Xbox börjar testa sin molnspeltjänst på PC och Iphone imorgon

Robot
Xbox börjar testa sin molnspeltjänst på PC och Iphone imorgon

Project Xcloud rundar Apple-butiken genom att köra via webbläsaren.

#project-xcloud, #xbox-game-pass, #nyhetstips


Medlem

Har testat lite PS Now för något år sen. tycker det fungerade helt ok. Kommer absolut att testa detta.

Medlem

Med tanke på att Apple inte gillar att det går att kringgå deras tjänster. Så förväntar jag mig en total temper trantum ala Orange blowtard.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Med tanke på att Apple inte gillar att det går att kringgå deras tjänster. Så förväntar jag mig en total temper trantum ala Orange blowtard.

Ja precis, fast tvärt om. Detta är lösningen som Apple föreslog om jag inte minns fel

Ambassadör
Xbox

Phil Spencer bekräftar också på Twitter att uppgraderingen av servrarna till Series X redan är under intern testning och att så småningom kommer xCloud till konsol också.

Att kunna börja spela sina spel direkt medans det laddar ner, testa spel man är osäker på innan man installerar 100gb, spela Series X|S-exklusiva spel på äldre hårdvara är ju exempel på trevliga användningsområden för streaming på konsol.


signatur

Jump in.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mortaigne:

Phil Spencer bekräftar också på Twitter att uppgraderingen av servrarna till Series X redan är under intern testning och att så småningom kommer xCloud till konsol också.

Att kunna börja spela sina spel direkt medans det laddar ner, testa spel man är osäker på innan man installerar 100gb, spela Series X|S-exklusiva spel på äldre hårdvara är ju exempel på trevliga användningsområden för streaming på konsol.

Har inte tänkt på just "pröva"-aspekten på streaming innan. Med tanke på hur stora spel är nuförtiden känns det ju lockande, särskilt när sparfilerna försvinner rakt upp i molnen och kan plockas upp när man väl har "riktiga" klienten nedladdad.


signatur
Ambassadör
Xbox
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Har inte tänkt på just "pröva"-aspekten på streaming innan. Med tanke på hur stora spel är nuförtiden känns det ju lockande, särskilt när sparfilerna försvinner rakt upp i molnen och kan plockas upp när man väl har "riktiga" klienten nedladdad.

Ja, det blir en riktig QoL-grej.

Det är ju lite så jag ser cloud streaming i allmänhet, ett komplement till mitt "riktiga" spelande. Dels via saker som prova-på, men också köra en kvart här o där när man inte har tillgång till sin hemmarig men är sugen. Bara dra fram mobilen, jobb-laptopen eller vad man nu har till hands och köra lite. Cloud saves gör ju det sömlöst, bara att fortsätta fram och tillbaka.


signatur

Jump in.

Medlem

Ge mig Xcloud på laptop!! blir riktigt fint komplement tror jag. Ger 4 serverrack av 5 otestat

Medlem

Hur pass mycket har xCloud egentligen "slagit igenom"? Känns inte som att det är något som gemene man använder, i alla fall inte i Sverige. Större i andra länder? Finns det några siffror?

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Hur pass mycket har xCloud egentligen "slagit igenom"? Känns inte som att det är något som gemene man använder, i alla fall inte i Sverige. Större i andra länder? Finns det några siffror?

Är jag helt lost, eller handlar inte artikeln om att tjänsten börjar lanseras imorgon?

Medlem

Testat lite av PS tjänst. Ville åt några av deras titlar, men bitraten och upplösningen kändes för sunkig för att det skulle kännas värt. Men framtiden står väl runt hörnet. Så kommer säkert bli fler gånger längre fram.


signatur

- pixelfantast

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av r4v3nl0rd:

Hur pass mycket har xCloud egentligen "slagit igenom"? Känns inte som att det är något som gemene man använder, i alla fall inte i Sverige. Större i andra länder? Finns det några siffror?

Skrivet av inkui:

Är jag helt lost, eller handlar inte artikeln om att tjänsten börjar lanseras imorgon?

Det har väl bara funnits test ute på Android, och tanken är väl att det ska lanseras skarpt senare i år.


signatur
Medlem

Stadia är numera det jag primärt lirar på. Fungerar riktigt bra. Roligt att xCloud är på gång också så det blir mer konkurrens på den fronten.

Medlem
Skrivet av inkui:

Är jag helt lost, eller handlar inte artikeln om att tjänsten börjar lanseras imorgon?

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det har väl bara funnits test ute på Android, och tanken är väl att det ska lanseras skarpt senare i år.

Lanserades inte xCloud (till Android då) skarpt för typ ett halvår sen, eller nåt?

Kanske har jag drömt det. Kan vara jag som är helt lost här.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Lanserades inte xCloud (till Android då) skarpt för typ ett halvår sen, eller nåt?

Kanske har jag drömt det. Kan vara jag som är helt lost här.

Ja det är skarpt lanserat till Android, vad jag förstår iaf.

Spelen ser väldigt bra ut på telefonen men det är rejält med lagg iom wifi.

Men det fina med Xcloud är ju att det ingår i Game Pass... Inkl alla spel. Till skillnad från Stadia.

Medlem

Kan ni förklara detta för en gubbe som mig?
Betyder detta att jag kan åka till landet UTAN att släpa med mig min Series X?
Men kan jag då bara spela med en Xbox-kontroll på min Iphone eller kommer jag kunna spela på TVn på landstället?
Vad är nästa sak ni ska påstå.. att FAXEN inte behövs längre!?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Äntligen. Har inte haft något intresse av det på android. Men att kunna lira på macbooken eller matebooken är ju klart intressant.

Medlem

Vore kul att höra från nån som fått beta-kod hur det funkar?
Jag brukar alltid få sist av alla så har låga förhoppningar att det ska dyka upp nåt mail hos mig

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Kan ni förklara detta för en gubbe som mig?
Betyder detta att jag kan åka till landet UTAN att släpa med mig min Series X?
Men kan jag då bara spela med en Xbox-kontroll på min Iphone eller kommer jag kunna spela på TVn på landstället?
Vad är nästa sak ni ska påstå.. att FAXEN inte behövs längre!?

Koppla iphonen till tvn med hdmi så blire nästan som att ha med konsollen

Medlem

Har testat det nu då jag fick inbjudan igår och måste säga att jag är väldigt nöjd. Bildkvalitén kan gå ner en bit men det viktiga så är latensen väldigt låg och det känns som en vanlig fysisk burk man spelar på. Jag sitter på PC och en 500mbit fiber så kan vara därför. Har dock testat på min android tidigare och där har det också funkat bra tycker jag

De spel jag spelat är:
Fable 2 - xbox 360, droppar i bildkvalité högst tillfälligt.
PES 2021 - Xbox one - blev sjukt imopenerad av grafiken i spelet och kanske en sämre bildkvalité hjälpte, hah - kontrollerna är responsiva och märkte ingen fördröjning alls.
NBA 2k21 - Xbox one, märks att det är current gen versionen och responsen känns sluggish men tror att det är spelet och inte tjänsten. Riktigt besviken på själva spelet också och kan inte förstå hur det kan fortsätta bli sämre och sämre ...
Elder scrolls Online - Xbox One? - Har velat testa detta men finnns inte på PC Gamepass därför blev det ypperligt tillfälle när cloud gaming blev tillgängligt. Gick smidigt till att skapa och latensen återigen låg. Dock fick jag connection error efter när jag klarade av första uppdraget och skulle transporteras till Skyrim.

Nu ska jag testa MLB 21

1
Skriv svar