Snabbkollen - Hur många spel har du installerade samtidigt?

Medlem

2x1TB SSD, tar inte bort något förrän det börjar bli fullt (vilket inte hänt än på denna datorn).


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

1-2 spel? HUR klarar man av det? Detta kräver en järnvilja, respekt!

Medlem

Ungefär 6st brukar det vara.
Jag är så nördig när det gäller att optimera allt i datorn så jag brukar avinstallera det jag inte använder längre. Med dagens internet är man lite bortskämd då man tex kan ladda ner BFV på väldigt kort tid, känns inte som man behöver spara spel på HDD.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

20-30 kanske på PS4:an. Och runt 150 på Switch.

Medlem

Förstår inte frågan. Har 500-600 spel i hyllan som man sätter in i konsolen, trycker på Power och sen börja man spela. Vad menar ni med att installera?


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Daz
Medlem

I min dator har jag opertivet på en 250 GB SSD. Sedan har jag en SSD på 500 GB och en annan SSD på 1 TB, båda dessa är vigda för spel. Så jag har SSD lagringsutrymme på 1,5 TB för spel med andra ord. Lirar coop eller singleplayer. Coop spel får ligga kvar så dessa spel har jag tillgängliga hela tiden:

Left 4 Dead
Left 4 Dead 2
Gears of War 4
Gears of War 5
Payday
Payday 2
Hammerwatch
Heroes of Hammerwatch
Vermintide
Vermintide 2
Samlingen med Halo spel (alla kampanjer)
Trine
Trine 2
Trine 3
Trine 4
Orcs Must Die 2
Streets of Rage 4
Total War Warhammer 2
Broforce
Alien Swarm
med mera.....

Singleplayer brukar jag alltid ha något (eller flera) Total War spel installerade som jag kan "slös-spela" lite då och då om jag inte är i rätt stämning för att ta tag i något nytt spel. Annars spelade jag igenom Metro 2033 alldeles nyss. Men det är avinstallerat nu och nästa spel på tur är Metro Last Light. Så jag har långt fler än 10 spel installerade samtidigt.

Avstängd

Har minst 50 spel installerat, bekvämt att kunna välja mellan många olika bra spel.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

30 spel installerade nu, och då är det ovanligt lite pga hur stora vissa spela är på disken


signatur

//monster

Medlem

Har just nu 416 spel installerade på min PS5:a (har precis haft ett race och avinstallerat några jag redan klarat ) och 253 på min Xbox Series X. Har 8TB externa hds till båda.

Medlem

Kvalitet före kvantitet. Punkt

Medlem
Skrivet av Roten:

Förstår inte frågan. Har 500-600 spel i hyllan som man sätter in i konsolen, trycker på Power och sen börja man spela. Vad menar ni med att installera?

Jag högerklickar på spelet jag vill spela(Tex Steam) och väljer installera, sedan börjar jag spela.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Spelar mest med andra personer nu för tiden och alla har ju så olika smak från varandra så många spel blir de som ligger och fyller ut hårddisken (dessa förbannade survival crafting spelen) sen är det ju dom singelplayer spel man själv växlar emellan (sadisfactory, factorio, rimworld). Sen är de ju en kategori som man in sitt huvud tror att man snart vill spela igen men som man typ inte rört på 3 år (Fallout: New Vegas, Skyrim, Oblivion, Morrowind, Fallout 4 ). Sen är de ju vissa som man gillar för mycket för att ta bort (Terraria, Moddade Mincraft pack, Neverwinter Nights). Sen är de ju spelen man tröttnade på men man intalar sig att man "Snart" kommer vilja spela klart (Other Worlds, Shadow Of War). Jo en del spel blir det

Medlem
Skrivet av MadMartigaN:

Jag högerklickar på spelet jag vill spela(Tex Steam) och väljer installera, sedan börjar jag spela.

Förstår inte riktigt, har inte spelar det här Steam du pratar om


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Jag har endast ett spel installerat på min PC. Det följde med 500 GB SSD när jag köpte datorn och Microsoft Flight Simulator inklusive DLC upptar i princip allt som återstår efter all bloatware infesterat hårddisken. Köpte PC:n endast för MSFS så det gör mig inget, resten av spelandet sker på min PS5:a.

Medlem

Har inte mycket plats på min SSD tyvärr så det blir 3-5 för mig. Spel är ju ungefär 60+ gb nuförtiden.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

FM-guru
F.d. Sisyr

"Massor" tänkte jag tills jag läste tråden, men de ca 40-50 spel jag har installerade verkar inte vara så extremt. Spelar inte särskilt många spel samtidigt, men de jag spelat klart (eller lagt ned) ligger oftast kvar på hårddisken tills jag behöver plats...

Medlem

SSD blir full fort så 3-5 max små spel och kanske nått stort, men vi har så bra internet i Sverige så att ladda hem ett spel på nytt går fort, så det är inget stort problem.

Medlem

Just nu bara 2 spel (Might and Magic VI: Mandate of Heaven samt Civilization VI). Men i vanliga fall betydligt fler - installerade dock om datorn igår. Jag överväger dock att hålla nere på antalet (även om jag har 4st M.2 hårddiskar i just nu. Tog bort den sista mekaniska igår) eftersom det går så snabbt att ladda ner spel numera. 500Gbit internet funkar ju utmärkt (hade min bror varit här nu hade han skrattat och nämnt sitt 10TBit internet).

Iofs är det inte HELT sant då jag har en extern hårddisk med alla retrolir på kopplad med.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

I stort sett alla spel jag har till PC. Under 200 i alla fall. Har en HDD för spel på 6TB som är fylld till över hälften med spel.

Inaktiv

172 spel intallerade på min PS5:a i skrivande stund. 17 spel på SSD och resten på extern 4TB hdd.

Medlem

Jag har för tillfället ca 25 spel installerade, jag köpte en 1TB SSD för att just installera spel på.
Jag vill skaffa mig en 4TB SSD för att kunna installera nästan alla mina spel, det hade varit onödigt najs 😁


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

På konsolerna så vill jag ha alla min spel installerade samtidigt. Det fungerar inte riktigt med min 2TB hårddisk till PS4an, men fungerar fint med 1TB till PS3an och 512GB till Switch.

På PCn installerar jag vid behov, och har sällan många spel installerade samtidigt.

12
Skriv svar