Sony gör det som Nintendo inte gör

Inaktiv
Sony gör det som Nintendo inte gör

När jag läste på FZ att Sony har ändrat sig kring att stänga ner sin Playstation Store på Playstation 3 och Vita så blev jag mäkta förvånad.
Höll på att planera hur många spel jag skulle hinna med att köpa innan butiken skulle stänga men ett antal fans som blev besvikna på Sony fick Sony att ändra sig. Så nu får vi se när butiken kommer stängas ner.

Det som är bra med Sony är att när de tar ett beslut så betyder det inte att det är hugget i sten, men med Nintendo är det oftast tvärtom.
Fans kan säga ifrån att det är dåligt att stänga ner en online butik eller att de inte vill att ett spel ska vara tidsbegränsat men när Nintendo har beslutat något så finns det inget som kan få de att ändra sig.

Ett undantag är ju exempelvis NES Classic Mini men där blev nog trycket för stort och det var inte bara ett par fans som klagade utan konsolerna sålde slut och fansen ville bara ha mer.

Det skulle vara kul om Nintendo ändå kunde få alla spel som såldes via Wii Shop att säljas igen via deras Switch, för det blir ju mycket spel som blir svåra eller som det helt enkelt inte går att få tag på längre när en butik stängs så där.
Men tyvärr kommer det nog dröja innan man får se många av dessa spel igen och det finns ingen chans att Nintendo skulle öppna upp butiken igen.

Så jag blir glad när företag som Sony, trots att de säkert inte tjänar så mycket på Playstation Store på Playstation 3, ändå väljer att låta den finnas kvar ett tag till eftersom de vet att det finns människor där ute som vill handla där ibland.

Gnällkuk

Nintendo har alltid legat konsekvent efter i utvecklingen, varit sena på att anpassa sig och rejält motvilliga till att modernisera sig. Jag tror det fortfarande finns för mycket gamla gubbar kvar som styr Nintendo, men i takt med att de dör av kanske Nintendo som varumärke kan resa sig när det kommer till modernisering och kundanpassning.

De är ju redan överlägset bäst på att ta fram spel, annars hade de aldrig klarat av att hålla sådan arrogans så pass länge och inte gå under. Det finns ju en anledning varför man brukar kalla dem Nintendon't.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Nintendo har alltid legat konsekvent efter i utvecklingen, varit sena på att anpassa sig och rejält motvilliga till att modernisera sig. Jag tror det fortfarande finns för mycket gamla gubbar kvar som styr Nintendo, men i takt med att de dör av kanske Nintendo som varumärke kan resa sig när det kommer till modernisering och kundanpassning.

De är ju redan överlägset bäst på att ta fram spel, annars hade de aldrig klarat av att hålla sådan arrogans så pass länge och inte gå under. Det finns ju en anledning varför man brukar kalla dem Nintendon't.

Hade Nintendon’t i huvudet faktiskt när jag satte rubriken

Ja, Nintendo har verkligen kört sitt egna race.
Wii points istället för pengar.
Spelen låsta till konsolen istället för ett konto.
Med mera.
Men Nintendo har ändå blivit bättre på detta och anpassat sig mer men fortfarande vill de helst gå sin egna väg.
Men som du säger så kommer de väl modernisera sig mer och kundanpassa sig bättre i framtiden.

Medlem

Bra gjort Sony, de hade valet att bara rida ut stormen några veckor sen hade det varit bortblåst,jag hade definitivt inte brytt mig ändå men ett friskhetstecken från ett företag att lyssna på sina konsumenter iaf tills efterfrågan på denna tjänst dör med tiden

Medlem

När det gäller Nintendo så har jag svårt för hela grejen att de är bäst på att göra spel. Kanske för de yngre och fanatiska buttonmashers men när skapade de ett genuint bra singleplayer spel senast?
Sen att de tar bort,höjer priser eller bara konsekvent ska ha fullpris på 5 år gamla spel som redan sålt som smör i sin butik är ju helt galet,men det verkar ju inte påverka deras försäljning ändå så kör på då

1
Skriv svar