda som fattas är musstyrning.

Medlem

Death Stranding.

Ska förklara. Jag älskar rdr 1 och 2. Den bästa upplevelsen i rdr 1 var när man red in i mexico med jose gonzalez - far away i bakrunden. Jag älskar såna moments i spel. Death Stranding är i princip den upplevelsen konstant. Man Vandrar i vackra miljöer och sedan dras en låt igång o man njuter så inåt helvete.

När jag höll på att platinuma spelet drog jag på en egen spellista på spotify som jag tyckte passa till vandrandet.

Vandra i snöbergen med "the best is yet to come" från mgs 1 rekommenderas. 🤤

Medlem

Silent Hill. Jag som inte gillar folksamlingar, älskade att utforska den öde staden. I lugn och ro (oftast)

Shenmue. Atmosfären i hela spelet. Speciellt med ambient-musiken i bakgrunden. Vardagliga, mysiga miljöer, ändå har det en speciell känsla, mycket mystik.

Grand Theft Auto: San Andreas. Största och roligaste lekstugan. Riktigt mysigt ute på landet.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Death Stranding.

Ska förklara. Jag älskar rdr 1 och 2. Den bästa upplevelsen i rdr 1 var när man red in i mexico med jose gonzalez - far away i bakrunden. Jag älskar såna moments i spel. Death Stranding är i princip den upplevelsen konstant. Man Vandrar i vackra miljöer och sedan dras en låt igång o man njuter så inåt helvete.

När jag höll på att platinuma spelet drog jag på en egen spellista på spotify som jag tyckte passa till vandrandet.

Vandra i snöbergen med "the best is yet to come" från mgs 1 rekommenderas. 🤤

Håller med. Älskar känslan (lite öde) i Death Stranding.

Medlem

Borderlands 2 helt klart. Vill inte ens veta hur mycket speltid jag har skrapat ihop med det spelet, då skulle jag nog bara få ångest. Gillade spelet i sig, och ihopbakat med humorn så var blev jag helt frälst!

12
Skriv svar