Missa inte det tidsbegränsade Resident Evil Village-demot ikväll

Robot
Missa inte det tidsbegränsade Resident Evil Village-demot ikväll

Endast tillgängligt i 8 timmar till Playstation 4 & 5 (den här vändan).

#Capcom, #Resident-evil-village


Medlem

Givet köp redan! Blir absolut inget demo spelande för egen del. Räcker med trailers man sett för mycket av. Day ONE Steam köp.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Känns så tråkigt med tidsbegränsning på en demo, är väl bättre att begränsa innehållet bara sen får man ta den tid man vill. Jag är ingen speedrunner, gillar att ta tid på mig att kunna stanna upp att undersöka varje område.

Redan bestämt mig att skaffa spelet så väntar tills hela spelet släpps innan jag spelar. Sjukt taggad.
739spänn för billigaste versionen på Xbox digitala butik eller 599kr på skiva hos Elgiganten,..

Medlem

Har inget PS men hade nog skippat ändå, den 7:e är trots allt inte långt bort nu


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Tack för förklaringen! Dom gör det inte helt lätt för oss.

Medlem

What even, varför ens ha så korta tids regler. o.0

Medlem

Kommer att testa även det här demot ikväll. Men spelet passar igentligen inte mig. Måste klara Re7 först isf.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Kommer att testa även det här demot ikväll. Men spelet passar igentligen inte mig. Måste klara Re7 först isf.

Spännande. Om du känner för det så får du mer än gärna skriva några rader om hur du upplevde Resident Evil 8 Demo.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Det här är så larvigt. En demo ska så klart finnas tillgänglig till alla plattformar man vill släppa spelet till helt utan krusiduller och det ska kunna testas hur ofta som helst när som helst.
Har man en bra produkt borde man inte vilja låsa ner en demo på både plattform och tid.

Ja, jag kommer testa den på stört då jag har ps5. Fortfarande superlarvigt dock hela alltet.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

suck demo på tid igen, vad är dom så rädda för ? var ju samma sak innan med RE2 remaken demot.. varför stressa folk ?

Medlem

Vafan har de gjort med svartnivån? Är som en grå dimma.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Vafan har de gjort med svartnivån? Är som en grå dimma.

Det är nog din kassa skärm 😂


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Positivt intryck av det lilla jag hann med


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Geeks Gaming

Körde demot på ps5. Va helt okey. Men inte min typ av spel. Är mer för de äldre re spelen.

Medlem

Fastnade pga en bugg 20 min in i demot. Men det jag såg imponerade verkligen. Har inte spelat något av RE-spelen så det blir nog inget köp här heller dock.

Medlem

Känns lite som re4 faktiskt. Lite synd med designen gällande inventory. Det har väl alltid varit Akilleshälen för resident evil. Bra skit I vilket fall som helst.

Medlem

Jag trodde demot var utanför själva spelet, hade dom inte det i RE7? Att demot är fristående så att säga.
I vilket fall som helst, det känns ju som en liten exclusive deal att göra, att Playstation får demot innan Xbox. Jag har själv Xbox och har förbeställt spelet, behöver inte spela ett demo dessförinnan.

Men visst, dom lyckas ju med sin hype. Alla spelsidor skriver om att demot är tidsbegränsat och att man måste snabba sig om man vill prova, fear of missing out. I slutänden pratar vi alltså om ett litet demo för ett spel som kommer om 3 veckor, det är inte mer än så.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Jag trodde demot var utanför själva spelet, hade dom inte det i RE7? Att demot är fristående så att säga.
I vilket fall som helst, det känns ju som en liten exclusive deal att göra, att Playstation får demot innan Xbox. Jag har själv Xbox och har förbeställt spelet, behöver inte spela ett demo dessförinnan.

Men visst, dom lyckas ju med sin hype. Alla spelsidor skriver om att demot är tidsbegränsat och att man måste snabba sig om man vill prova, fear of missing out. I slutänden pratar vi alltså om ett litet demo för ett spel som kommer om 3 veckor, det är inte mer än så.

nä RE7 demot var ju första timman i spelet typ.

FM-guru
F.d. Sisyr

Tidsbegränsat? Då passar jag. Det är ju bara stressigt.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

nä RE7 demot var ju första timman i spelet typ.

nä RE7 demot var man ju del av ett filmteam som gick in i ödehuset och tramsa och dog.

Medlem

Försöker ta mig igenom RE7 nu men blir ju fan helt neurotisk av att spela det.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Det är nog din kassa skärm 😂

lol Det är inte problem med TV'n.

Samma problem märktes i förra demot men verkar ha och göra med att det spelas in utan HDR.
https://www.neogaf.com/threads/df-resident-evil-village-ps5-m...

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

lol Det är inte problem med TV'n.

Samma problem märktes i förra demot men verkar ha och göra med att det spelas in utan HDR.
https://www.neogaf.com/threads/df-resident-evil-village-ps5-m...

Hade inte detta problem, misstänker också att det kan ha att göra med att TVn inte klarade av nyanser av svart, något LCD har väldigt svårt för. Antar att du inte har en OLED?

Medlem
Skrivet av nicbex:

Hade inte detta problem, misstänker också att det kan ha att göra med att TVn inte klarade av nyanser av svart, något LCD har väldigt svårt för. Antar att du inte har en OLED?

Har inget med tv'n att göra. Kolla digital foundries video om förra demot. Det blir förhöjda svartnivåer om spelet blir i SDR när man spelar in. Sitter du och spelar i HDR är det inga problem. Kollat RE7 och där är det inga problem.

Medlem
Saknar reaktion på skotten

Redan förköpt o är supertaggad😃
Beata en sak jag redan nu blev besviken på som jag hoppats skulle förbättrats😐 När man skjuter monstren så vill man ha en reaktion, dvs en grym ljudeffekte när dom träffas o blodstänk typ
Verkar se ut exakt som 7an på den fronten
Gamla Rdr2 slår just detta med hästlängder då fienden reagerar olika beroende på var de träffas tex
Spelar just nu Maneater o där får man både ljud o blod vid frossandet

Medlem

Ok, kört klart den här demon nu. Var väl ok. Inget som fick mig supertaggad direkt. Blir säkert kul när man har tillgång till hela spelet. Plus för att allt laddade snabbt på ps5an men spelet såg def inte direkt next gen ut.
Upplevde som att grafiskt såg det lite tristare ut än 7an til och med men kanske bara som jag upplevde det.
Ok demo. Ingen kiosk vältare direkt.

Och just d.. ljudet var grymt. Jävla bra 3d ljud i lurarna.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Blev ett köp men....

Atmosfären fanns där, men va är det för jäkla monologer.. det har alltid varit lite klyschiga monologer i RE spelen, men detta tar priset den lilla stunden man fick prova. Han köra igenom demot fram till slottet innan tiden han ta slut. Tycker det är snyggt men vill gärna ha lite mera effekter när man skjuter på fienderna som en annan i tråden skriver.
Blir ett köp i alla fall, ska bli roligt att köra det i maj 🤘

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

lol Det är inte problem med TV'n.

Samma problem märktes i förra demot men verkar ha och göra med att det spelas in utan HDR.
https://www.neogaf.com/threads/df-resident-evil-village-ps5-m...

Jag hade väldigt mörk bild på deras tidigare 2 RE demon o det berodde på gamla drivrutiner.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av nicbex:

Hade inte detta problem, misstänker också att det kan ha att göra med att TVn inte klarade av nyanser av svart, något LCD har väldigt svårt för. Antar att du inte har en OLED?

Jag fick problem med detta och har en oled. Gäller att man är noga med deras sliders när man startar för att få det att funka utan crushed blacks.

Medlem

För att vara ett very-late-PS4 / early-PS5 så såg det inte alls imponerande ut. Många "statiska" objekt som borde följa med vinden bättre (se inspiration från e.g. Ghost of Tsushima), inte så följtsamt m.m.
Sen de "monstren" i gräset var något av det fulaste och o-skräckigaste jag sett på länge, även för RE-spel.

Hoppas på optimering till release. Älskar RE4, även RE5.

12
Skriv svar