Ny Microsoft Store uppges vara på gång – kanske till hösten

Robot
Ny Microsoft Store uppges vara på gång – kanske till hösten
Medlem

Tycker inte nuvarande är riktigt så hemsk, men skulle absolut gärna se förbättringar. Framför allt bättre kategoriseringar och sökmöjligheter hoppas jag på i den kommande.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

På tiden. det behövs ganska mycket förbättringar.
men tror det va typ två år sedan Phil Spencer sa att de skulle fixa den och att de förstod att det va ett problem.
EA har precis börjat fixa en ny så det är bra att MS gör det samma.

Sen om jag kunde få tillgång till filerna på min dator så skulle jag bli ännu nöjdare. men det verkar också va på väg nu när de lagt till mod stöd till ett antal spel.

Medlem

Phil Spencer gjorde ju något uttalande för ett par år sedan om hur han ville förbättra Microsoft Store. Får väl hoppas att han haft fingrarna med i spelet för då känns det som att det kan bli en lovande uppdatering.

Medlem

Ja MS Store är fruktansvärd, totalt bottennapp.

MEN Xbox-appen tycker jag fungerar bra... eller är det bara jag? Jag får lika snabba nedladdningar där som i Steam. Varför skulle man använda gamla Store?

Medlem

Har glömt bort att den där butiken ens finns. Sist jag använde den var när jag spelade State of decay 2 genom Game pass och avslutade min prenumeration strax därefter

Gnällkuk
Skrivet av Hullken:

Ja MS Store är fruktansvärd, totalt bottennapp.

MEN Xbox-appen tycker jag fungerar bra... eller är det bara jag? Jag får lika snabba nedladdningar där som i Steam. Varför skulle man använda gamla Store?

Håller inte med alls, även den är skit. De behöver få den mer sömlös. Det är sjukt osmidigt och buggigt att bara göra en så simpel sak som att spela ett spel med vänner. Svurit oändligt åt den appen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Mitt problem med MS store/Xbox Pass är deras sätt att ladda ner och installer saker på din dator i flera olika mappar som inte låter dig accessa dom utan massa trixande.

Medlem
Skrivet av Busko:

Mitt problem med MS store/Xbox Pass är deras sätt att ladda ner och installer saker på din dator i flera olika mappar som inte låter dig accessa dom utan massa trixande.

Håller 100% med! Ruskigt irriterande. Jag fick ett problem med Dirt 2 vid tillfälle och uninstall hjälpte inte. Behövde helt enkelt ta bort filerna lokalt själv vilket då inte går eftersom bara MSStore har access. Så det första man får göra är att själv ta access, vilket är rätt krångligt i Windows. Nåja, de löste sig efter mycket mycket krångel, men att bara låta mig som Windows admin ta bort filerna eller ändra dom själv hade ju inte varit fel.

Ny butik känns bra. Jag använder den regelbundet pga. spel och några appar (Windows Terminal etc.) och det är sjukt hur mycket denna butik misslyckas med att ladda ned filer eller bara hålla gränssnittet uppdaterat till vad som egentligen händer. Många gånger det står att uppdatering misslyckats men i själv verket har det lyckats. Eller så låser sig nedladdningen helt i gränssnittet men pågår i bakgrunden. Suck.

Medlem

Ja det kan nog bara bli bättre. Riktigt svårt att göra skit sämre.

Ibland undrar jag hur ett företag som MS kan göra något så värdelöst på alla nivåer

Medlem

Bra att dom inser den behöver lite upppiffade .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det är rätt otroligt att folk kan köpa ett spel gjort av Microsoft, i Microsofts butik och på Microsofts operativsystem och det fungerar sämre än alla liknande saker från tredje part.

Medlem

Bra, den är verkligen i behov av en rejäl makeover.

Medlem

Senast jag använde MS store var när jag var på jakt efter en Windows licens, det var där det stod i windows(!) att man kunde köpa en, tänkte kolla vad det kostade.. fanns nada 🤣

Tyckte det var lite kul att man ej kan köpa Windows licenser i deras egna store som dom t.o.m. länkar till

KoP
Medlem

Och så kan dom väl återinföra storen i appen så att man köpa spel där som är installerade (på Xboxen) lagom tills man kommer hem.

Medlem

Bra. Behövs verkligen, särskilt med tanke på att MS satsar mycket på PC också nuförtiden. Dumheter att inte ha en dräglig store då.

Medlem

kan inte bli värre store kan bara bli bättre från de status den är redan.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Steam tycker jag har för mycket saker och funktioner överallt. Epic har för lite. Microsoft Store vet jag inte vad jag ska säga om. Xbox har jag inte använt sen 360 tiden men jag har för mig att den var ganska osmidig. Även om den var trög på PC gillade jag Playstation Store innan dom "uppdaterade" och tog bort önskelistan och alla videos och screenshots. Är aldrig inne där och kollar spel längre.

Så finns det något företag som har en väl fungerande online store?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Margy:

Det är rätt otroligt att folk kan köpa ett spel gjort av Microsoft, i Microsofts butik och på Microsofts operativsystem och det fungerar sämre än alla liknande saker från tredje part.

Det är nog för att Microsoft Store har sin ursprung från sen 90-tal och Windows XP.

Den som klagar på Epic Store har nog aldrig försökt köpa och installera spel på Microsoft Store. Epic Store är rena himmelriket i jämförelse.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det är rätt otroligt att folk kan köpa ett spel gjort av Microsoft, i Microsofts butik och på Microsofts operativsystem och det fungerar sämre än alla liknande saker från tredje part.

Nu är det inte alla spel o användare men ja det är inte bra

Själv inte haft fel i något spel jag kör som är crossplay mellan xbox o pc.
kanske är skillnad på stand alone titlar?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Nu är det inte alla spel o användare men ja det är inte bra

Själv inte haft fel i något spel jag kör som är crossplay mellan xbox o pc.
kanske är skillnad på stand alone titlar?

Inte heller haft några problem.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

1
Skriv svar