Portal 2 har fyllt tio år - Fira med tårta?

Robot
Portal 2 har fyllt tio år - Fira med tårta?

Valves mästerliga pusselspel fyller två hela händer och vi drömmer om ett tredje spel, kanske med tre portaler?

#portal-2, #valve


Medlem

The cake is a lie!

Medlem

Det är nått med stämningen i Portal som dom verkligen fick till.
Visst delar det samma "universum" som Half life? När i tiden utspelar sig Portal jämfört med Half life 1 och 2 ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Molotov:

Det är nått med stämningen i Portal som dom verkligen fick till.
Visst delar det samma "universum" som Half life? När i tiden utspelar sig Portal jämfört med Half life 1 och 2 ?

Japp, det delar universum men vad jag vet finns det ingen information om när i tidslinjen det sker.


signatur
Medlem

Jag skulle vilja se möjligheten att köpa och köra Portal 1 och 2 på PS4/PS5 då jag miste möjligheten att lira första och satt med som åskådare på andra.. Äldre konsoler är numera borta och lirar inte PC😕

Medlem

Helsike så bra Portal-spelen är. Har inte lirat dom sedan release, blir nog att återspela någon dag.(Efter backloggen har minskat, om det nu sker)


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skribent

Skit i jälva Half Life 3, ge oss en uppföljare till Portal och jag är nöjd!


signatur

"Writer and Fighter"

Redaktör

Ett av mina absoluta favoritspel. Lirar det med min 9-äring nu för att ge en motvikt till kvantitetslir som Roblox.


signatur
Skribent
Skrivet av Molotov:

Det är nått med stämningen i Portal som dom verkligen fick till.
Visst delar det samma "universum" som Half life? När i tiden utspelar sig Portal jämfört med Half life 1 och 2 ?

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Japp, det delar universum men vad jag vet finns det ingen information om när i tidslinjen det sker.

Portal 1 utspelar sig mellan Halft Life 1 och 2, tror det är 20 år efter 1an när Gordon är nedfryst? Portal 2 däremot utspelar sig flera tusen år efter Half Life 2 och Alyx.


signatur

"Writer and Fighter"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Johlor:

Portal 1 utspelar sig mellan Halft Life 1 och 2, tror det är 20 år efter 1an när Gordon är nedfryst? Portal 2 däremot utspelar sig flera tusen år efter Half Life 2 och Alyx.

Flera tusen? Åfan


signatur
Medlem

Jag hade gärna spelat Portal 2 igen men är inte så sugen på att koppla in mitt gamla PS3. Coop-delen var väldigt kul. Tror tom jag har någon bana kvar av de extra som släpptes efter release.

Skribent
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Flera tusen? Åfan

Ja jag tror det var tänk att Chell skulle väckas igen var 50 år för att genom gå nya test, men blev något fel så hon fick sova i 50 000 år. XD

Nu vet jag inte exakt vart jag läste detta, men jag fick något ryck för ett tag sedan och försökte leta info som pusslade ihop spelen. Det som i alla fall är helt säkert enligt lore är att Chell genomgår första testet i Portal 1 där mellan HL1 och HL2 när aliensen invarderar jorden, det är då GlaDOS också blir self-aware på Apature Science.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Snart är också Skyrim 10 år gammalt... Vart tar tiden vägen?

Medlem

Fick ett sug att installera Portal 2 igen, men blev nyfiken på modden Reloaded efter artikeln.


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Gnällkuk
Skrivet av Ronzem:

Snart är också Skyrim 10 år gammalt... Vart tar tiden vägen?

Bara? Känns som det är tjugo år gammalt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det där med en 3'a är ju inte Valves starka sida. 😉

Medlem

Vill ha Portal i VR. Kittla åksjukenerven lite.

Medlem
Skrivet av mondo:

Vill ha Portal i VR. Kittla åksjukenerven lite.

När alyx släpptes så sades det att Valve testat både Left 4 dead och portal i VR. Men inget man gått vidare med, men man kan hoppas i framtiden


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

När alyx släpptes så sades det att Valve testat både Left 4 dead och portal i VR. Men inget man gått vidare med, men man kan hoppas i framtiden

Undrar om Portal i VR fick alla på kontoret krälandes på golvet med huvudet i papperskorgarna. XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hmm, gillade 1an bättre...blev för mycket med den där färg-kanonen... inte spelat klart hela iofs.

Portal 1 och 2 är två spel där jag mer än gärna ser remake/remaster. Två mästerverk fyllda med värme, humor och intelligens.

Medlem
Skrivet av Korken:

Hmm, gillade 1an bättre...blev för mycket med den där färg-kanonen... inte spelat klart hela iofs.

Jag spelade förvisso Portal 2 först men jag tyckte inte orginalet kom i närheten. Så spela klart nr 2 nu och kör igenom coop-banorna med

1
Skriv svar