Ingen affär mellan Discord och Microsoft – samtalen avslutade

Robot
Ingen affär mellan Discord och Microsoft – samtalen avslutade

Microsoft sparar 10 miljarder dollar.

#discord, #microsoft


Medlem

Tacka gamergudarna!!

Medlem

Goda nyheter.

Medlem

Gaming-världen drar en lättnadens suck

fue
Medlem

10 miljarder dollar. Let that sink in for awhile.

Medlem

Sad panda 🐼

Skribent

Underbart! Slipper man leta efter en ny tjänst eller gå tillbaka någon gammal.

Skrivet av fue:

10 miljarder dollar. Let that sink in for awhile.

Det där är "bara" en miljard dollar. Det är alltså tio gånger så mycket. Man förstår liksom inte hur mycket pengar det är förens man sätter siffror på det och relaterar till saker.

Medlem

Jag avvaktar med att bedöma om detta är goda eller dåliga nyheter.

Inaktiv

Årets bästa nyhet. Deras historik inom detta är ju inte så lysande. Kolla hur kasst MSN blev senare åren samt Skype. Inget vidare trackrecord så håll er borta!

Medlem
Skrivet av fue:

10 miljarder dollar. Let that sink in for awhile.

Mkt pizza till personalen blir det!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Starkt att motstå detta. Respekt.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Moderator | Testpilot

Jag hade sålt det direkt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Frågan är om Tencent, Amazon eller Google kom med en större påse med pengar.

Hmm, bra val, kanske, eller? Tur att man inte sitter i deras sits.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag är inte säker på att alternativet att bli ett publikt handlat aktiebolag är bättre än en inkorporation hos Microsoft.
Vad är affärsplanen, ta betalt eller skörda användardata och sälja till högstbjudande?

Ambassadör
Xbox

Frågan är hur Discord kommer att förändras av att gå public? Helt andra krav på lönsamhet då, så vad det kommer att innebära i form av nuvarande funktioner som blir låsta bakom paywall, utökning av annonser, försäljning av användardata och annat mindre skoj får tiden utvisa.

Att påpeka MS track record och bara ta upp gamla affärer som Skype och ignorera framgångsrika saker som LinkedIn och Github är lite underligt. Även med Xbox så har vi sett en helt annan approach till M&A som är väldigt hands off. Satya Nadellas MS är lite annorlunda.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag hade sålt det direkt.

Samma här, speciellt nu när det finns liknande tjänster där ute tex guilded. Vi alla vet hur snabbt det gick från att teamspeak tappade den stora massan till discord och det kommer sannolikt hända igen i framtiden.

En sak har iaf discord visat: det är viktigare att vara mer tillgängligt än att ha bästa kvalitén. Bara en sån sak som ljudkvalitén. Den ska man behöva betala extra för, samtidigt som mumble har den helt gratis. Discord saknar möjligheten som viskning mellan kanaler vilket krävs om man spelar väldigt många. Både teamspeak och guilded har detta osv. Listan kan göras lång. FÖR LÅNG. Så jag ger det 2-3 år till sen måste discord antingen börjat utveckla vidare sej, eller så har säkert en ny tjänst tagit över tronen.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

1
Skriv svar