Borde FZ skriva mer (eller mindre) om VR?

Robot
Borde FZ skriva mer (eller mindre) om VR?

Får du inte nog av virtuella verkligheter? Eller är du proppmätt?

#snabbkollen, #virtual-reality, #vr


Medlem

Det kanske går bättre för er denna rundan =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det mest underhållande FZ någonsin producerat är Jocke & Calles första möten med HTC Vive.

Medlem

Är ett stort fan av VR men vet att en hel del av dessa spel tyvärr inte är värda nämnas, då de inte lagts ner nog med resurser eller kan anses som ett kortare teknik demo.

Tycker FZ sköter det bra som det är. Ni nämner ofta de större mer slipade VR spelen. Sen har vi en bra tråd i forumet för andra mindre VR spel
(men jag tackar inte direkt nej till mer)

Medlem

Mer, mer, mer Tips & trix, tester/recensioner och nyhetsbevakning.
VR är ett spelformat som är fantastiskt underhållande och jag skulle med glädje läsa mer om det på FZ där jag ändå läser 90% av allt annat spelrelaterat.
VR-info hämtar jag idag till största delen från forumen hos systersajten Sweclockers. Väldigt pålästa användare där.

/Mycket nöjd Oculus Quest ägare sedan julen 2019

Medlem

Konstig fråga egentligen.

Jag hoppas ni skriver om sådant som är aktuellt inom branschen oavsett format.


signatur

Ultrazine

Medlem

Lagom "for now" men ju större det blir så tycker jag FZ ska skriva mer om det också. Många saker är knappt värda att nämna i dagsläget medans andra ska benämnas precis som andra spel då de är så stora.

Har en Rift S sen drygt ett år och är väldigt nöjd.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Finns ganska mycket till PSVR som verkar intressant, dock så kommer jag och säkert många andra inte hoppa på tåget innan PSVR2.
När nästa index och PSVR2 släpps så kommer nog intresset öka en hel del, Index för kvalitén och PSVR2 för att grundläggande prestanda och kvalité ökas till ett ok pris.

Quest är väl 3dje benet, det hjälper också till att breda användarbasen PGA smidigheten.

Jag ser optimistiskt på VR typ nästa år.

Medlem

Tycker det är bra rapportering.
Skulle gärna se mer men inser ju att det periodvis inte finns nått att rapportera om


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Bra, men mer skadar inte. Det är för lite i svensk media tycker jag.

Jag uppskattar att ni täcker det. Dock är det väldigt mycket om plattformarna och rykten om hårdvara.

Det är ovanligt med riktiga recensioner av VR spel. Jag hade gärna sett mer spelrecensioner i fortsättningen. Ni täcker i princip allt om hårdvaran och systemen redan.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Jag uppskattar att ni täcker det. Dock är det väldigt mycket om plattformarna och rykten om hårdvara.

Det är ovanligt med riktiga recensioner av VR spel. Jag hade gärna sett mer spelrecensioner i fortsättningen. Ni täcker i princip allt om hårdvaran och systemen redan.

Tänkte skriva samma.
Skulle vilja se mer spelrecensioner.
Gärna recensioner för och av folk som är intresserade av VR inte nån "nybörjare" som börjar må illa efter en kvart och sågar spelet i fotknölarna pga det
Inte menat att det är så men ni förstår nog poängen
"Komforten" ska givetvis tas upp också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av Molotov:

Tänkte skriva samma.
Skulle vilja se mer spelrecensioner.
Gärna recensioner för och av folk som är intresserade av VR inte nån "nybörjare" som börjar må illa efter en kvart och sågar spelet i fotknölarna pga det
Inte menat att det är så men ni förstår nog poängen
"Komforten" ska givetvis tas upp också.

Ja. Din In Death unchained recension var uppskattad. Jag funderade på att skriva något om både Windlands 2 och I Expect You To Die, men jag tror inte det hade blivit så lyckat.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Ja. Din In Death unchained recension var uppskattad. Jag funderade på att skriva något om både Windlands 2 och I Expect You To Die, men jag tror inte det hade blivit så lyckat.

Tack
Jag är usel på att skriva men jag har lyckats trockla ihop 2st medlemsrecensioner iaf


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

ÖS PÅ FÖR BÖVELN!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Sen när jag slaktar spargrisen och köper ett VR-kit, då får ni skyffla ut hur mycket som helst.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Är väl bara skriva om det när det finns något nytt att skriva om och inte kvotera in något bara för det inte skrivits något på ett tag.

Medlem

Vr... vad är det?

Backloggens befriare
Skrivet av normalniklas:

Konstig fråga egentligen.

Jag hoppas ni skriver om sådant som är aktuellt inom branschen oavsett format.

Precis exakt så.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Jag tycker ni ska sitta uppe vid midnatt och live-rapportera från premiären av Oculus Gaming Showcase!
OK kanske inte riktigt den nivån men jag hade gärna sett lite mer än idag.

Medlem

Själv är VR helt ointressant för mig. Men för dem som använder det och uppskattar det är det väl super. Finns väl mycket annat som andra är ointressade som också skall skrivas om. Vi är ju tex väldigt få som uppskattar och tror på cloud gaming och andra som inte kan tänka sig att ens testa. Tycker ändå det skall tas upp för dem som vill ha sådana nyheter precis som VR nyheter sålänge det är gaming relaterat så hör det hemma här.

Medlem

Känns fortfarande lite nischat. Även om fler och fler skaffar. Stora trender och när fler trippel A titlar vågar sig på den marknaden, då kan det vara läge att skriva mer


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Inaktiv
Skrivet av normalniklas:

Konstig fråga egentligen.

Jag hoppas ni skriver om sådant som är aktuellt inom branschen oavsett format.

Nej, inte konstig fråga. Om det visar sig att nästan ingen på FZ är intresserad av att läsa om VR så är det väl bra att FZ väger in det i sin nyhetstäckning.

Medlem

Jag skulle gärna se fler artiklar om VR. Mest eftersom att vi har äntligen blivit en Oculus Quest 2-familj i julad! Och man vill ju veta vad som är bra och vad man ska undvika samt vad ni faktiskt tycker om olika grejer rörande VR.
+1 på fler och mer VR!


signatur

/MJ

Medlem

Men de som väljer "mindre, jag är mätt". ... vore det inte bättre om man kunde välja i sina settings vilka plattformar man vill se i nyhetsflödet? Typ jag som inte spelar något på konsol hade gärna sluppit se allt konsolrelaterat, men jag tycker definitivt inte det ska vara mindre av det för den sakens skull

Visst kunde man välja bort saker tidigare? (eller tänker jag på någon annan sida?)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Men de som väljer "mindre, jag är mätt". ... vore det inte bättre om man kunde välja i sina settings vilka plattformar man vill se i nyhetsflödet? Typ jag som inte spelar något på konsol hade gärna sluppit se allt konsolrelaterat, men jag tycker definitivt inte det ska vara mindre av det för den sakens skull

Visst kunde man välja bort saker tidigare? (eller tänker jag på någon annan sida?)

Fanns flikar för respektive format i den gamla designen, kan ju ha tagits bort för att ingen använde det.

Röstade på ”Mindre” men störs inte direkt av innehållet, är bara att hoppa över artikeln/nyheten.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Nej, inte konstig fråga. Om det visar sig att nästan ingen på FZ är intresserad av att läsa om VR så är det väl bra att FZ väger in det i sin nyhetstäckning.

Beror ju på hur man ser på sitt uppdrag som nyhetsmedia. Jag vill ha en spelsajt som förmedlar och bevakar det som händer i spelbranchen etc. Helt oavsett om jag är intresserad av det så vill jag veta vad som händer med VR när det händer något. Jag hoppas ju att fz inte bara skriver sina artiklar och nyheter efter vad de tror vi vill läsa om.


signatur

Ultrazine

Inaktiv
Skrivet av normalniklas:

Beror ju på hur man ser på sitt uppdrag som nyhetsmedia. Jag vill ha en spelsajt som förmedlar och bevakar det som händer i spelbranchen etc. Helt oavsett om jag är intresserad av det så vill jag veta vad som händer med VR när det händer något. Jag hoppas ju att fz inte bara skriver sina artiklar och nyheter efter vad de tror vi vill läsa om.

Well, jag tror att sanningen ligger någonstans mitt emellan. Någon får gärna rätta mig om jag har fel men jag föreställer mig att en sida som FZ som primärt(?) tjänar sina pengar på annonsintäkter gärna försöker skriva om sånt som folk vill läsa (och klicka på).

Medlem

Är inte det dugg intresserad av VR. Det är ingenting för mig.
Men görs det spel eller släpps nya produkter så hör det hemma på denna sidan.
Skulle gärna se mer nyheter (om det finns några) om AR. Typ hololens.

Men jag tycker i allmänhet att det ligger på en bra nivå.

Medlem

Bryr mig inte ett dugg om vr.

12
Skriv svar