Playstation pudlar - Stänger inte PS3-butiken

Robot
Playstation pudlar - Stänger inte PS3-butiken
Medlem

Det är ju bra att de ändrar sig. Men om de säger att de inte räknade med hur engagerade folk är i gamla maskiner så känns det ju som att de har noll kontakt med verkligheten.....

Jaja, jag har en Xbox så ni kan börja kasta era sura disktrasor i min riktning direkt. Jag gillar er ändå. (Insert gråhårig gubbe som gör slängkyssar)

Medlem

Goda nyheter även för oss som har allt fysiskt. Nu går det fortfarande att få fatt i DLC.

Skribent

Skönt att höra. Även om jag inte lirar jättemycket på min Vita längre så vill jag gärna ha möjligheten att köpa något nytt om jag ska ut och resa eller något.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Det är ju bra att de ändrar sig. Men om de säger att de inte räknade med hur engagerade folk är i gamla maskiner så känns det ju som att de har noll kontakt med verkligheten.....

Jaja, jag har en Xbox så ni kan börja kasta era sura disktrasor i min riktning direkt. Jag gillar er ändå. (Insert gråhårig gubbe som gör slängkyssar)

Precis, Sony har ju datan, som de har gjort beslutet ifrån.
Datan visar säkert att det är verkar vettigt, ekonomiskt, däremot PR är ju ettt snedsteg. de förväntade inte såhär stor backlash.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av perihelion74:

Det är ju bra att de ändrar sig. Men om de säger att de inte räknade med hur engagerade folk är i gamla maskiner så känns det ju som att de har noll kontakt med verkligheten.....

Jaja, jag har en Xbox så ni kan börja kasta era sura disktrasor i min riktning direkt. Jag gillar er ändå. (Insert gråhårig gubbe som gör slängkyssar)

Någon har ju räknat på det och aktiviteten motiverade säkerligen inte kostnaden, det känns snarare som att man samlar enkla goodwill-poäng genom att lyssna på de få som faktiskt bryr sig. Som sagt, skulle gärna se siffror på omsättningen om ett år.


signatur
Medlem

Faktum är att efter jag sålt mitt PS4, så hittade jag mitt gamla PS3. Tänkte att kidsen skulle få testa lite, men jag hade ju mest spel för äldre. Redan köpt 4 spel på PS Store, bl.a. Sonic (originalet) då det var där jag började min spelkarriär själv. Mest spelas dock Lego: Marvel Avengers Väldigt glad över att kunna köpa spel direkt på konsolen.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Ps3 butiken har dock vissa åldersrelaterade problem som förmodligen skulle kosta att lösa. Det har i flera års tid kommit mer och mer klagomål som dessa: https://forum.psnprofiles.com/topic/49867-crashing-and-laggin...

Så antingen har Sony hittat en billig lösning på detta långsiktigt eller så kommer de använda den här "vändningen" när det gäller nedläggning som argument att folk får fortsätta gilla läget.

Medlem

Nu kan de tio som använder storen för sin ps vita köra vidare och alla andra tusentals som gnällde online kan återgå till att inte använda dessa plattformar haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Skönt att höra. Även om jag inte lirar jättemycket på min Vita längre så vill jag gärna ha möjligheten att köpa något nytt om jag ska ut och resa eller något.

Har hört talas om det där "resa" du talar om... någon form av avslappningsritual förhistoriska människor ägnade sig åt innan den stora pandemin inträffade, eller nått i den stilen va?

Inaktiv

"and the ability for us to focus more of our resources on newer devices where a majority of our gamers are playing on"

Hade hellre sett att de stått vid sitt beslut att lägga ner, just pga det.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

"and the ability for us to focus more of our resources on newer devices where a majority of our gamers are playing on"

Hade hellre sett att de stått vid sitt beslut att lägga ner, just pga det.

Jag hade en tanke om att genom att göra det så hade de öppnat upp möjligheten att börja droppa spel på deras tjänst ps now. De skulle kunna släppa en ps3 emulator för ps5 så en kunde tanka hem spel på ps now köra på sin ps5. Den borde vara kraftfull nog att orka emulera ps3 spel.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Frågan hur bra det är egentligen, då dom måste anpassa PS5 till äldre hårdvara.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Brov:

Har hört talas om det där "resa" du talar om... någon form av avslappningsritual förhistoriska människor ägnade sig åt innan den stora pandemin inträffade, eller nått i den stilen va?

Kan det vara något relaterat till den antika sysselsättningen "kon-sert"?

Medlem

Sonys indiechef som för bara någon dag sen var så stolt över ett nytt spelsläpp på PS vita:

https://mobile.twitter.com/yosp/status/1383218015831937032

KoP
Medlem

..och dom 143 personer som fortfarande använder den gamla tjänsten gör vågen.

Kontot avslutas

Va?
Kommer bara Playstation Store på PSP att stängas?

Det är ju jätte bra nyheter i så fall.

Kan förstå att de stänger till PSP, det var inte direkt en konsol som jag brukade handla digitalt till när jag hade den.
Använde den mest som MP3 och spelade vissa spel på.

Synd bara att Nintendo inte tänkte lika när det kom till Wii Shop.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas
Skrivet av SunShine:

Jag hade en tanke om att genom att göra det så hade de öppnat upp möjligheten att börja droppa spel på deras tjänst ps now. De skulle kunna släppa en ps3 emulator för ps5 så en kunde tanka hem spel på ps now köra på sin ps5. Den borde vara kraftfull nog att orka emulera ps3 spel.

Skulle de kunna emulera PS3 spel på PS5 så skulle de även kunna använda sig av PS Store för PS3 på PS5 så att man kan ladda hem alla sina gamla spel från PS3 till sin PS5. Eller?


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Skulle de kunna emulera PS3 spel på PS5 så skulle de även kunna använda sig av PS Store för PS3 på PS5 så att man kan ladda hem alla sina gamla spel från PS3 till sin PS5. Eller?

ja det borde gå tycker jag. PS Now pekar väl säkert till samma nedleddningsfil eller vad man ska säga. Men misstänker Sony inte är så sugna på att skapa en emulator variant för ps5 som gör man kan köra ps3 spel.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Skulle de kunna emulera PS3 spel på PS5 så skulle de även kunna använda sig av PS Store för PS3 på PS5 så att man kan ladda hem alla sina gamla spel från PS3 till sin PS5. Eller?

Skrivet av SunShine:

ja det borde gå tycker jag. PS Now pekar väl säkert till samma nedleddningsfil eller vad man ska säga. Men misstänker Sony inte är så sugna på att skapa en emulator variant för ps5 som gör man kan köra ps3 spel.

Fast PS3:ans cell processor skall vara svår att emulera har jag hört.

Falskt?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Fast PS3:ans cell processor skall vara svår att emulera har jag hört.

Falskt?

Du kan i regel emulera det mesta rent teoretiskt. Problemet brukar ligga i hur "dyrt" det blir i systemresurser/prestanda. Så frågan är snarare om PS5s hårdvara räcker till.

Medlem
Skrivet av SunShine:

ja det borde gå tycker jag. PS Now pekar väl säkert till samma nedleddningsfil eller vad man ska säga. Men misstänker Sony inte är så sugna på att skapa en emulator variant för ps5 som gör man kan köra ps3 spel.

PS3an är väl en såpass komplex maskin har jag förstått att emulera så frågan är om de ens har sugen till att göra de. På PS Now så streamar man ju PS3 spelen till sin konsol, så man tankar inte ned dom.


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Fast PS3:ans cell processor skall vara svår att emulera har jag hört.

Falskt?

Det är säkert sant men undrar om inte konsolerna är kraftfulla nog nu att orka fixa det.
Men det kanske inte är värt besväret borta hos Sony.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Det är säkert sant men undrar om inte konsolerna är kraftfulla nog nu att orka fixa det.
Men det kanske inte är värt besväret borta hos Sony.

Cell-processorn var löjligt snabba på vissa typer av beräkningar vilket gör att den kan vara svår att emulera än idag.

Jag har för mig att den var cirka 30 gånger snabbare på vissa saker än en (då) bra PC.

Medlem
Skrivet av Margy:

Cell-processorn var löjligt snabba på vissa typer av beräkningar vilket gör att den kan vara svår att emulera än idag.

Jag har för mig att den var cirka 30 gånger snabbare på vissa saker än en (då) bra PC.

Det är sant. Då får man hålla tummarna de kanske iaf kan ge oss möjlighet o streama ps3 spel i 1080p på ps now iaf Har kört några st o streamingen i sig funkar bra men det är trist med bara 720p upplösning.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Det är sant.

Det var lite lustigt när universitet började koppla ihop 8-10 PS3:or i "cluster" för att uppnå extremt hög beräkningskapacitet för vissa saker.

Sedan drämde amerikanska flygvapnet till och köpte nästan 2000 PS3:or som de kopplade ihop till till en av världens då snabbaste "superdatorer" för en bråkdel av vad det skulle ha kostat med "vanliga" delar.

eld
Medlem
Skrivet av Aletheides:

Du kan i regel emulera det mesta rent teoretiskt. Problemet brukar ligga i hur "dyrt" det blir i systemresurser/prestanda. Så frågan är snarare om PS5s hårdvara räcker till.

Kommer att tänka på god of war 3 i en handheld:

Medlem
Skrivet av Margy:

Det var lite lustigt när universitet började koppla ihop 8-10 PS3:or i "cluster" för att uppnå extremt hög beräkningskapacitet för vissa saker.

Sedan drämde amerikanska flygvapnet till och köpte nästan 2000 PS3:or som de kopplade ihop till till en av världens då snabbaste "superdatorer" för en bråkdel av vad det skulle ha kostat med "vanliga" delar.

Sedan kom Sony och sabbade allt genom att plocka bort stödet för Linux.

Sedan blev folk arga och hackade Sony.

Sony stängde ner onlinetjänster i flera månader.

Resten är historia...


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

1
Skriv svar