Ryktet om Knights of the Old Republic-remake stärks av känd läckare

Robot
Ryktet om Knights of the Old Republic-remake stärks av känd läckare

Jason Schreier menar att ryktet kring en remake av det mästerliga Star Wars-rollspelet stämmer.

#aspyr-media, #knights-of-the-old-republic


Medlem

Usch, vad tråkigt att nästan ingenting får vara hemligt längre. Jag börjar bli lite trött på att allting läcker ut så att de stora överraskningarna aldrig blir av!

Gnällkuk

Intressant, jag har ju aldrig spelat det här spelet så kanske blir det första gången. Jag har ju inte heller några minnen som kan gå sönder utifall att remaken "förstör" för mycket.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Snälla säg att dessa rykten är sant!! Å vad jag blir glad


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Tar det fortfarande med en nypa salt tills jag ser ett officiellt uttalande.

Men jag ser gärna en komplett remake av KOTOR 1 och 2. Men samtidigt är det lite, kan de inte göra en fortsättning? Småtrött på remakes hit och dit även om det är kul, men vill så gärna ha mer från vissa spelserier än att få samma berättelse återberättat i ett snyggare "skin". Skulle vilja ha fler spel om Clone Wars eller varför inte High Republic eller efter Empire.

Medlem

Kan räkna antalet RPG jag har gjort omspelningar på på en hand och KOTOR spelade jag om fyra gånger på raken. Hoppas verkligen att ryktena stämmer, hade varit roligt att återbesöka det universumet!

Medlem

Ingen blir mer nöjd än mig, jag spelade ungefär noll single player spel mellan 2000-2011, spelade endast competetive online, Dota, CS, Battlefield bla. Förstod aldrig single player spel, speciellt inte RPGs där det var mycket dialog och story, tyckte jag var så jävla tråkigt, skippade varje cutscene och varje dialog så fort jag bara kunde om jag testade ett spel, så jag har en hel drös spel från den tiden jag vill ha remade, en av önskningarna var just KOTOR och en av önskningarna var Mass Effect, och jag får båda, jag är så nöjd :)!

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Tar det fortfarande med en nypa salt tills jag ser ett officiellt uttalande.

Men jag ser gärna en komplett remake av KOTOR 1 och 2. Men samtidigt är det lite, kan de inte göra en fortsättning? Småtrött på remakes hit och dit även om det är kul, men vill så gärna ha mer från vissa spelserier än att få samma berättelse återberättat i ett snyggare "skin". Skulle vilja ha fler spel om Clone Wars eller varför inte High Republic eller efter Empire.

Tvåans utveckling led av enorm tidspress som gjorde att de fick skära bort en hel drös innehåll, så jag skulle gärna spela en "definitiv version" som spelet var tänkt från början. Det finns ju en restored content mod, men den är också trasig på sina ställen.

Vore häftigt om KOTOR 1 och 2 fick remakes för att hypa upp ett tredje inkrement, men det är väl en önskedröm.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Avstängd

Har det gjorts remakes på Jedi Outcast? Huh?

Medlem

En remake med båda spelen med fungerade handkontroll stöd, bättre UI och lite annat hade gillats!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Usch, vad tråkigt att nästan ingenting får vara hemligt längre. Jag börjar bli lite trött på att allting läcker ut så att de stora överraskningarna aldrig blir av!

Sluta surfa runt på nätet så slipper du läckor problem solved

Medlem
Skrivet av Levi:

Har det gjorts remakes på Jedi Outcast? Huh?

Jag blev också förvånad xD

Medlem

Kotor-eran har gett mig över 10.000 timmar i underhållning o diskussioner, så liksom, självklart önskar jag mer. Men rykten om nästa projekt hörs flera gånger per år.

Medlem

Jag ser hellre ett KOTOR 3.
Men kanske remake är en del på vägen dit.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jag ser hellre ett KOTOR 3.
Men kanske remake är en del på vägen dit.

Kotor 3 alla dagar i veckan! Men är detta det man får är jag nöjd med det, tills vidare!

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Kotor 3 alla dagar i veckan! Men är detta det man får är jag nöjd med det, tills vidare!

Ja jag kommer helt klart lira skiten ur en remake

Skribent
Skrivet av Ronzem:

Jag ser hellre ett KOTOR 3.
Men kanske remake är en del på vägen dit.

Om dessa remakes är sanning så gissar jag det är för att testa vattnet inför en möjlig fortsättning.


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Skrivet av Ronzem:

Jag ser hellre ett KOTOR 3.
Men kanske remake är en del på vägen dit.

Skrivet av Laddemannen:

Kotor 3 alla dagar i veckan! Men är detta det man får är jag nöjd med det, tills vidare!

Jag hoppas/önsketänker att 3:an redan är i produktion och detta är för att driva upp hype inför det.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Om dessa remakes är sanning så gissar jag det är för att testa vattnet inför en möjlig fortsättning.

Skrivet av anon_118566:

Jag hoppas/önsketänker att 3:an redan är i produktion och detta är för att driva upp hype inför det.

Finns ju dock en chans att ett eventuellt nytt spel utspelar sig under High Republic istället.
Men jag hoppas inte!

Medlem

Var det ett bra spel? Har aldrig lirat det? Vad var det som utmärkte det?


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Sluta surfa runt på nätet så slipper du läckor problem solved

Jag vill ju veta om alla nyheter, men bara när de faktiskt ska vara officiella!

Inaktiv
Skrivet av krislevin:

Var det ett bra spel? Har aldrig lirat det? Vad var det som utmärkte det?

Kanske den bästa storyn i ett Star Wars spel, utspelar sig tusentals år innan filmerna, mysiga miljöer och intressanta karaktärer och följeslagare, man får besöka typ 5 planeter, man kan vara ond eller god. Bioware i högform.
Typ ett lite simplare Baldur's Gate 2 eller Dragon Age: Origins i Star Wars-setting.

Nackdelarna idag kanske är lite kala och trånga omgivningar, lite stela strider och tråkig grafik men det är väl sådant man förbättrar i en remake.

Medlem
Skrivet av anon_118566:

Jag hoppas/önsketänker att 3:an redan är i produktion och detta är för att driva upp hype inför det.

Mycket möjligt! Vi får hålla tummarna att Bioware/EA inte fuckar upp hela skiten som dom tenderar att göra på sistone.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Tvåans utveckling led av enorm tidspress som gjorde att de fick skära bort en hel drös innehåll, så jag skulle gärna spela en "definitiv version" som spelet var tänkt från början. Det finns ju en restored content mod, men den är också trasig på sina ställen.

Vore häftigt om KOTOR 1 och 2 fick remakes för att hypa upp ett tredje inkrement, men det är väl en önskedröm.

Ja, om de fixar det så hade det varit otroligt bra, då hade 2:an känns nyare också, jag har inte testat den modden så för mig hade spelet fått som ett ansiktslyft och det är ju mer än att bara "vi gör om grafiken" etc.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jag ser hellre ett KOTOR 3.
Men kanske remake är en del på vägen dit.

Svårt att göra uppföljare så långt efter. Ingen som jobbade på Kotor spelen är väl kvar på Bioware idag.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag vill ju veta om alla nyheter, men bara när de faktiskt ska vara officiella!

Ja det är inte alltid lätt, själv tycker jag om läckor får upp en viss hype för spel men jag förstår dig mer än väl :)!

Skribent
Skrivet av krislevin:

Var det ett bra spel? Har aldrig lirat det? Vad var det som utmärkte det?

Det är typ Baldurs Gate i SW-miljö. Om jag inte minns fel använde Bioware DnD regelverket som grund för spelet. Höll även hög klass storymässigt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Remake av KOTOR 1 & 2 - Ja tack!

KOTOR 3 av dagens Bioware - Nej tack, tyvärr.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Det är typ Baldurs Gate i SW-miljö. Om jag inte minns fel använde Bioware DnD regelverket som grund för spelet. Höll även hög klass storymässigt.

Tack. Låter ganska bra. Ska nog förvärva det till min pc


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Kanske den bästa storyn i ett Star Wars spel, utspelar sig tusentals år innan filmerna, mysiga miljöer och intressanta karaktärer och följeslagare, man får besöka typ 5 planeter, man kan vara ond eller god. Bioware i högform.
Typ ett lite simplare Baldur's Gate 2 eller Dragon Age: Origins i Star Wars-setting.

Nackdelarna idag kanske är lite kala och trånga omgivningar, lite stela strider och tråkig grafik men det är väl sådant man förbättrar i en remake.

låter spännande! Det spelar inte nån roll grafikmässigt för min del, bara det är bra och roligt och att man sugs in och kan uppleva det. Allt annat är på andra plats!!!


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

1
Skriv svar