Diablo Immortal får 48-spelarräder och Crusader-klass – nu i stängd alfa
Jag vet inte varför men jag ser fram emot detta. Kan dom göra ett bra mobil spel utan massa p2w och microtransactioner? Kommer det kosta att köpa eller blir det free2play? Kommer det stödja handkontroll? Alla mina frågor finns säkert redan besvarade har bara inte orkat forska i det själv.
48 spelar raids låter köttigt
Jag vet inte varför men jag ser fram emot detta. Kan dom göra ett bra mobil spel utan massa p2w och microtransactioner? Kommer det kosta att köpa eller blir det free2play? Kommer det stödja handkontroll? Alla mina frågor finns säkert redan besvarade har bara inte orkat forska i det själv.
48 spelar raids låter köttigt
Hoppas dom kör Path of Exile modellen när det kommer till f2p. Och jag hoppas att det kommer ha stöd för handkontroll. Klarar inte spela mobilspel på något annat sätt. Kommer alltid åt med fingrarna där jag inte ska annars.
PSN: MrOakenborn
Jag vet inte varför men jag ser fram emot detta. Kan dom göra ett bra mobil spel utan massa p2w och microtransactioner? Kommer det kosta att köpa eller blir det free2play? Kommer det stödja handkontroll? Alla mina frågor finns säkert redan besvarade har bara inte orkat forska i det själv.
48 spelar raids låter köttigt
Det är ju free to play, som jag förstått det kan du nog spela igenom kampanjen mer eller mindre utan att betala, men allting annat kommer kräva att man öppnar plånboken... och antagligen då gräva ganska djupt.
Stöd för handkontroller säger ju utvecklarna att de "undersöker" då de istället lagt tiden på att göra touch kontrollerna så bra som möjligt. För mig låter det som ett "nej, vi vill inte att ni ska enkelt skapa bottar för att grinda" - men gör egen tolkning.
tippar det kommer floppa rejält.. vem kommer palla spela timmar på en liten mobil.. inte bekvämt i längden.
Möjligtvis i västvärlden men titta bara på hur stort COD och PUBG är på mobila marknaden. Var och varannan har en smart Phone även i Kina och Indien, finns nog en anledning att de valde en kinesisk utvecklare och det var nog inte för att göra ett spel som ska slå i vår del av världen.
Möjligtvis i västvärlden men titta bara på hur stort COD och PUBG är på mobila marknaden. Var och varannan har en smart Phone även i Kina och Indien, finns nog en anledning att de valde en kinesisk utvecklare och det var nog inte för att göra ett spel som ska slå i vår del av världen.
Kan ju också ha varit så att de valde en kinesisk utvecklare för att delvis är de mycket billigare, och delvis hade de redan ett färdigt spel som bara behövde reskinnas till att kallas Diablo istället för något egenutvecklat.
Men som du säger, många lirar på mobil å jag ser ofta kidsen spela shooters å liknande med mobil på spårvagnarna, även fast jag själv aldrig skulle lira utan i alla fall handkontroll om inte mus+tgt. Quizspel eller alfapet eller angry birds funkar ju på att spela med bara mobil men 'riktiga' spel? Not so much.
tippar det kommer floppa rejält.. vem kommer palla spela timmar på en liten mobil.. inte bekvämt i längden.
Ja du är ju i alla fall en minoritet. Jag har pc med 3090 FE, xbox one x (series X så småningom) och jag spelar mest på min ipad/iphone. Bara koppla till en handkontroll och det är bekvämt att sitta/ligga spela vart som helst.
Hoppas dom kör Path of Exile modellen när det kommer till f2p. Och jag hoppas att det kommer ha stöd för handkontroll. Klarar inte spela mobilspel på något annat sätt. Kommer alltid åt med fingrarna där jag inte ska annars.
Exakt min tanke. Handkontroll eller inget alls. Går inte att spela med touch
Kan ju också ha varit så att de valde en kinesisk utvecklare för att delvis är de mycket billigare, och delvis hade de redan ett färdigt spel som bara behövde reskinnas till att kallas Diablo istället för något egenutvecklat.
Men som du säger, många lirar på mobil å jag ser ofta kidsen spela shooters å liknande med mobil på spårvagnarna, även fast jag själv aldrig skulle lira utan i alla fall handkontroll om inte mus+tgt. Quizspel eller alfapet eller angry birds funkar ju på att spela med bara mobil men 'riktiga' spel? Not so much.
Handlar nog mest om att det är en gigantisk marknad där de behöver en kinesisk utvecklare för att ens kunna släppa ett spel.
Nu är det inte så svårt att släppa spel i västvärlden och kina är en större marknad än exemplet jag ska dra , men likna det lite med att du gör ett spel i europa men skippar att släppa det i USA.
tippar det kommer floppa rejält.. vem kommer palla spela timmar på en liten mobil.. inte bekvämt i längden.
Finns hur många som helst mobilspel som tjänar mer än något pc spel någonsin kommer tjäna.
Tror inte du vet exakt hur stort mobilspel är
Kan ju också ha varit så att de valde en kinesisk utvecklare för att delvis är de mycket billigare, och delvis hade de redan ett färdigt spel som bara behövde reskinnas till att kallas Diablo istället för något egenutvecklat.
Men som du säger, många lirar på mobil å jag ser ofta kidsen spela shooters å liknande med mobil på spårvagnarna, även fast jag själv aldrig skulle lira utan i alla fall handkontroll om inte mus+tgt. Quizspel eller alfapet eller angry birds funkar ju på att spela med bara mobil men 'riktiga' spel? Not so much.
Jag undrar hur det egentligen blev med det där reskin-grejen, för så lång tid som spelet tagit på sig sen det utannonserades känns det nästan som de började om från början efter all kritik de fick? Åtminstone måste de ju har gjort om spelet rejält?
Du har rätt i mobilspelen, jag tror inte vi "äldre" spelare ibland fattar hur stor mobilmarknaden är. Kidsen har ju lyckats bemästra touchkontrollen på sånt vis som det tog för oss att bemästra handkontroll i FPS (var ju ett big no no ett långt tag). Jag som är född i början av 80-talet börjar på många sätt känna mig som en riktig stofil vad gällande spel idag.
"Writer and Fighter"
Jag undrar hur det egentligen blev med det där reskin-grejen, för så lång tid som spelet tagit på sig sen det utannonserades känns det nästan som de började om från början efter all kritik de fick? Åtminstone måste de ju har gjort om spelet rejält?
Du har rätt i mobilspelen, jag tror inte vi "äldre" spelare ibland fattar hur stor mobilmarknaden är. Kidsen har ju lyckats bemästra touchkontrollen på sånt vis som det tog för oss att bemästra handkontroll i FPS (var ju ett big no no ett långt tag). Jag som är född i början av 80-talet börjar på många sätt känna mig som en riktig stofil vad gällande spel idag.
Handkontroll i FPS är fortfarande big no no Jag står ut med det i rdr2/hzd när jag slölirar i soffan för att frugan ska kunna titta på, men jag blir förbannad varje jädra gång det går slött att försöka sikta. borde väl skaffa mig trådlös tangentbord+mus som jag kan sitta med i soffan istället men hejdå ergonomi då.
tippar det kommer floppa rejält.. vem kommer palla spela timmar på en liten mobil.. inte bekvämt i längden.
Beror ju på hur spelet är gjort, jag har inget problem att spela Pokemon Go en hel dag...
tippar det kommer floppa rejält.. vem kommer palla spela timmar på en liten mobil.. inte bekvämt i längden.
Potentiellt tiotals miljoner kineser med en förkärlek till mikrotransaktioner.
Diablo Immortal kommer att bli ett av Blizzards mest framgångsrika spel någonsin oavsett hur vad jag eller alla mobilspelshatare tycker.
Ja du är ju i alla fall en minoritet. Jag har pc med 3090 FE, xbox one x (series X så småningom) och jag spelar mest på min ipad/iphone. Bara koppla till en handkontroll och det är bekvämt att sitta/ligga spela vart som helst.
Får man fråga vad du spelar på din mobil? Har letat efter ett roligt mobilspel i evigheter men hittar inga jag tycker är kul! Därför är jag småpepp på Diablo Immortal!
Får man fråga vad du spelar på din mobil? Har letat efter ett roligt mobilspel i evigheter men hittar inga jag tycker är kul! Därför är jag småpepp på Diablo Immortal!
Senaste spelet jag håller på med är Fantasian, ett final fantasy aktigt spel. Sen varvas det med mindre tidsdödare som afk arena, twisted towers, rush royale.
Finns hur många som helst mobilspel som tjänar mer än något pc spel någonsin kommer tjäna.
Tror inte du vet exakt hur stort mobilspel är
Vet hur stor mobilmarknaden är. Vet också att den är fruktansvärt utformad och fylld med F2P med tonvis av missvisande prissättningar och falska reor, mtx på ett sätt som gör det svårt för spelare att hålla koll på vad dem faktiskt lagt ut på spelen.
Det är självklart att mobilmarknaden är lukrativ när det spelas på en väldigt väsentlig apparat och är så predatorisk och svår kontrollerad.
Några av dem bäst säljande/tjänande mobilspelen är riktade till långt mindreåriga barn.
Det finns nog bra spel på mobilmarknaden, men den är så överröst med skit att det är 1/1000000 att det är ett bra spel, för att inte tala om alla kopior av spel det finns.
Vet hur stor mobilmarknaden är. Vet också att den är fruktansvärt utformad och fylld med F2P med tonvis av missvisande prissättningar och falska reor, mtx på ett sätt som gör det svårt för spelare att hålla koll på vad dem faktiskt lagt ut på spelen.
Det är självklart att mobilmarknaden är lukrativ när det spelas på en väldigt väsentlig apparat och är så predatorisk och svår kontrollerad.
Några av dem bäst säljande/tjänande mobilspelen är riktade till långt mindreåriga barn.
Det finns nog bra spel på mobilmarknaden, men den är så överröst med skit att det är 1/1000000 att det är ett bra spel, för att inte tala om alla kopior av spel det finns.
"Det finns nog bra spel på mobilmarknaden, men den är så överröst med skit att det är 1/1000000 att det är ett bra spel, för att inte tala om alla kopior av spel det finns."
.... som steam
"Det finns nog bra spel på mobilmarknaden, men den är så överröst med skit att det är 1/1000000 att det är ett bra spel, för att inte tala om alla kopior av spel det finns."
.... som steam
... och EGS
I drank what?
"Det finns nog bra spel på mobilmarknaden, men den är så överröst med skit att det är 1/1000000 att det är ett bra spel, för att inte tala om alla kopior av spel det finns."
.... som steam
Sant, finns en jävla massa skräp på Steam också.
Dock så kan jag åtminstone konfigurera vad jag vill se till viss del ändå.