Den stora GTA 6-tråden

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Trist attityd du har. Företag släpper ofta uppföljare även om tidigare spel fortfarande säljer. Finns absolut noll anledning till att vara så konspiratorisk som du är.

Nu ska man väl inte vara för pessimistisk och jag tror att det kommer en uppföljare rätt snart, men det är ändå surt att det inte kom något story DLC till 5:an och det var väldigt länge sedan det släpptes samtidigt som Rockstar gick ut med att de hade idéer för 45 år framöver strax före GTA 5 släpptes.
IGN GTA6 2013

Personligen så hoppas jag att det kommer 2023, eftersom ifall det släpps innan så är risken större att de också vill släppa det till PS4/XBOne och det skulle vara katastrof gör spelmotorn.

Jag ser dock väldigt mycket fram emot GTA och gillade 5:an väldigt mycket, kommer nog spela igenom det igen när uppdateringen kommer i slutet av året.
Sen så är det väldigt spännande att se hur open world kommer se ut för de nya konsolerna, nu när Processorn är mycket starkare samtidigt som lagringen kommer göra väldigt stor skillnad i den här typen av spel.

Jag har ett ganska stort förtroende för Rockstar, så jag tror att det kommer bli bra oavsett ifall man är i andra delar av världen.
Tror dock mer på att man är i Sydamerika i en del av spelet än att man är där hela tiden.
Jag tänker att det blir lite som i GTA 5 introt, eller som i RDR2 när man åker syd(tanken var väl från början att man skulle spenderat mer tid där).
Kanske blir en mindre stad eller område alltså och att växla emellan bör väl gå på ett fåtal sekunder med nya lagringen.

Gillade Narcos, men jag vet inte om jag vill se mer eller en annan version av det.
Att det finns med i spelet och är en del av storyn är väl ok, men som övergripande tema är jag lite mer skeptisk till.
Men det blir säkert bra oavsett, även om jag har svårt att få grepp om hur de skulle kunna få till det på ett intressant sett.

Ett tänkbart scenario är annars att man är en karaktär som flyr Nordamerika och landar i Sydamerika, sen kanske man tar sig tillbaka till Nordamerika

Ett nytt GTA:London med lite inspiration från Snatch och Lock, stock and 2 smoking barrels hade nog kunnat vara intressant som typ spin-off också.

Avstängd
Skrivet av Sillgam:

Trist attityd du har. Företag släpper ofta uppföljare även om tidigare spel fortfarande säljer. Finns absolut noll anledning till att vara så konspiratorisk som du är.

Oh really? Det är en konspiration att GTA V mjölkas i oändlighet och Skyrim snart ser sin 89e re-release menar du?

Medlem

Jag har inte en inblick i hur datorspelsutvecklare jobbar men jag känner ändå att det är rätt logiskt att även om de har hundra eller tusentals kopplade till sig så är ju de flesta frilansare som förmodligen jobbar med olika saker samtidigt. Någon som kan brunchen helt och hållet får rätta mig om jag har fel, men jag tippar att det är drygt hundra och kanske färre som jobbar heltid med spelet. Många andra utöver dom jobbar med research, skådespelandet osv, antar jag.

Sedan kanske de är lite trötta på GTA-serien och vill jobba med andra spel, RDR2 kändes som ett GTA för oss som spelat det under ungdomen men behöver ett "GTA för vuxna", GTA5 känns som ett spel för rastlösa killar även om jag förstås gillade spelet när det begav sig. Men vad är poängen med GTA5 till PS5 och vad kommer att skilja sig? Förutom grafiken i så fall, kanske några nya bilar men det kommer fortfarande vara ett spel som utspelar sig 2012-13 annars vore det konstigt.

Medlem
Skrivet av General White:

Oh really? Det är en konspiration att GTA V mjölkas i oändlighet och Skyrim snart ser sin 89e re-release menar du?

GTA v har väl släppts 2 gånger? 3 om du räknar med pc versionen. Inte riktigt 89 som du påstår.

För övrigt är deras mjölkning inte relevant i denna diskussionen.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

För övrigt är deras mjölkning inte relevant i denna diskussionen.

Det är ju just det den är! Om Rockstar nu planerar att släppa GTA V återigen i slutet av 2021, vilket de gör, så kommer de ju KNAPPAST att släppa ett GTA VI varken innan dess eller strax efter för då säljer ju inte PS5- och XSX/S-versionerna GTA V lika bra. Deras fortsatta mjölkning av GTA V är alltså i högsta grad relevant för när tidigast de väljer att komma ut med GTA VI.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Personligen så hoppas jag att det kommer 2023

Tidigast till julhandeln 2023 skulle jag tippa, just eftersom de planerar att ge ut GTA V igen till PS5 och XSX/S innan jul i år, 2021. Minst två år tror jag att de ger det gamla PS3-spelet att sälja på de nya konsolerna, och det därtill inte minst då bristen på de nya konsolerna förväntas pågå ända fram till mitten av 2022. Det skulle dock inte förvåna mig ett dugg om GTA VI dröjer till 2024 eller 2025. Rockstar är inte ett företag som verkar ha det minsta bråttom direkt när det gäller helt nya spel och tittar man på hur lång tid det tidigare dröjt mellan nya delar så verkar det inte bli "bättre" på den fronten direkt. Det var väl fyra år innan GTA IV, sedan ytterligare fem år innan GTA V och sedan hela åtta år mellan RDR I och II.

Nu har det visserligen redan gått en halv evighet sedan GTA V men då får man ju räkna med att de både dubbbeldippat med samma spel på PS4 och XBO och nu är på väg att trippeldippa med samma spel på PS5 och XSX/S (något de inte gjort med andra spel då det ändå dröjt 4-8 år mellan delarna).

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Det är ju just det den är! Om Rockstar nu planerar att släppa GTA V återigen i slutet av 2021, vilket de gör, så kommer de ju KNAPPAST att släppa ett GTA VI varken innan dess eller strax efter för då säljer ju inte PS5- och XSX/S-versionerna GTA V lika bra. Deras fortsatta mjölkning av GTA V är alltså i högsta grad relevant för när tidigast de väljer att komma ut med GTA VI.

Trevligt att du tycker så. Men det du säger har inget med det som jag och den andra talade om. Alltså irrelevant.

Medlem
Skrivet av General White:

De jobbar nog på 6an, men den släpps inte så länge 5an drar in pengar utan prestation. Sluta köp deras sjuka ingame currency.

Känns riktigt skönt att 5an drar in stålar. Det tyder på att folk uppskattar spelet och har roligt samtidigt som att de inte behöver ha en allt för stor ekonomisk piska på sig att forcera ut 6an på bekostnad av kvalitet i underhållning

Avstängd
Skrivet av sCaz:

Känns riktigt skönt att 5an drar in stålar. Det tyder på att folk uppskattar spelet och har roligt samtidigt som att de inte behöver ha en allt för stor ekonomisk piska på sig att forcera ut 6an på bekostnad av kvalitet i underhållning

Den analysen fallerar då det snarare innebär att även GTA VI kommer följa samma modell, dvs överöst med microtransaktioner, inga expansionssläpp, allmänt girigt fulspel. De har redan försökt få in detta i RDR2.

Medlem

Nu skriver en sida på Facebook att GTA6 kan komma ut 2025. Ja då får man väl se fram emot en fin present som 35 åring….

https://www.facebook.com/13892765435/posts/10165745388875436/...

Avstängd
Skrivet av Zontos:

Nu skriver en sida på Facebook att GTA6 kan komma ut 2025. Ja då får man väl se fram emot en fin present som 35 åring….

https://www.facebook.com/13892765435/posts/10165745388875436/...

Kom igen finns ingen som vet idag

Medlem
Skrivet av Levi:

Kom igen finns ingen som vet idag

Kan nog va så

Medlem

Släpps nog före 2025

Skribent

Det var ju en fråga på framsidan nyss om ELder Scrolls 6 skulle komma denna konsolgeneration, men samma fråga kan ju ställa om GTA VI alternativt vilket spel som kommer först nya Elder Scrolls eller GTA?

Medlem
Skrivet av Shadee:

Det var ju en fråga på framsidan nyss om ELder Scrolls 6 skulle komma denna konsolgeneration, men samma fråga kan ju ställa om GTA VI alternativt vilket spel som kommer först nya Elder Scrolls eller GTA?

Haha jadu, vad tror du? Det kanske till och med blir PS6

Medlem

Återupplivar en död tråd istället för att skapa ett nytt.

Jag kom på att GTA5 släpptes för rätt exakt tio år sedan i sep, hade det inte varit kanon om de släppte spelet då? Eller kan de lansera mer om spelet då?

Medlem
Skrivet av Zontos:

Återupplivar en död tråd istället för att skapa ett nytt.

Jag kom på att GTA5 släpptes för rätt exakt tio år sedan i sep, hade det inte varit kanon om de släppte spelet då? Eller kan de lansera mer om spelet då?

Shadowdrop på Sonys State of play i september?🙂

Men det borde nog släppas nästa år, så teaser eller liknande i september är möjlig. GTA brukar väl ha teaser trailer rätt långt innan release med?
Svårt att säga något nu i och för sig när senaste släpptes 10 år sedan.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Shadowdrop på Sonys State of play i september?🙂

Men det borde nog släppas nästa år, så teaser eller liknande i september är möjlig. GTA brukar väl ha teaser trailer rätt långt innan release med?
Svårt att säga något nu i och för sig när senaste släpptes 10 år sedan.

Det är inte helt omöjligt att de slänger upp massa info i alla fall tycker jag

Medlem

Femman toppar ju fortfarande på Steam och säljer riktigt, riktigt bra. Släpper de sexan nu så konkurrerar de ju typ med sig själva, de har all anledning i världen att vänta ännu längre och fortsätta mjölka så länge som folk fortsätter att kasta pengar på femman. De ville ju gärna göra om lite av de grejerna som läckte för ett tag sedan också, så utvecklingstiden blev ju längre pga det som hände.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

Femman toppar ju fortfarande på Steam och säljer riktigt, riktigt bra. Släpper de sexan nu så konkurrerar de ju typ med sig själva, de har all anledning i världen att vänta ännu längre och fortsätta mjölka så länge som folk fortsätter att kasta pengar på femman. De ville ju gärna göra om lite av de grejerna som läckte för ett tag sedan också, så utvecklingstiden blev ju längre pga det som hände.

Tror att läckan var från 2019.
Tror även att GTA 5 inte säljer lika bra och att 6:an skulle kunna ge det en ganska rejäl boost. Spelarbasen för PS5 och Series konsolerna borde vara tillräckligt stor snart för att motivera till en uppföljare.

Koden för GTA borde vara uråldrig nu och jag hoppas snart på en modern uppdatering. Har hänt en hel del sedan GTA online lanserades.

När tror du på uppföljare?
Jag tror faktiskt att det släpps tidigast i vår, men förmodligen hösten 2024.

Frågan är om online delen kommer kosta något eller kanske kan köpas fristående. De kanske kan överföra spelarbasen på något sätt. Skulle ju gå att man typ har samma karaktär fast på en nya plats tillexempel. Tror dock att GTA online spelarna är redo för och ser fram emot ett nytt spel.

Medlem

Om Rockstar följer sina 2 senaste releasers mönster. Så släppte de teasers ca ett år innan tänkt release. Och om det är i september GTA firar jubileum hoppas man ju för en teaser för GTA6,
för att sedan släppa spelet höste/vintern 2024.

Enligt nyheter skall ju Rockstar räknat med att tjäna väldigt väldigt mycket pengar Mellan april 2024 och april 2025 och många tror att GTA 6 kommer släppas någonstans där emellan. En shadowdrop i september ser jag som högst obefintligt. Men man kan väl få drömma

Medlem

Den här tråden känns lite passande att fortsätta allmänt GTA VI-snack i.

Här kommer en spännande jämförelse reality vs game. (South Beach, Miami)


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Den här tråden känns lite passande att fortsätta allmänt GTA VI-snack i.

Här kommer en spännande jämförelse reality vs game. (South Beach, Miami)

https://images2.imgbox.com/09/e0/TYVATNga_o.jpg

Intressanta jämförelser, jag tycker det här videon var intressant också som dök upp i en annan tråd.

Kan man byta namn på tråden till GTA6-tråden? Det är för många trådar om spelet nu tycker jag..

Medlem
Skrivet av Zontos:

Nu skriver en sida på Facebook att GTA6 kan komma ut 2025. Ja då får man väl se fram emot en fin present som 35 åring….

https://www.facebook.com/13892765435/posts/10165745388875436/...

Det där ryktet verkade stämma än så länge i varje fall bland alla spekulationer som skrivits i tråden.

Redaktör
Skrivet av FRULZ:

Den här tråden känns lite passande att fortsätta allmänt GTA VI-snack i.

Bra spaning! Titeln ändrad till "Den stora GTA 6-tråden" så får vi se vad det leder till.


signatur
Medlem

Jag tycker det är lite roligt med alla memes kring GTA6, att folk spekulerar skämtsamt om GTA7 och gör massa GTA-bilder fast med fotbollspelare osv. Det är på reddit främst, jag vet inte hur det ser ut på X (twitter) osv.

Medlem

Här kommer en till jämförelsebild med trailern jag hittade på the interwebzz:

Enligt mig ser spelversionen mycket bättre ut än verkligheten. 😄


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Hittade snubbens YouTube-kanal och videon med fler jämförelser:


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Lite långskott men någon tycker att det finns en koppling mellan GTA6 och RDR2, men kanske?

https://www.reddit.com/r/GTA6/comments/1943w6i/rdr2_and_gta_6...

Medlem
Skrivet av Zontos:

Lite långskott men någon tycker att det finns en koppling mellan GTA6 och RDR2, men kanske?

https://www.reddit.com/r/GTA6/comments/1943w6i/rdr2_and_gta_6...

Jag vet inte men jag tror jag läst att "moderna gta" 4, 5 och 6an också antar jag är i samma universum som Red dead redemption spelen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

123
Skriv svar