Tales of Arise får releasedatum - Utvecklarna svarar på frågor från FZ-communityt!

Robot
Tales of Arise får releasedatum - Utvecklarna svarar på frågor från FZ-communityt!

@Arzei fick ställa frågor till studion bakom nästa del i den 25-årsfirande serien som sålt närmare 24 miljoner exemplar.

#tales-of-arise


Medlem

Stort tack för detta! 10:e september alltså, spännande.

Jag gillar det jag läser - friare upptäckande, rappare strider, mer skits. Kan bli bra, detta. Berseria släpptes ju 2016 i Japan så det är ett bra tag sedan serien fick en ny del.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Testpilot

Har bara spelat Tales of Berseria och det var ett ganska bra spel men kanske lite väl mycket anime tropes ibland. Jag gillar J-rpg men de får gärna vara lite mörka och mustiga, vilket Beseria var på ett sätt men inte fullt ut som Final Fantasy serien, även om den har sina tropes den med.

Det jag tyckte var intressant med det här spelet var att grafiken såg riktigt bra ut i jämförelse med de jag sett av Tales serien sen tidigare.

Medlem

jag är så sjuuuuukt hype.. kan inte behärska det. Jag är stort fan av Tales spelen och min favorit är Vesperia än så länge. Jag gillar att dom ser till att hålla bra skits som i dom flesta av spelen i serien.

OM någon vill ha tips om tales att spela så är det just Tales of Vesperia jag kan starkt rekommendera, finns på steam.

Medlem
Skrivet av Natrium:

jag är så sjuuuuukt hype.. kan inte behärska det. Jag är stort fan av Tales spelen och min favorit är Vesperia än så länge. Jag gillar att dom ser till att hålla bra skits som i dom flesta av spelen i serien.

OM någon vill ha tips om tales att spela så är det just Tales of Vesperia jag kan starkt rekommendera, finns på steam.

Är det bättre än Symphonia?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Natrium:

jag är så sjuuuuukt hype.. kan inte behärska det. Jag är stort fan av Tales spelen och min favorit är Vesperia än så länge. Jag gillar att dom ser till att hålla bra skits som i dom flesta av spelen i serien.

OM någon vill ha tips om tales att spela så är det just Tales of Vesperia jag kan starkt rekommendera, finns på steam.

Kostar endast ca 100kr på playstation store just nu. Man kanske skulle ta och testa det.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Är det bättre än Symphonia?

Inte mig du frågade, men jag kan flika in att jag tycker att de är på ungefär samma nivå. Vesperia har bättre karaktärer, Symphonia har bättre story. Vesperia har ett lite friare stridssystem men sättet man måste lära sig passiva skills från vapen irriterar mig (gäller även senare spel i serien). Så lite fram och tillbaka. Vesperia har väl framför allt fördelen att det är en konsolgeneration nyare och det märks, rent mekaniskt och visuellt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Kostar endast ca 100kr på playstation store just nu. Man kanske skulle ta och testa det.

ja jag älskar spelet det är nog mitt top Jrpg spel genom tiderna faktiskt. Storyn, musiken och speciellt karaktärerna och hur skits bra skitsen är som finns I spelet. Det är bara så sjukt bra. bara jag tänker på det igen så får jag sug att spela det.

Yuri spelets huvudkaraktär är så bra uppbyggd som lite av en anti hjälte istället för den klassiska vita riddaren.
Och combat är så indepth när man kommer in i det ordentligt på högre levels och det är sjukt roligt att bli mästare på att använda alla karaktärer också och alla deras attacker och hemliga attacker dom kan låsa upp. Sen för inte tala om otaliga timmar med kontent om man vill förutöver storyn med dom klassiska secret dungeons etc etc.

1
Skriv svar