Handhållning next level? Sony tar patent på AI som spelar spelen åt dig

Robot
Handhållning next level? Sony tar patent på AI som spelar spelen åt dig
Medlem

Kunde också funka som co-op-lösning för riktigt ensamma människor.

Josef Fares presenterar: It Takes One!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skribent

Det hade nog kunnat vara spännande i spel där man har AI-följeslagare. Då kanske man kunde lira i en timme med bågskytten och spela på ett specifikt sätt, för att sedan låta AI:n ta över den karaktären och spela den på samma sätt som du. Samtidigt går du själv vidare till att kontrollera krigaren.

Lite som Gambit-systemet i Final Fantasy XII, fast programmeringen av AI-följeslagarna sker automatiskt.

Skägg.
10 Chambers

Jag skulle vilja ha en AI som är lite sämre än mig, som kan lira spelet tills jag säger "näe, nu räcker det, du är ju kass - låt mig visa hur man gör".


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag skulle vilja ha en AI som är lite sämre än mig, som kan lira spelet tills jag säger "näe, nu räcker det, du är ju kass - låt mig visa hur man gör".

haha guld.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av SunShine:

haha guld.

Jag vill ha en värld där tekniska framsteg hjälper oss, inte tar över våra uppgifter


signatur
NuZ
Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag vill ha en värld där tekniska framsteg hjälper oss, inte tar över våra uppgifter

Skynet skulle ju också bara hjälpa till


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Inse vad mycket tid man kommer få över när AI spelar spelen åt en. /s

Medlem

Perfekt om man har 400 varv i Gran turismo som man inte orkar köra själv 😃

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Och dom bannar folk som andvänder sig av botar på pc!!

ELF
Medlem

Jag vill ha en ai som kan spela ett spel utan att vara en del av koden. På så sätt skulle multiplayer aldrig dö i ett spel och man skulle kunna veva igång spelet när som utan att behöva bry sig om att det är dött. Det skulle vara som att det aldrig dog och tappade spelarbas.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag vill ha en värld där tekniska framsteg hjälper oss, inte tar över våra uppgifter

Håller helt med. Det där var bra tänkt. Nu blir det kanske lite off topic här men det är trist att vi lever i en tid där tekniska framsteg allt mer tar över saker ifrån oss, rent allmänt, och inte ngn utveckling jag känner är vidare bra. Vi behöver allt ha anledningar att finnas till mer än att bara sitta på arslet genom hela livet haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar